Raport GetResponse: wiemy, jak polskie firmy korzystają z marketing automation

GetResponse, największy polski dostawca usług online marketingowych, zapytał 2800 marketerów ze 127 krajów o to, czy według nich email marketing wciąż jest skuteczny i jak korzystają z automatyzacji. Na podstawie zebranych informacji eksperci przygotowali raport...
O autorze
1 min czytania 2017-07-05

…„Skuteczność email marketingu i marketing automation 2017” – kompleksowe opracowanie, w którym przedstawiają wyniki przeprowadzonego badania oraz dokonują analizy porównawczej danych z Polski i ze świata.

Polski e-rynek w liczbach

Projekt GetResponse to jedna z największych i najciekawszych inicjatyw badawczych na rynku. Tegoroczna edycja raportu jest wyjątkowa – marka poszerzyła zakres działań i jako pierwsza tak szczegółowo sprawdziła, jak z możliwości digital marketingu korzystają polscy marketerzy. Znaczna część badania poświęcona jest więc dokładnej analizie i ocenie stanu online marketingu w naszym kraju.

Email marketing wciąż na pierwszym miejscu

Wyniki ankiety są bardzo obiecujące. Według danych GetResponse, polscy marketerzy przykładają dużą wagę do jakości prowadzonych działań i dokładniej niż zagraniczni profesjonaliści z branży, mierzą skuteczność wysyłanych newsletterów. Wciąż jednak w mniejszym stopniu wykorzystujemy potencjał systemów marketing automation – co trzeci polski ankietowany przyznaje, że w ogóle nie korzysta z automatyzacji lub stosuje ją zaledwie w podstawowym zakresie.

Odpowiedzi ankietowanych potwierdziły również, że email marketing wciąż pozostaje najskuteczniejszym kanałem komunikacji online:

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
  • Co drugi ankietowany uważa email marketing za „dobry” lub „świetny” kanał komunikacji.
  • 42% polskich marketerów zwiększy nakłady na email marketing w 2017 roku.
  • 58% polskich badanych stosuje personalizację i segmentację wysyłanych treści.

Tworząc raport, chcieliśmy dowiedzieć się, w jakim stopniu marketerzy korzystają z możliwości email marketingu i jakie techniki uważają za najbardziej skuteczne. – mówi Natalia Paczóska, Head of Marketing GetResponse Polska. – Dostępne opracowania często odnoszą się tylko do zagranicznych danych, które mogą być całkowicie nieadekwatne i odmienne od tego, co dzieje się na polskim rynku. Teraz, dzięki zebranym informacjom wiemy dokładnie, jakie aspekty sprawiają profesjonalistom największą trudność, w jakim kierunku zmierza rozwój marketingu cyfrowego i – co najważniejsze – jak możemy pomóc firmom w rozwoju ich strategii.

Z pełną wersją raportu można bezpłatnie zapoznać się na tej stronie.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Partnerami badania na rynku polskim są serwis NowyMarketing, Izba Gospodarki elektronicznej oraz Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się