Shoppers’ Perspective 2017 – najnowszy raport już do pobrania

Shoppers’ Perspective 2017 – najnowszy raport już do pobrania
Właśnie ukazała się najnowsza edycja corocznego raportu Shoppers’ Perspective, przygotowanego przez agencję Open Research. Jest to obszerne źródło wiedzy i kompleksowe opracowanie opisujące kupującego i jego postawy.
O autorze
1 min czytania 2017-02-15

Raport Shoppers’ Perspective 2017 kompleksowo opisuje kwestie, takie jak zachowania zakupowe, nastawienie do promocji, segmentacja shopperów, a także ich postawy i zachowania w kontekście korzystania z sieci detalicznych. W opracowaniu poddano szczegółowej analizie 41 kategorii z głównych segmentów rynku FMCG: artykuły spożywcze, chemia gospodarcza i kosmetyki. W porównaniu do zeszłorocznej edycji, dodano 16 nowych kategorii, a także rozbudowane zostały moduły dotyczące promocji oraz sieci handlowych. Opracowanie dostarcza szczegółowych odpowiedzi na temat zachodzących zmian w mechanizmach trade’owych, dzięki czemu może być pomocnym narzędziem w planowaniu przyszłych działań in-store’owych.

W raporcie znaleźć można wiele ciekawych wniosków, które z pewnością pomogą poznać lepiej dzisiejszego kupującego. Poniżej kilka z nich.

57% kupujących preferuje promocje z natychmiastową możliwością czerpania korzyści, takie jak np. tymczasowe obniżki cen czy bony na ponowne zakupy. W porównaniu do ubiegłego roku, liczba ta spadła o 8 pkt. procentowych.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Kwestia samodzielnego dokonania zakupu określonego produktu ma mniejsze bądź większe znaczenie w zależności od kategorii, do której owy produkt należy. Najczęściej osobiście kupowane są kosmetyki, a najłatwiej zlecić komuś innemu zakup produktów spożywczych.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

W opracowaniu przedstawione są również dane dotyczące miejsca dokonywania zakupów. Produkty z kategorii artykułów spożywczych najczęściej kupowane są w dyskontach (45%), hipermarketach (22%) i supermarketach (14%). W porównaniu z wynikami z zeszłorocznego raportu, w kategorii tej najwięcej klientów straciły dyskonty (z 51% do 45%). Także artykuły chemiczne najczęściej nabywane są w dyskontach (32%), hipermarketach (25%) i supermarketach (18%), a z kolei kosmetyki najchętniej kupujemy w drogeriach sieciowych (51%).

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Warto zwrócić uwagę na to, że w porównaniu z ubiegłorocznym opracowaniem, zarówno w kategorii chemii gospodarczej, jak i kosmetyków, na znaczeniu zaczęły nabierać dyskonty, tym samym deklasując w rankingu hipermarkety.

Raport powstał na podstawie badania przeprowadzonego przy użyciu metody CAWI, które objęło próbę liczącą 1310 osób powyżej 15 roku życia, samodzielnie dokonujących zakupów. Za realizację badania oraz raportu odpowiada agencja Open Research.

W raporcie agencji Open Research „Shoppers’Perspective 2017 dodatkowo między innymi:

  • Jaka jest skuteczność oddziaływania różnych mechanizmów promocyjnych?
  • Jaki jest wizerunek poszczególnych sieci handlowych?
  • Jaki jest najskuteczniejszy sposób zaprezentowania ceny promocyjnej?
  • Jaka jest wartość koszyka zakupowego w konkretnych kanałach sprzedaży?
  • Segmentacja shopperów wśród postaw wobec promocji i lojalności klientów trendy 2016 vs. 2017.

Pełną wersję opracowania można pobrać na tej stronie.