Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Empik i Semstorm odpowiadają – Książki czy elektronika? Co znajdziemy pod choinką?

Święta Bożego Narodzenia zbliżają się wielkimi krokami. Choć prawdziwa gorączka zakupowa dopiero przed nami, SEMSTORM we współpracy z empik.com sprawdzili, czego do tej pory internauci szukali w powiązaniu ze Świętami w internecie oraz które produkty cieszyły się największą popularnością w sklepie.
O autorze
1 min czytania 2016-12-21

Jak możemy odczytać z wykresów Google Trends, Bożym Narodzeniem zaczynamy interesować się już na początku października. To wtedy w wyszukiwarkę Google wpisywane są pierwsze frazy z nimi związane. Jak przedstawiają dane udostępnione przez SEMSTORM, w okresie przedświątecznym szukamy nie tylko konkretnych produktów, ale i inspiracji. Wśród najczęściej wpisywanych w pole wyszukiwarki fraz dowodzących tego, że internauci często zdają się na sugestie Google znajdują się „pomysł na prezent” z liczbą wyszukiwań 18 100, „prezent dla niego” (12 100) czy „prezent dla mamy” (9 900). Użytkownicy szukają także konkretnych produktów („tablet” z liczbą 33 100 wyszukiwań) oraz przepisów na dania wigilijne („zupa grzybowa” – 18 100).

Coraz częściej nie tylko szukamy pomocy w internecie, ale przede wszystkim dokonujemy tam zakupów. O rosnącej roli e-commerce przekonują twórcy raportu Deloitte Zakupy Świąteczne 2016 (aż 37% budżetu świątecznego Polacy zostawią w sklepach internetowych). Z tego samego badania dowiadujemy się, że zeszłoroczny lider rankingu prezentów, czyli książka, spadł w tym roku na trzecie miejsce. Na pierwszym pojawiły się natomiast kosmetyki i perfumy, na drugim – słodycze.

Czy empik.com również zauważa spadek zainteresowania książkami w okresie świątecznym?

„Zakupy w empik.com wciąż trwają, trudno więc o rzetelne podsumowanie świątecznej sprzedaży” – przekonuje Piotr Gabalewicz, SEO Manager w empik.com. – „Jednak w ubiegłym  roku odnotowaliśmy 46%-owy wzrost sprzedaży książek w grudniu w stosunku do średniej w pozostałych miesiącach. Jeszcze większy wzrost odnotowaliśmy w kategorii elektronika – aż 97%. Co jednak ważne, przygotowania do przedświątecznych zakupów warto rozpocząć wcześniej. Nie mam tutaj na myśli tylko kupujących, ale i marketerów, którzy przygotowują swoje strony internetowe pod kątem najlepszych odpowiedzi na zapytania użytkowników w wyszukiwarce”.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Dane przedstawione przez empik.com dowodzą, że Polacy w okresie przedświątecznym wciąż często decydują się na zakup książek – sklep internetowy empik.com w tak krótkim czasie, jakim jest 01.11.-07.12.2016 r. zaobserwował znaczny wzrost sprzedaży. I to tylko z darmowych wyników wyszukiwania. W bożonarodzeniowym okresie najczęściej sprzedawaną książką w omawianym serwisie okazała się pozycja Harry Potter i Przeklęte Dziecko. Część 1-2 z liczbą 1835 sprzedanych egzemplarzy. Na drugim miejscu uplasowała się Hygge. Duńska sztuka szczęścia (z liczbą 1773), na trzecim natomiast Dziewczyna z pociągu (1360).

Które produkty cieszą się największą popularnością w okresie przedświątecznym? Czego jeszcze szukamy w Google? Zapraszamy do zapoznania się z infografiką.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się