Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

W jaki sposób skutecznie docierać do „cyfrowych zombie”? Jak tworzyć brain-friendy komunikację reklamową? Czy marki powinny podejmować tematy związane ze zdrowiem psychicznym?

SPRAWDŹ

Mobile jest ważny – raport Oferteo.pl o firmowych stronach www

Dobrze zaprojektowana, użyteczna i funkcjonalna strona internetowa to podstawa dla prowadzenia biznesu. Firmy już nie traktują stron www wyłącznie jako okna wystawowego, w którym prezentowane są produkty i usługi.
O autorze
2 min czytania 2017-03-28

Według badania Oferteo.pl przedsiębiorstwa chcą budować w ramach swojej strony www interaktywne narzędzie komunikacji z klientem i coraz baczniejszą uwagę zwracają na potrzeby użytkowników urządzeń mobilnych. Rzadko z kolei decydują się na prowadzenie eksperckiego bloga tematycznego.

Firmy chcą budować od podstaw

Z analizy zapytań złożonych w serwisie Oferteo.pl, łączącym w czasie rzeczywistym osoby poszukujące usług z ich dostawcami, wynika, że zdecydowanie najczęściej firmy chcą budować stronę internetową od podstaw – wskazało tak 78% z nich. Znacznie rzadziej przedsiębiorstwa decydują się na przebudowę już istniejącej strony (11%). Samym projektem graficznym strony było zainteresowanych 3% korzystających z Oferteo firm, 2% potrzebowało tylko zakodowania strony www, a 6% miało jeszcze innego rodzaju zlecenia.

Najczęściej przedmiotem zlecenia jest ogólna strona firmowa. Potrzebę jej stworzenia lub przebudowania zgłosiło 53% badanych przez Oferteo.pl firm. Poza tym firmy były zainteresowane m.in. przygotowaniem na ich potrzeby sklepu internetowego (9% wskazań) czy serwisu tematycznego (7%). Tylko 3% z nich wskazało, że chce stworzyć firmowego bloga. Może być to o tyle zaskakujące, że blog uważany jest za jedno z podstawowych i najważniejszych narzędzi służących kreowaniu marki. Ponadto odpowiednio prowadzony blog ma istotne znaczenie pod kątem SEO.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Strona www jako narzędzie komunikacji… mobilnej?

C:UsersArturAppDataLocalMicrosoftWindowsINetCacheContent.WordJaki ma być zakres prac.png

Firmy badane przez Oferteo wskazywały również, jakie funkcjonalności chcą wdrożyć na swoich stronach. Najczęściej oczekiwana była możliwość edytowania strony przez firmę (23%).

Słuchaj podcastu NowyMarketing

W dalszej kolejności firmy wskazywały, że chciałyby, aby na stronie działał formularz kontaktowy (20% wskazań), 10% odpowiedzi dotyczyło możliwości rejestrowania się użytkowników, 8% – umożliwienia im dodawania komentarzy, a 4% – zbudowania forum. – To pozytywne zjawisko, które pokazuje, że firmom zależy na dwustronnej komunikacji z klientem – zauważa Karol Grygiel, członek zarządu Oferteo.pl.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Warto również zauważyć, że 17% wskazań padło na przygotowanie wersji strony na urządzenia mobilne, a 6% – na responsywność, czyli automatyczne dopasowanie strony do rozmiaru okna urządzenia. Jest to o tyle ważne, że internauci coraz częściej przeglądają strony www, korzystając z tabletów i smartfonów, a według danych przedstawionych przez firmę StatCounter w październiku 2016 roku ich odsetek wyniósł ponad 51%. Tym samym po raz pierwszy liczba użytkowników korzystających z mobile przewyższyła liczbę tych, którzy korzystają z internetu na komputerze. W dodatku w Polsce liczba odsłon stron na tabletach i smartfonach wyniosła w tym samym okresie ponad 60%.

Strona potrzebna jak najszybciej

C:UsersArturAppDataLocalMicrosoftWindowsINetCacheContent.WordKiedy chcesz rozpocząć prace.png

Firmy chcą, aby realizacja ich zlecenia na wykonanie strony www rozpoczęła się jak najszybciej – najczęściej w ciągu miesiąca, co zadeklarowało 87% firm. Tylko co dziesiąta firma wskazała, że może się to stać w ciągu trzech miesięcy, 2% – za 3 miesiące lub później, a 1% jeszcze nie zadecydował o terminie. – To nic dziwnego, że firmom zależy na czasie; w końcu strona www to podstawa do komunikacji z klientem – mówi Karol Grygiel. – Warto poza tym pamiętać, że taką komunikację możemy prowadzić także za pomocą profesjonalnych serwisów, które ułatwiają zdobywanie nowych klientów. Im szersza jest nasza dostępność online, tym większa szansa na to, że dotrzemy do potencjalnych klientów.

Metodologia badań

Przedstawione dane pochodzą z analizy niespełna 700 zapytań ofertowych zamieszczonych w serwisie Oferteo.pl w 2016 roku przez podmioty zlecające wykonanie bądź przebudowę strony www.

Jak działa Oferteo.pl? 

Za pośrednictwem www.oferteo.pl zarejestrowani w serwisie Wykonawcy usług i Dostawcy produktów mają możliwość dotarcia do nowej grupy Klientów poszukujących konkretnej usługi lub produktu. Pozwala to zaoszczędzić cenny czas związany z poszukiwaniami i obsługą klientów. 

Klienci poszukujący konkretnej usługi lub produktu mogą w jednym miejscu bezpłatnie złożyć zapytanie o oferty. Konsultanci pracujący w serwisie wyselekcjonują dla nich odpowiednie firmy, które zostaną powiadomione o zapytaniu z ich branży, by spośród nadesłanych ofert Klienci mogli wybrać najlepszą dla siebie.