Co się stanie, kiedy przestaniemy szufladkować ludzi? Kampania, która podbiła miliony serc

Co się stanie, kiedy przestaniemy szufladkować ludzi? Kampania, która podbiła miliony serc
Program TV 2 duńskiej telewizji wrzucił do sieci kilka dni temu spot reklamowy, który niemal od razu podbił serca internautów na całym świecie. Jego duńska i angielska wersja zostały już odtworzone ponad 20 mln razy. W czym tkwi sukces tego filmu?
O autorze
1 min czytania 2017-02-03

Spot nosi nazwę 'All That We Share’ i jest swego rodzaju odpowiedzią na dominujące podziały w mediach, bo „Łatwo jest szufladkować ludzi. Jesteśmy my i oni. Bogaci i ci, którzy zarabiają, by przetrwać. Ci, którym ufamy i ci, których staramy się unikać”. A co, jeśli przestalibyśmy szufladkować? 

W spocie pojawia się moderator, który zadając pytania, uświadamia nas, że szufladkowanie ludzi nie ma sensu. Wbrew pozorom łączy nas więcej, niż nam się wydaje.

Opublikowany 27 stycznia klip zyskał tysiące pozytywnych, jak i negatywnych komentarzy. Obrońcy piszą jednak, by skupić się na tym, co w spocie wartościowe.

Sukcesywnie w internecie pojawiają się kampanie przeciwko uprzedzeniom. Mamy dla Was kilka poruszających przykładów:

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Amerykańska organizacja Ad Council, która od lat 40. przygotowuje różne kampanie społeczne, w 2015 roku opublikowała film Love Has No Labels. Całujące się, przytulające, tańczące szkielety… A co za ekranem? Zobaczcie!

W 2016 roku wyszukiwarka lotów momondo zbadała DNA ochotników i zachęcała ich do podróży śladami przodków:

Słuchaj podcastu NowyMarketing

IKEA z kolei zachęcała w swojej kampanii „Sąsiedzi” do poznawania osób, które mieszkają blisko Ciebie.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Coca-Cola wypuściła do sklepów na Bliskim Wschodzie puszkę bez napisów z okazji muzułmańskiego święta Ramadan. Producent napoju chciał w ten sposób promować tolerancję i otwartość na innych ludzi.

Macie przykłady innych kampanii, które poruszają i dotykają tematu tolerancji i otwartości na innych?