Niebieska rewolucja w Krakowie, czyli Open Eyes Economy Summit

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Niebieska rewolucja w Krakowie, czyli Open Eyes Economy Summit

Jest 15 listopada 2016 roku, jesteśmy w Krakowie w Centrum Kongresowym ICE. Na co dzień w tym obiekcie odbywają się konferencje, targi, spotkania na szczycie, ale także widowiska artystyczne i kulturalne. Dzisiaj jednak nie będzie zwyczajnie i codziennie, dziś w kolorze blue idzie nowe.

fot . Michal Lepecki / Fotorzepa

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Nowe wydarzenie, całkiem nowy w Krakowie event. W połowie listopada w ICE miała miejsce pierwsza edycja międzynarodowego kongresu Ekonomii-Wartości Open Eyes Economy Summit. To wydarzenie wyciągnęło z branży organizatorów wydarzeń, to co najlepsze i połączyło w ciekawą, dwudniową całość. Debaty eksperckie, prezentacje innowacyjnych rozwiązań, sesje Q&A, koncerty - to tylko niektóre składowe. Ale meritum Open Eyes Economy, to jednak o wiele więcej. Ten wyjątkowy event sprawił, że cały budynek, ale i organizatorzy, prelegenci i uczestnicy byli przez te dni niebiescy… niebiescy ? Zaraz, ale o co właściwie chodzi ? Otóż cały kongres opanował kolor, symbolizujący wartości przekazywane na tym evencie. A więc na oczach uczestników rozegrała się niebieska, dwudniowa rewolucja.

Trzy filary

Każda rewolucja, żeby uzasadnić i legitymizować swoje działania musi zbudować własną ideologię. W tym przypadku filozofię #openeyes oparto na trzech podstawowych filarach. Pierwszy z nich to Firma-Idea – nowe podejście do wartości w biznesie. Pomysłodawcami modelu firm przyszłości są prof. Jerzy Hausner, ekonomista i wykładowca Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie i Mateusz Zmyślony, od lat związany z Eskadrą - jedną z czołowych agencji marketingowych w Polsce. To właśnie ci panowie bardzo aktywnie propagują w Polsce ideę turkusowych, odpowiedzialnych społecznie firm, które patrzą na wartości w biznesie przez ,,niebieskie okulary”. Były kiedyś różowe, teraz czas na niebieskie. :)

Team Hausner&Zmyślony twierdzą, że ludzie/konsumenci coraz częściej zwracają uwagę na pochodzenie i sposób wytworzenia produktów, na których zakup się decydują. Dodatkowo przy wyborze towarów nie bez znaczenia są wizerunek firmy i wartości etyczne przez nią wyznawane. I uwaga ! - stosowane a nie tylko deklarowane. W skrócie można powiedzieć, że to co promowano podczas OEES w Krakowie, to negacja podejścia stricte biznesowego, w którym liczy się tylko przychód i zysk. Alternatywą jest uczciwości, etyka, społeczna odpowiedzialność a więc polityka open eyes.

Pozostałe dwa tematy przewodnie OEES to Marka-Kultura i Miasto-Idea. Miłość jest ulotna i często szybko przemija – i to nie są słowa lirycznej piosenki  To realia biznesowe, bo tak właśnie dzieje się w przypadku brandów, które nie wytwarzają wokół siebie kultury, a jedynie grupę konsumentów, która zostaje chwilowo zauroczona poszczególnymi produktami. W przeciwieństwie do ,,Lovebrandów”, ,,Wisebrandy” budują uczucia i przywiązanie do siebie na silnych emocjonalnych podstawach, a nie na tymczasowym i partykularnym oddziaływaniu na konsumentów. Z kolei trzeci filar - Miasto-Idea, to koncepcja rozwoju miast, w którym przestrzeń, architektura, estetyka i funkcjonalność miasta tworzą harmonijną całość, wzbogacającą i tworzącą miejski ekosystem, w której żyjemy. Obszar miasta według tej koncepcji, to już nie tylko fizyczna sfera życia, ale również i społeczna. To miejsce interakcji i szeroko rozumianej kultury oraz wspólnych społecznych wartości.

Być albo nie być na OEES

Pierwsza edycja konferencji skupiła przedstawicieli firm i instytucji, które rozumieją i wdrażają filozofię Open Eyes Economy w swoich działaniach, ale też takie które się jej dopiero uczą. Te z dużym dorobkiem to Google, Ikea, Sodexo, Uber – firmy, które dzieliły się swoimi doświadczeniami i wiedzą. Dzięki temu event to również zastrzyk wiedzy i inspiracji dla młodych ludzi, którzy planują prowadzenie swojego, własnego biznesu. Z wydarzenia Open Eyes Economy Summit płynie pozytywne przesłanie i dobrze, że coraz większa część biznesu dyskutuje o potrzebie zmian i widzi konieczność ich wprowadzenia. Biznes zaczyna rozumieć, że każdy medal ma dwie strony. Zarówno globalne, jaki i polskie firmy będą musiały wziąć poprawkę na nowe warunki, które w niedalekiej przyszłości będą determinowały funkcjonowanie podmiotów na rynku. Każda, nawet mała decyzja konsumencka, podejmowana na co dzień, kształtuje rzeczywistość, w której żyjemy. Dlatego jest istotne, żeby nasze wybory były świadome, mądre i odpowiedzialne społecznie. I dlatego z taką niecierpliwością czekam na kolejną edycję OEES, która odbędzie się za rok.

A więc proszę Państwa … jest 15 listopada 2017 roku, jesteśmy w Krakowie w Centrum Kongresowym ICE na drugiej edycji kongresu Ekonomii-Wartości Open Eyes Economy Summit. I o krok bliżej zwycięstwa niebieskiej rewolucji!

 

Autor:

Tomasz Groń

Event Manager w agencji Hula Events. Zrealizował ponad 40 eventów, gier miejskich i integracyjnych. Wsparcie przy projektowaniu gier otrzymuje od firmy szkoleniowej MORE&BETTER w której pracuje jako Koordynator Projektów. Absolwent Zarządzania Międzynarodowego na Uniwersytecie Jagiellońskim, obecnie student Europeistyki. Na co dzień zajmuje się organizacją eventów oraz wsparciem marketingowym dla wydarzeń.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij