10 niestandardowych sposobów na pozyskanie fanów na Facebooku

10 niestandardowych sposobów na pozyskanie fanów na Facebooku

Nastała Era Facebooka. W Polsce korzysta z niego już ponad 13 mln osób. Fan page na największym portalu społecznościowym świata zakłada coraz więcej firm. Wszyscy zadają sobie pytanie - w jaki sposób pozyskać fanów?

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

#6 Akcje charytatywne

Niektórzy pozyskać fanów próbują również poprzez akcję, w ramach której obiecują przekazać deklarowaną sumę na cel charytatywny po przekroczeniu określonej liczby osób.

Aktywność:
Użytkownik staje się fanem, aby wesprzeć szczytny cel. Niekoniecznie później staje się aktywnym uczestnikiem.

Przybliżony koszt pozyskania 1 fana:
zależy od zdeklarowanej kwoty.

#7 Nagrody rozdawane po zgromadzeniu określonej liczby fanów

Użytkowników Facebooka kusi się obietnicą przeprowadzenia konkursu (lub przyznania nagród) po przekroczeniu konkretnej, “okrągłej” liczby fanów, i tym sposobem nakłania się ich do zapraszania kolejnych osób.

Aktywność:
Najpewniej wielu użytkowników pozostanie na fan page’u, lecz nie ma gwarancji ich aktywności.

Przybliżony koszt  pozyskania 1 fana:
wartość nagrody podzielona przez liczbę pozyskanych fanów.

#8 Kupno fanów na Allegro

Jedna z najprostszych i najpopularniejszych metod. Wystarczy kilka kliknięć i już 100, 1 000 osób czy nawet kilkadziesiąt tysięcy osób lubi nasz profil! Wg Manubia.pl tylko w ciągu 2 miesięcy na największym serwisie aukcyjnym w Polsce zostało sprzedanych 1,3 mln fanów różnych stron na Facebooku. Oprócz fanów na Allegro nabyć można także “lajki”, reklamy na fan page’ach i zaproszenia na wydarzenia.

Aktywność: 
nabywamy “kota w worku”, prawdopodobieństwo, że fani okażą się fałszywymi profilami, “martwymi duszami” lub zdziwionymi antyfanami, zastanawiającymi się, kiedy polubili daną firmę, jest bardzo duże.

Przybliżony koszt  pozyskania 1 fana: 
od 3 do 15 groszy.  

#9 Fikcyjny fan page + skrypt do wirusowego udostępniania

W zamian za polubienie strony poprzez kliknięcie w odpowiednio spreparowany przycisk "lubię to" np. podczas oglądania wideo użytkownik staje się fanem i automatycznie poleca fan page na swojej tablicy.

Aktywność:
Zwiększona liczba zgłoszeń do moderacji może doprowadzić do zablokowania strony. Zdecydowana większość użytkowników pozostanie na fan page’u, lecz nie ma gwarancji ich aktywności.

Przybliżony koszt pozyskania 1 fana:
zależny od kosztów przygotowania fikcyjnego profilu.

#10 Kod Fanscript

Na stronie www można umieścić specjalny kod generujący niewidzialny przycisk "Lubię to". Odwiedzający, gdy kliknie gdziekolwiek stanie się fanem danej strony na Facebooku. Stosowanie tej metody to idealna okazja na zablokowanie strony i kryzys PR'owy.

Aktywność:
fan, który nie wie, że polubił stronę, może się okazać bardzo niezadowolony, gdy zorientuje, że to nieświadomie uczynił.

Przybliżony koszt pozyskania 1 fana:
koszt skryptu jest jednorazowy i wynosi około 10-30 PLN (netto), można go także wyszukać za darmo w Internecie.

Do powyższej listy można jeszcze dorzucić: zainwestowanie w Facebook Fan Generator, kurs “Jak zdobyć 1000 fanów w 10 dni albo krócej?”, stworzenie fikcyjnej osoby, która kojarzyć się będzie z fan page'em, zawierać kontakty na Facebooku, a następnie polecać fan page oraz pozyskiwanie fanów poprzez komentowanie postów na dużych fan page’ach. Misję do wykonania na Facebooku można także zlecić na stronie HellBuzz.pl.

Co ciekawe Facebook na podstawie uzasadnionego zgłoszenia może przypisać do oficjalnego fan page’a osoby, które dodały do zainteresowań daną markę lub polubiły wpis o niej np. na Wikipedii. Osoby, które nieświadomie automatycznie stały się fanami oficjalnego profilu marki, mogą być zdziwione, ale na ogół zaakceptują to spokojnie i nie przestaną jej lubić.

Komentuje:

Marta Szczepańska,  Dyrektor Strategiczny Socializer S.A.

Istnieje bardzo wiele sposobów pozyskiwania fanów na Facebooku – co ciekawe, sposoby w pełni legalne z punktu widzenia serwisu są często znacznie droższe i mniej efektywne od bardziej „partyzanckich” metod. Przykładowo, koszt fana na Allegro jest znacznie niższy (a jego pozyskanie mniej pracochłonne) niż walka o niego z dziesiątkami czy setkami innych marek za pomocą najbardziej popularnych i najtańszych reklam ASU (CPC, Marketplace Ads) czy też promocji w zewnętrznych serwisach lub sieciach typu SoSocial. Podobnie kuszące może się wydawać wrzucenie posta reklamowego na „zaprzyjaźnioną” lub też należącą do systemu afiliacyjnego stronę na Facebooku skupiającą interesującą nas grupę docelową. Jeszcze tańszym sposobem jest użycie masowego generatora kont na FB (popularny pod koniec 2011 roku Faceboo Devil) i samodzielne „stworzenie” takiej liczby fanów, jaka nas interesuje.

Co więc powinno nas powstrzymywać przed korzystaniem z większości opisanych w artykule metod? Chociażby świadomość, że w każdej chwili możemy narazić się na konsekwencje ze strony Facebooka – od usunięcia nielegalnego postu z konkursem na Tablicy (były już pierwsze przypadki działań tego typu w Polsce) do blokady całej strony i tym samym utraty pozyskanych fanów, w których zdążyliśmy już mniej lub więcej zainwestować. A nawet jeśli nam się „upiecze”, warto zastanowić się, jaką wartość dla naszej firmy przedstawiają tak naprawdę fani pozyskani przypadkiem, podstępem lub wirusem – łatwo dojść do wniosku, że są to tak naprawdę pieniądze wyrzucone w przysłowiowe błoto.

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij