Zestawienie powstało w oparciu o deklaracje autorów dotyczące wielkości widowni oraz dane dotyczące interaktywności fanpage pochodzące z analiz SoTrender.
Najważniejszym wnioskiem z raportu jest fakt, iż blogi winiarskie z powodzeniem konkurują zasięgiem z komercyjnymi mediami – zarówno portalami jak i czasopismami. To w istotny sposób tłumaczy zainteresowanie dystrybutorów blogami związanymi z winem.
Zobacz również
Największym medium winiarskim w Polsce jest obecnie blog dotrzechdych.pl, a za nim plasują się nasze-wina.pl oraz winicjatywa.pl.
Interesujące jest zestawienie winiarskiej blogosfery amatorskiej na przykład z kulinarną blogosferą amatorską. Okazuje się, że blogi o winie mają wielokrotnie mniejszą publiczność niż blogi kulinarne. To pokazuje, że przed winiarską blogosferą jeszcze wiele do zrobienia!
Światowy Dzień Książki 2025. Marketerzy polecają swoje ulubione lektury
Jednocześnie eksperci komentujący raport wskazują na fakt, iż blogosfera może być stymulatorem rozwoju całego tynku dzięki świeżej i bliższej konsumentowi perspektywie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing