fot. unsplash.com
...korzystać, niezbędny jest efektywny marketing. Jak się do niego zabrać?
Potencjalni użytkownicy i świadomość ich potrzeb
Według Gemius/PBI w lutym b.r. aż 20,5 mln internautów korzystało z urządzeń mobilnych. To, co przede wszystkim skłania użytkowników smartfonów i tabletów do pobrania aplikacji to konkretna potrzeba i problem do rozwiązania, a następnie rekomendacja znajomych. Jednak aż ponad 20% przebadanych mobilizuje do instalacji interesująca reklama.
Więcej w: App&More Marketing Aplikacji Mobilnych – bezpłatny poradnik
Zwiększenie liczby instalacji
Co zrobić więc, aby potencjalni użytkownicy zdecydowali się na instalację naszej aplikacji? Po 1. Zadbajmy o pobrania organiczne! Zazwyczaj pochodzą one z przeglądania sklepów z aplikacjami, bądź wyszukiwania. Warto więc zadbać o ASO – czyli SEO w sklepach z aplikacjami przeprowadzając analizę słów kluczowych, dobierając tytuł oraz opis, a także na dalszym etapie dbając o wzrost pobieralności i pozytywne recenzje użytkowników.
Po 2. Nie zapominajmy też o możliwościach Google! Wykorzystując jego zasięg i dobierając odpowiednie formaty reklamowe możemy dotrzeć do potencjalnych użytkowników gdziekolwiek są: wyszukują w sieci, przeglądają strony internetowe, korzystają z aplikacji czy oglądają video. Aby maksymalnie wykorzystać potencjał zadbajmy o obecność naszej aplikacji przede wszystkim w wynikach wyszukiwania Google jak i Google Play.
Po 3. YouTube to druga największa wyszukiwarka po Google, powinna więc znaleźć się wysoko na liście priorytetów podczas planowania kampanii. Warto zwrócić uwagę na reklamę In-Stream wyświetlaną przed wybranym przez użytkownika wideo w aplikacji mobilnej YouTube. Baner z przyciskiem “Zainstaluj” pojawi się pod filmem, a po jego kliknięciu użytkownik zostanie przekierowany bezpośrednio do odpowiedniego sklepu z aplikacją.
Po 4. Sieć reklamowa Google. Możemy wyświetlać w niej reklamy tekstowe, graficzne, wideo i multimedialne. Pozwala nam także na wybór optymalnej metody kierowania reklamy: do wszystkich potencjalnych użytkowników, na podstawie zainteresowań i remarketingu, w konkretnych kategoriach aplikacji oraz z użyciem danych demograficznych. Dzięki tej funkcjonalności automatycznie zostaną znalezione miejsca docelowe, których aktualny koszt instalacji aplikacji (lub docelowy CPA, jeśli z niego korzystamy) mieści się w ustalonych przez nas granicach.
Po 5. Reklamy uniwersalne aplikacji! W sieci reklamowej Google mamy opcję wyboru celu marketingowego „zachęcanie do działania”, a następnie „instalacja aplikacji mobilnej”. Dzięki temu reklamy naszej aplikacji będą wyświetlane wyłącznie na zgodnych z przeznaczeniem urządzeniach, na których dany użytkownik nie zainstalował jeszcze Twojej aplikacji.
Po 6. Nie pomijajmy mediów społecznościowych. W Polsce ponad 11 milionów internautów codziennie korzysta z Facebooka. Serwis ten oferuje nam możliwość skorzystania z App Ads, czyli reklam aplikacji, które dzielą się na zachęcające do instalacji (App Install) oraz zachęcające do aktywności w aplikacji (App Engagement).
Zaangażowanie
Aplikacja może zainteresować nowych użytkowników, ale większość z nich nie utrzyma zaangażowania w długim okresie. 23% użytkowników aplikacji na całym świecie rezygnuje po pierwszym ich użyciu**. Warto więc poświęcić część budżetu marketingowego, aby utrzymać zainteresowanie dotychczasowych użytkowników aplikacji.
W przypadku kampanii nastawionej na wzrost zaangażowania, dostępne mamy dwa typy kampanii z wykorzystaniem Google – w sieci reklamowej oraz w sieci wyszukiwania. W pierwszym przypadku reklamy plasujemy w innych aplikacjach, w szczególności dla użytkowników, którzy już zainstalowali naszą aplikację. W drugim, reklamy umieszczamy w wynikach wyszukiwania na telefonach komórkowych i tabletach użytkowników, którzy mają zainstalowaną naszą aplikację.
Korzystajmy z deep linking, czyli głębokiego linkowania. Dzięki niemu przekierujemy odbiorców bezpośrednio do miejsc, które ich interesują (np. do konkretnej kategorii w aplikacji). Podniesie to satysfakcję użytkowników i skróci ich czas dotarcia do celu akcji, jaką chcą wykonać (np. dokończyć rozpoczęte w aplikacji zakupy).
Na Facebooku mamy do dyspozycji Engagement Ads, to dzięki nim zachęcimy użytkowników aplikacji do np. skorzystania z programu rabatowego czy aktualnej promocji.
Dzięki takiej inwestycji możemy: zwiększyć częstotliwość korzystania z aplikacji, zachęcać do wypróbowania określonych funkcjonalności, pokazywać nowe możliwości, ułatwić dokończenie różnego rodzaju procesów, a także zwiększać lojalność i zwrot z inwestycji.
Aby poszerzyć wiedzę na temat promocji aplikacji mobilnych, a także mierzenia efektów takich kampanii zachęcamy do pobrania BEZPŁATNEGO PORADNIKA APP&MORE MARKETING APLIKACJI MOBILNYCH dostępnego na www.appmore.pl.
*www.statista.com/statistics/276623/number-of-apps-available-in-leading-app-stores
**Źródło: Localytics, Kwiecień 2016