TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Ponad 2 mld euro kary dla Google. Co dalej z targetowaniem treści reklamowych w europejskim internecie?

Ponad 2 mld euro kary dla Google. Co dalej z targetowaniem treści reklamowych w europejskim internecie?
Komisja Europejska nałożyła na Google rekordową karę w wysokości 2,42 mld euro za nadużywanie pozycji dominującej poprzez bezprawne faworyzowanie własnej porównywarki cenowej. Polskie firmy specjalizujące się w personalizacji kampanii reklamowych i marketerzy zwracają uwagę, że blokowanie...
O autorze
2 min czytania 2017-06-30

fot. stocksnap.io

…targetowania treści reklamowych może jeszcze bardziej zwiększyć clutter reklamowy w internecie.

Komisja Europejska nałożyła na Google rekordową karę w wysokości 2,42 mld euro za nadużywanie pozycji dominującej poprzez bezprawne faworyzowanie swojego systemu porównywania cen towarów. Google argumentuje, że Komisja Europejska nie docenia wartości, jaką niosą ze sobą te szybkie i łatwe połączenia, a użytkownicy preferują linki, które kierują ich bezpośrednio do produktu. Zdaniem Google “Robiąc zakupy online użytkownicy chcą znaleźć interesujące ich produkty szybko i łatwo – wyjaśnia Kent Walker, wiceprezes i główny radca prawny Google.

Więcej na temat kary Google przeczytasz tu.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Europejski data-driven marketing w opałach?

Orzecznictwu Komisji Europejskiej uważnie przyglądają się polskie firmy specjalizujące się w data-driven marketingu oraz przedstawiciele agencji reklamowych:

“Data-driven marketing wraz z targetowaniem i personalizacją to obecnie najbardziej efektywne narzędzia marketingowe. Nasi klienci jasno wskazują na główny benefit implementowanych przez Together Data rozwiązań. Precyzyjne targetowanie przekazów reklamowych zwiększa nawet o kilkanaście procent skuteczność kampanii naszych klientów. Jednocześnie chroni adresata reklam przed niechcianymi, często agresywnymi treściami. Obecnie Polska jest 2 krajem na świecie, w którym internauci blokują treści reklamowe. Jeśli przekaz reklamowy nie będzie personalizowany, czeka nas jeszcze większa internetowa dżungla reklamowa”. – tłumaczy Paweł Brach, Wiceprezes TogetherData, pierwszego w Polsce Data Science House.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Kluczową kwestią jest uzmysłowienie sobie, jakie modele marketingu online są wykorzystywane dziś i jakie będą w przyszłości, ponieważ nastąpiło przesunięcie środka ciężkości działań reklamowych z obszaru zasięgu w obszar precyzji. To znaczy, że do niedawna kryterium skuteczności komunikatu było budowanie szerokiego zasięgu, bo w całej nieskonkretyzowanej grupie odbiorców, część z nich stanowiła rzeczywisty target. Tymczasem, jak powszechnie wiadomo, takie działania nie przynoszą z reguły spodziewanego efektu. I właśnie dlatego tak istotne są działania w oparciu o Big Data, czyli szeroko rozumiana analiza behawioralna. Używanie narzędzi Data Driven ma na zawsze odmienić oblicze marketingu efektywnościowego, wyeliminować nieskuteczność w dążeniu do celu oraz dostarczać wielowymiarową precyzję w dotarciu z komunikatem do potencjalnego konsumenta. – Roman Grygierek, CEO INIS

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

W podobnym tonie wypowiadają się także przedstawiciele agencji reklamowych:

“Data-driven marketing staje się już niemal normą. Zdecydowana większość przekazów reklamowych, z którymi się spotykamy w Internecie zbudowana jest i dociera do nas właśnie na podstawie danych czy śladów, które zostawiamy w sieci. Z pewnością przynosi to wiele korzyści i reklamodawcą, i samym konsumentom: zakup mediów jest bardziej efektywny, docieramy do określonej grupy celowej z przekazem, który jest dla nich relewantny i powinien być interesujący. Na pewno łysy wędkarz będzie bardziej zainteresowany promocją nowych haczyków, niż odżywki do włosów. Dane i narzędzia do ich analizowania pozwalają nam w zupełnie nowy sposób myśleć o naszych konsumentach i komunikacji z nimi”. – wyjaśnia Marta Ulman, Digital Strategy Planner, GoldenSubmarine.