UNIT9 VR Challenge (UNIT9): Czekamy na pierwsze spektakularne kampanie, które przetrą szlak

UNIT9 VR Challenge (UNIT9): Czekamy na pierwsze spektakularne kampanie, które przetrą szlak
Na temat minionej, drugiej edycji UNIT9 VR Challenge rozmawiamy z jednym z organizatorów, Jakubem Brzózką, Marketing Managerem w UNIT9 oraz Jakubem Jakubowskim, Creative Technologist, UNIT9.
O autorze
2 min czytania 2017-03-21

Jak podsumowujecie tegoroczną edycję UNIT9 VR Challenge? Była ona dla Was udana?

Zdecydowanie tak. Kiedy organizowaliśmy UNIT9 VR Challenge po raz pierwszy, VR był tematem niszowym. Wówczas naszym głównym celem było przebicie się do świadomości odbiorcy. Na przestrzeni ostatnich kilkunastu miesięcy rzeczywistość wirtualna stała się niezwykle popularna, dostępna dla każdego. Cieszy nas duże zainteresowanie imprezą. Zarówno konferencją, jak i konkursem. O ile w ubiegłym roku tematem była wirtualna rzeczywistość jako nowe zjawisko, o tyle tematem przewodnim tegorocznej edycji była próba odpowiedzi na pytanie: “Co dalej z VR” Mam nadzieję, że przynajmniej częściowo udało nam się odpowiedzieć na pytania związane z możliwymi kierunkami ewolucji tego fascynującego zjawiska.

Jak oceniacie zgłaszane w konkursie prace i ich poziom? Powiedzcie kilka słów o pracy zwycięskiej, czym się wyróżniała.

Zgłoszone do konkursu projekty prezentowały wysoki poziom a przede wszystkim ogromną różnorodność. Wirtualne pianino generujące fajerwerki, szalona pogoń na dzikim zachodzie, wizyta w wirtualnej krainie tańczących miśków – to tylko kilka instalacji, które przygotowali dla nas uczestnicy. Wykorzystano także wiele nietypowych kontrolerów, niektóre nawet własnej konstrukcji.

Zwycięski projekt wyróżniał się przede wszystkim swoją kompletnością, jednak nie to stanowiło o jego zwycięstwie. Design i oprawa graficzna prezentowały bardzo wysoki poziom i świetnie komponowały się z głównym motywem – butelką Coca-Coli. Projekt był solidnie dopracowany i przyjemny w odbiorze. Perfekcyjnie wpisał się w warunki konkursu.

Podczas drugiej edycji VR Challenge oprócz konkursu nacisk położyliście także na konferencję. Jak dużym zainteresowaniem cieszyła się ona?

Do udziału w konferencji zaprosiliśmy kilkudziesięciu ekspertów z branży mediów i technologii. Panele zostały podzielone na trzy części: marketingową, technologiczną i filmową. Każda z nich prezentowała VR z punktu widzenia danej grupy twórców i odbiorców. Naszymi gośćmi byli m.in reżyserzy filmowi Anrick Bregman, Kristoffer Rus czy Krzysztof Garbaczewski, a także ludzie ze świata reklamy i technologii: Henry Cowling, Rafał Broniarek, Sebastian Umiński, Maciej Zasada, Bartosz Żuk, Kasia Gola czy Bartłomiej Walczuk. Merytoryczna ekstraklasa, z czego jesteśmy szczególnie dumni. Imprezie towarzyszyły targi, podczas których swoje produkcje zaprezentowało się kilkanaście firm z Polski.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Jakie tematy były poruszane podczas konferencji i które prelekcje Waszym zdaniem były najciekawsze?

Możliwe kierunki rozwoju wirtualnej rzeczywistości, szanse, wyzwania i zagrożenia. Najciekawsze kampanie marketingowe, produkcje filmowe. Nowe technologie, chociażby HoloLens, które prezentowała firma Senfino. Trudno mówić o najciekawszych tematach. Patrząc całościowo na pewno udało nam się przedstawić pełny obraz tego, jak dzisiaj wygląda rynek AR / VR.

Macie jakieś wnioski po drugiej edycji UNIT9 VR Challenge, które wpłyną na kolejną odsłonę? A może macie już jakieś konkretne plany jej dotyczące?

Wirtualna rzeczywistość w Polsce jest na początku swojej drogi. Zwłaszcza w kontekście marketingowym. Mamy wszystkie niezbędne narzędzia, to czego teraz potrzebujemy to ciekawy i angażujący content, nowy format dedykowany VR. Czekamy na pierwsze spektakularne kampanie, które przetrą szlak. Mówię to z punktu widzenia firmy, która ma na koncie kilkadziesiąt globalnych kampanii VR zrealizowanych dla największych marek.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Co do kolejnych edycji imprezy, to z założenia formuła za każdym razem ma być inna. Nie będziemy organizować kolejnej konferencji, jeszcze nie w tej chwili. Wyczerpaliśmy temat w październiku, czas na coś nowego. Nie podjęliśmy ostatecznej decyzji, ale wszystko wskazuje na to, że trzecia edycja UNIT9 VR Challenge odbędzie się przy jeszcze większym udziale ludzi tworzących VR. Myślę, że szczegóły zdradzimy niebawem.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się


 

O rozmówcach:

Jakub Brzózka
Marketing Manager, UNIT9

Organizator UNIT9 VR Challenge, pierwszego w Polsce festiwalu wirtualnej rzeczywistości (www.vrchallenge.io) Członek Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. Mąż, ojciec, pasjonat malarstwa północnego renesansu oraz twórczości Davida Cronenberga.

 

Jakub Jakubowski
Creative Technologist, UNIT9

Odwieczny miłośnik wszelkiej maści gier cyfrowych i planszowych. Pasjonat nowych technologii, rozwiązań i gadżetów. Fan twórczości Lovecrafta i Pratchetta. Autor bloga ze śmiesznymi obrazkami.