10 niestandardowych sposobów na pozyskanie fanów na Facebooku

10 niestandardowych sposobów na pozyskanie fanów na Facebooku

Nastała Era Facebooka. W Polsce korzysta z niego już ponad 13 mln osób. Fan page na największym portalu społecznościowym świata zakłada coraz więcej firm. Wszyscy zadają sobie pytanie - w jaki sposób pozyskać fanów?

Jeden z najbardziej efektywnych sposobów budowania społeczności to skorzystanie z płatnych, dobrze stargetowanych reklam Facebook Ads. Jeśli fan page polubili już wszyscy znajomi, znajomi znajomych i znajomi ich fanów, informacje o obecności na Facebooku zostały umieszczone na firmowej stronie internetowej, mailingu oraz na pozostałych materiałach marketingowych, a społeczność mimo publikowania ciekawych treści rozwija się pomaleńku, okazuje się, że są jeszcze inne metody.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Część z poniżej przedstawionych metod jest w pełni legalna (i skuteczna), ale mogliście o nich jeszcze nie słyszeć. Natomiast części z nich (zwłaszcza tych zamieszczonych na samym końcu), o których już pewnie słyszeliście, zdecydowanie nie polecamy!

#1 Angażujące boksy reklamowe SoSocial

Bardzo ciekawa alternatywa - interaktywne formaty reklamowe SoSocial pozwalają na pozyskiwanie fanów pochodzących z serwisów należących do grupy Społeczności.pl już z poziomu kreacji. Przekierowania w ramach boxu „Lubię to” mogą kierować użytkowników bezpośrednio na fan page, do aplikacji konkursowej lub też poza Facebooka. Na serwisach, gdzie boksy emitowane są tylko do osób zalogowanych, w ramach kreacji można zobaczyć avatary innych użytkowników witryny, którzy już polubili dany fan page. Plusem jest możliwość targetowania fanów wg wieku i płci.

Aktywność:
dosyć wysoka, pozyskani fani to realni użytkownicy FB i innych serwisów społecznościowych.

Przybliżony koszt pozyskania 1 fana:
model CPC 1-2 PLN (RC) - nie każdy klik = pozyskany fan

#2 Programy lojalnościowe, systemy wymiany linków i rekomendacji

Użytkownicy serwisów typu przeczytamwszystkich.pl, surf-like.pl czy guuli.pl zbierają punkty za wykonywanie poszczególnych zadań np. dołączenie do wskazanego fan page’a. W podobnym modelu działa system społecznościowej rekomendacji i wymiany kliknięć “Lubię”, FanCop (dawniej FacePlus). Każdy użytkownik kilkając "lubię to", otrzymuje punkty, które może zainwestować w rozwój własnego fan page’a. Tym sposobem tworzy się sieć osób wzajemnie lubiących swoje strony.

Aktywność:
zdeterminowana przez profity, jakie otrzymuje fan i czas, jaki może poświęcić na zaangażowanie na jednej z prawdopodobnie setek, a może i tysięcy lubianych stron.

Przybliżony koszt pozyskania 1 fana:
zmienny. Od 10 gr. Zależy od samodzielnie ustalonych stawek.

#3 Giełda fan page'y

Korzystając z serwisu typu LikeMore.pl można udostępnić wpis (reklamę) na popularnym fan page’u o podobnej tematyce.

Aktywność:
zainteresowani zbliżoną tematyką fani mogą wykazać duże zaangażowanie.

Przybliżony koszt pozyskania 1 fana:
zmienny, zależy od określonych przez nas stawek.

#4 Reklama Kwejk Fan Battle

Do pozyskiwania fanów można wykorzystać znany z Kwejka specjalny format reklamowy, składający się z dwóch obrazków umieszczonych obok siebie z dwoma przyciskami "Lubię to". Użytkownik klikając w przycisk "Lubię to" pod danym obrazkiem, wybiera ten, który bardziej mu się podoba. Jeżeli jest zalogowany do Facebooka, dołącza automatycznie do grupy fanów.

Aktywność:
pozyskane osoby to aktywni użytkownicy Facebooka i serwisów rozrywkowych, więc trudno ocenić ich zaangażowanie. Na pewno potrafią wyrażać opinię poprzez “Lubię to”.

Przybliżony koszt pozyskania 1 fana:
opłata stała za wyświetlanie reklamy + około 2-4 PLN RC za pozyskanego fana.

#5 Konkursy na tablicy

Coś dla lubiących ryzyko - konkurs, w którym zwycięży osoba zapraszająca jak największą liczbę znajomych, dodająca najwięcej zdjęć lub lajków. Im cenniejsze nagrody, tym silniejsze zaangażowanie uczestników. Szansa na zablokowanie profilu z powodu złamania regulaminu serwisu społecznościowego jest duża.

Aktywność:
słaba, najczęściej fani milkną zaraz po zakończeniu konkursu lub wyrażają niezadowolenie z jego wyników.

Przybliżony koszt  pozyskania 1 fana: 
wartość nagrody podzielona przez liczbę pozyskanych fanów.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij