Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Spicy Mobile: Generacja Z żyje wirtualnie

Generacja Z to pokolenie nastawione na komunikację tekstową, treści wideo i życie w wirtualnych społecznościach – twierdzą eksperci Spicy Mobile, agencji marketingu mobilnego, która w ramach platformy Mobigate dostarcza danych na temat popularności aplikacji mobilnych oraz korzystania ze smartfonów
O autorze
1 min czytania 2017-01-26

… i tabletów.

Różnice pomiędzy pokoleniami istniały od zawsze. Nigdy jednak przepaść pomiędzy kolejnymi generacjami nie wydawała się tak duża – głównie za sprawą dostępu do nowych technologii i ich wykorzystania w codziennym życiu. Agencja Spicy Mobile postanowiła sprawdzić, jak z urządzeń mobilnych korzystają dzisiejsi nastolatkowie i dwudziestolatkowie (pokolenie Z), a jak osoby starsze. Pod uwagę wzięto m.in. liczbę wysyłanych wiadomości SMS/MMS, a także popularność poszczególnych aplikacji.

Jak wynika z badania Spicy Mobile, najpopularniejszą aplikacją w każdej grupie wiekowej jest YouTube. Korzysta z niej aż 81 proc. użytkowników smartfonów i tabletów z systemem Android w wieku 15-24 lata. Wśród starszych osób (45 lat i więcej) zasięg tej aplikacji jest blisko o połowę niższy i wynosi 44 proc.

Młodzi bardzo aktywnie korzystają także z aplikacji społecznościowych i komunikacyjnych. Aż 75 proc. użytkowników smartfonów i tabletów z systemem Android w wieku 15-24 lata używa aplikacji Messenger. Dla porównania, wśród osób starszych (45 lat i więcej) zasięg Messenger’a wynosi 28 proc. Warto także podkreślić, że pokolenie Z dużo częściej korzysta z aplikacji służącej do komunikowania się niż z samego Facebooka – różnica w zasięgu jest dość znaczna i wynosi 11 punktów procentowych.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Jeszcze większy dystans pokoleniowy jest widoczny w przypadku aplikacji Instagram oraz Snapchat. Wśród generacji Z obie należą do dość popularnych. Korzysta z nich blisko co trzecia osoba w wieku 15-24 lata (odpowiednio 32 proc. i 29 proc.). Z kolei wśród starszych użytkowników smartfonów i tabletów z systemem Android obie aplikacje cieszą się marginalnym zainteresowaniem. Zasięg Snapchat’a w grupie wiekowej 45 lat i więcej wynosi jedynie 5 proc.

Co ciekawe, powszechne korzystanie z aplikacji społecznościowych i komunikacyjnych wśród młodych osób nie wpływa na mniejszą liczbę wysyłanych przez tę grupę SMS-ów. Jest wręcz odwrotnie! Generacja Z to pokolenie nastawione na komunikację tekstową. Badania Spicy Mobile pokazują wyraźnie, że młodzi użytkownicy wysyłają o wiele więcej wiadomości SMS i MMS niż osoby starsze. Dla porównania, w listopadzie 2016 r. osoby w wieku 15-24 lata wysłały średnio 238 wiadomości SMS/MMS, starsi użytkownicy (45 lat i więcej) – jedynie 16. W przypadku połączeń telefonicznych nie odnotowano aż tak głębokich różnic.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Opublikowane dane pochodzą z badania Mobience (pasywny pomiar korzystania z aplikacji mobilnych oraz oglądalności stron poprzez urządzenia mobilne) i są dostępne dla wydawców i reklamodawców w ramach platformy Mobigate.