Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

NowyMarketing prognozuje rok 2017: DaWanda

NowyMarketing prognozuje rok 2017: DaWanda
O podsumowanie roku 2016 i prognozy na 2017 poprosiliśmy kilka dużych marek. Na nasze pytania odpowiedział również Konrad Selerski, Country Operating Officer, DaWanda.pl.
O autorze
3 min czytania 2017-01-13

Najważniejsze wydarzenie dla Państwa marki w 2016 roku

Co roku najważniejszym wydarzeniem dla DaWandy jest ostatni kwartał roku, kiedy intensywnie przygotowujemy się do świątecznego szaleństwa, które jest szczególnie odczuwalne w przypadku takiego marketplace’u jak nasz – z ogromem unikalnych, ręcznie tworzonych produktów od lokalnych twórców. Jest to dla nas egzamin z tego, jak prowadziliśmy nasze działania marketingowe przez cały rok i czy uda nam się przekonać ludzi, że lepszym rozwiązaniem jest unikalny prezent od polskiego twórcy niż masówka z galerii.

Najważniejszy sukces dla Państwa marki w 2016 roku

Wyraźnie zmieniliśmy kształt struktury online marketingu. Dużo większy nacisk położyliśmy na branding naszych kreacji i komunikatów oraz budowanie odpowiednich oczekiwań u odbiorców. Pozyskujemy ruch i transakcje dzięki znacznie bardziej zbalansowanym sprzedażowym komunikatom. Wyprodukowaliśmy cztery nowe spoty TV pokazujące potencjał DaWandy jako miejsca z wyjątkowymi produktami. W spotach pokazaliśmy ponad 200 produktów z polskich pracowni. Uzmysłowiło nam to, jak duży potencjał ma polski design i rękodzieło. Kampania telewizyjna wspiera mocno nasze działania w Q4. Poza tym ATL to całkowicie inny poziom wrażeń dla chyba każdego e-commerce :).

Najtrudniejsze wyzwanie dla Państwa marki w 2016 roku

Znacznie wzrasta udział ruchu mobilnego, który w dalszym ciągu nie jest gotowy do robienia zakupów online. Spada efektywność zasięgowego displaya oraz email marketingu. Wciąż poszukujemy nowych rozwiązań, testujemy je. E-commerce domaga się większej kreatywności.

Najciekawsze trendy dla Państwa marki w 2016 roku

Raczej nic odkrywczego :). Nadal rosną i będą rosły: mobile, content i video. Media społecznościowe bardzo dynamicznie się zmieniają i już teraz widzimy, że w grupie młodych odbiorców do 21-25 roku życia Facebook przestaje być podstawowym kanałem socialowym, ustępując miejsca video i photo contentowi na innych platformach. Istotna staje się personalizacja contentu 1:1. Uczymy się prowadzić dialog z każdym z naszych użytkowników osobno, zamiast kierować jeden komunikat, który ma za zadanie trafić do wszystkich (hint: nie trafi :). Epoka PUSH minęła bezpowrotnie.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Jak oceniają Państwo obecną kondycję branży marketingowej (w Państwa przypadku e-commerce) w Polsce?

Z jednej strony coraz więcej miejsca i uwagi poświęcamy wyłącznie aspektom technicznym w online marketingu, prześcigając się w kolejnych coraz bardziej rozbudowanych technologicznie formatach. Jednocześnie zapominamy o spójnej strategii komunikacyjnej i prostym przesłaniu – odkryj i zaspokój potrzebę danego użytkownika, a nie sprzedawaj mu na siłę rzeczy, których nie potrzebuje. Z drugiej strony świetną sprawą jest coraz większa dostępność online marketingu dla najmniejszych e-commerce’ów, dzięki czemu działania jeszcze niedawno dostępne dla największych agencji marketingowych, teraz są dostępne dla każdego.

Jakie macie Państwo najważniejsze plany na 2017 rok?

Ważny jest dla nas jeszcze lepiej reagujący na potrzeby usera CRM – wykorzystujący synergię pomiędzy e-mailem a facebook messengerem, aplikacją mobilną i telefonem. Kolejne punkty to personalizacja komunikatów marketingowych do naszych użytkowników, spójny flow marketingowy pomiędzy różnymi kanałami online’owymi planowany w oparciu o LTV użytkownika.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Jakie wyzwania czekają Państwa w 2017 roku?

Przekonanie użytkowników, że zakupy poprzez smartfon to nie brak rozsądku (niestety większość z nas wciąż ma swój wewnętrzny głosik, który tak podpowiada), tylko naturalna kolej rzeczy :). Prowadzenie marketplace’u z kilkunastoma tysiącami twórców i projektantów to nieustanna, konsekwentna edukacja. Wciąż uczymy się, czym jest online marketing i jak w bardzo prosty sposób można zadbać o swoją widoczność i zbudować swoją markę. Na pewno tutaj mamy jeszcze dużo do zrobienia!

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Wyzwaniem będzie zbudowanie nowej strategii pozyskania i utrzymania użytkownika, która w długim terminie będzie bardzo zbilansowana i organicznie napędzana przez działania e-care.

Jakich trendów możemy spodziewać się w 2017 roku?

Prawdopodobnie 2017 będzie po raz 3. z kolei rokiem omnichannel :). Najważniejsza moim zdaniem stanie się maksymalna personalizacja komunikatu serwowanego użytkownikowi. Unikalne cookie, to unikalny człowiek i unikalna informacja, którą musimy zaprezentować.

Czy planują Państwo istotne zmiany w strukturze budżetu na 2017 r.? Czy któreś kanały znacząco stracą lub zyskają na znaczeniu?

Wszystko zależy od tego, czy znajdziemy model atrybucji, w który uwierzymy i który pokaże nam, że warto zmienić strukturę budżetu. Wiemy, że najbardziej solidnym fundamentem wszystkich działań marketingowych jest brand, więc będziemy starali się budować jego rozpoznawalność na każdym punkcie styku z użytkownikiem, do którego chcemy trafić.

Pozostałe podsumowania roku 2016 przeczytacie tu >