E-commerce w Europie - podobieństwa i różnice

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
eCommerce

Instant ROI Platform for eCommerce

E-commerce w Europie - podobieństwa i różnice

Wiedza to władza, a w przypadku biznesu e-commerce, dane mają szczególną wartość. Dostarczają firmom wskazówek, w jaki sposób dostosować się do zmiennych warunków rynkowych, by móc oferować najlepsze doświadczenia sprzedażowe.

Czy w czasach, gdy dzięki rozwojowi internetu, praktycznie każdy biznes może z dnia na dzień obejmować kolejne rynki, konsumenci różnią się jeszcze między sobą, w zależności od kraju, z którego pochodzą?

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Visual Meta działa pod marką ShopAlike (LadenZeile w Austrii i Niemczech) na 13 europejskich rynkach. Korzystając z naszych własnych danych sprawdziliśmy, jakie podobieństwa i różnice występują pomiędzy konsumentami w poszczególnych krajach, pod względem używanych przez nich systemów operacyjnych, urządzeń, czy przeglądarek.

Windows - król desktopu

Porównując desktopowe systemy operacyjne, zauważamy bez trudu, że Windows wciąż niepodzielnie rządzi w tej kategorii w każdym europejskim kraju. Ponad 85% użytkowników korzysta właśnie z tego systemu na swoich komputerach. Liczby mówią same za siebie: szacuje się, że na Świecie jest ponad miliard komputerów z systemem Windows. Z danych Apple, opublikowanych w kwietniu tego roku, wynika natomiast, że na Świecie działa obecnie blisko 100 milionów komputerów z Mac OS.

Ponad 99% nowych smartfonów działa na Androidzie lub iOS

Na rynku smartfonów, mamy do czynienia z duopolem Androida i iOS, które podzieliły go niemal po połowie, a łącznie odpowiadają za ponad 99% nowych smartfonów. Choć na większości rynków europejskich przeważa Android (wyjątek stanowią tu w zasadzie Dania i Szwecja, w których wyraźnie przeważa iOS, a także Austria, Niemcy, Finlandia, czy Francja, gdzie dzielą one rynek mniej więcej po połowie), to według danych firmy badawczej Strategy Analytics, to iPhone 7 z systemem iOS był najlepiej sprzedającym się smartfonem w pierwszym kwartale 2017r.

Przeglądarka - hegemonia Google’a

Jeśli chodzi o przeglądarki, ogólnie w Europie dominuje Chrome z udziałem w rynku na poziomie 53,31%. Użytkownicy doceniają bezpieczeństwo, które zapewnia, a także szybkość i prostotę. Niemniej, jak przekonaliśmy się przy okazji Internet Explorera, sytuacja może się diametralnie zmienić i to w bardzo szybkim tempie. Odnośnie tego ostatniego, nadal ma on dość silną pozycję w Austrii (29%), czy Holandii (ponad 23%). Warto zwrócić tu także uwagę na pozycję Firefoxa w Niemczech i Austrii, gdzie jest on przeglądarką nr 1 (odpowiednio 46,75% i 32,83% udziału w rynku).

Sytuacja w Polsce

Polska nie wyróżnia się szczególnie na tle innych europejskich krajów. Na desktopie niepodzielnie rządzi u nas Windows (ponad 95% użytkowników, drugi najwyższy wynik po Węgrzech), na smartfonach Android (ponad 75%, drugi najwyższy wynik po Słowacji), a wśród przeglądarek Chrome (ponad 51%). W tej ostatniej kategorii mocno trzyma się u nas Chrome (ponad 38% udział, w rynku stawia nas na drugim miejscu po Niemczech pod względem przywiązania do tej przeglądarki). Polska ma też (obok Finlandii i Włoch) jeden z niższych udziałów w rynku Internet Explorera (7,8%).

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij