Niebieska rewolucja w Krakowie, czyli Open Eyes Economy Summit

Jest 15 listopada 2016 roku, jesteśmy w Krakowie w Centrum Kongresowym ICE. Na co dzień w tym obiekcie odbywają się konferencje, targi, spotkania na szczycie, ale także widowiska artystyczne i kulturalne. Dzisiaj jednak nie będzie zwyczajnie i codziennie, dziś w kolorze blue idzie nowe.
O autorze
3 min czytania 2016-12-01

fot . Michal Lepecki / Fotorzepa

Nowe wydarzenie, całkiem nowy w Krakowie event. W połowie listopada w ICE miała miejsce pierwsza edycja międzynarodowego kongresu Ekonomii-Wartości Open Eyes Economy Summit. To wydarzenie wyciągnęło z branży organizatorów wydarzeń, to co najlepsze i połączyło w ciekawą, dwudniową całość. Debaty eksperckie, prezentacje innowacyjnych rozwiązań, sesje Q&A, koncerty – to tylko niektóre składowe. Ale meritum Open Eyes Economy, to jednak o wiele więcej. Ten wyjątkowy event sprawił, że cały budynek, ale i organizatorzy, prelegenci i uczestnicy byli przez te dni niebiescy… niebiescy ? Zaraz, ale o co właściwie chodzi ? Otóż cały kongres opanował kolor, symbolizujący wartości przekazywane na tym evencie. A więc na oczach uczestników rozegrała się niebieska, dwudniowa rewolucja.

Trzy filary

Każda rewolucja, żeby uzasadnić i legitymizować swoje działania musi zbudować własną ideologię. W tym przypadku filozofię #openeyes oparto na trzech podstawowych filarach. Pierwszy z nich to Firma-Idea – nowe podejście do wartości w biznesie. Pomysłodawcami modelu firm przyszłości są prof. Jerzy Hausner, ekonomista i wykładowca Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie i Mateusz Zmyślony, od lat związany z Eskadrą – jedną z czołowych agencji marketingowych w Polsce. To właśnie ci panowie bardzo aktywnie propagują w Polsce ideę turkusowych, odpowiedzialnych społecznie firm, które patrzą na wartości w biznesie przez ,,niebieskie okulary”. Były kiedyś różowe, teraz czas na niebieskie. 🙂

Team Hausner&Zmyślony twierdzą, że ludzie/konsumenci coraz częściej zwracają uwagę na pochodzenie i sposób wytworzenia produktów, na których zakup się decydują. Dodatkowo przy wyborze towarów nie bez znaczenia są wizerunek firmy i wartości etyczne przez nią wyznawane. I uwaga ! – stosowane a nie tylko deklarowane. W skrócie można powiedzieć, że to co promowano podczas OEES w Krakowie, to negacja podejścia stricte biznesowego, w którym liczy się tylko przychód i zysk. Alternatywą jest uczciwości, etyka, społeczna odpowiedzialność a więc polityka open eyes.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Pozostałe dwa tematy przewodnie OEES to Marka-Kultura i Miasto-Idea. Miłość jest ulotna i często szybko przemija – i to nie są słowa lirycznej piosenki  To realia biznesowe, bo tak właśnie dzieje się w przypadku brandów, które nie wytwarzają wokół siebie kultury, a jedynie grupę konsumentów, która zostaje chwilowo zauroczona poszczególnymi produktami. W przeciwieństwie do ,,Lovebrandów”, ,,Wisebrandy” budują uczucia i przywiązanie do siebie na silnych emocjonalnych podstawach, a nie na tymczasowym i partykularnym oddziaływaniu na konsumentów. Z kolei trzeci filar – Miasto-Idea, to koncepcja rozwoju miast, w którym przestrzeń, architektura, estetyka i funkcjonalność miasta tworzą harmonijną całość, wzbogacającą i tworzącą miejski ekosystem, w której żyjemy. Obszar miasta według tej koncepcji, to już nie tylko fizyczna sfera życia, ale również i społeczna. To miejsce interakcji i szeroko rozumianej kultury oraz wspólnych społecznych wartości.

Być albo nie być na OEES

Pierwsza edycja konferencji skupiła przedstawicieli firm i instytucji, które rozumieją i wdrażają filozofię Open Eyes Economy w swoich działaniach, ale też takie które się jej dopiero uczą. Te z dużym dorobkiem to Google, Ikea, Sodexo, Uber – firmy, które dzieliły się swoimi doświadczeniami i wiedzą. Dzięki temu event to również zastrzyk wiedzy i inspiracji dla młodych ludzi, którzy planują prowadzenie swojego, własnego biznesu. Z wydarzenia Open Eyes Economy Summit płynie pozytywne przesłanie i dobrze, że coraz większa część biznesu dyskutuje o potrzebie zmian i widzi konieczność ich wprowadzenia. Biznes zaczyna rozumieć, że każdy medal ma dwie strony. Zarówno globalne, jaki i polskie firmy będą musiały wziąć poprawkę na nowe warunki, które w niedalekiej przyszłości będą determinowały funkcjonowanie podmiotów na rynku. Każda, nawet mała decyzja konsumencka, podejmowana na co dzień, kształtuje rzeczywistość, w której żyjemy. Dlatego jest istotne, żeby nasze wybory były świadome, mądre i odpowiedzialne społecznie. I dlatego z taką niecierpliwością czekam na kolejną edycję OEES, która odbędzie się za rok.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

A więc proszę Państwa … jest 15 listopada 2017 roku, jesteśmy w Krakowie w Centrum Kongresowym ICE na drugiej edycji kongresu Ekonomii-Wartości Open Eyes Economy Summit. I o krok bliżej zwycięstwa niebieskiej rewolucji!

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

 

Autor:

Tomasz Groń

Event Manager w agencji Hula Events. Zrealizował ponad 40 eventów, gier miejskich i integracyjnych. Wsparcie przy projektowaniu gier otrzymuje od firmy szkoleniowej MORE&BETTER w której pracuje jako Koordynator Projektów. Absolwent Zarządzania Międzynarodowego na Uniwersytecie Jagiellońskim, obecnie student Europeistyki. Na co dzień zajmuje się organizacją eventów oraz wsparciem marketingowym dla wydarzeń.