TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Alior Bank odświeża komunikację marki i rozpoczyna kampanię daily banking

17 września br. ruszyła pierwsza w historii Alior Banku kampania marketingowa promująca usługi daily bankingu.
O autorze
1 min czytania 2017-09-19

Stanowi ona element odświeżonej komunikacji marki. Koncepcja kampanii została dostosowana do wprowadzonej w tym roku strategii „Cyfrowego buntownika”, jednak najbardziej charakterystyczne dla banku symbole, takie jak logo z wizerunkiem anioła czy postacie w melonikach, nie zmieniły się i nawiązują do tradycji.

Głównymi elementami kampanii będą Konto Jakże Osobiste, umożliwiające samodzielny wybór korzyści przez klienta oraz bankowość internetowa i mobilna w nowej odsłonie.

Nową kampanię Alior Banku zainaugurowano telewizyjną emisją spotu o bankowości mobilnej (spot), w którym bank prezentuje zalety aplikacji na smartfony oraz jej nowe funkcje, takie jak usługa skanowania faktur. W reklamie na ekranie smartfonu pojawia się symbol melonika, którym klient przywołuje panią w meloniku. Spowolnienie świata po kliknięciu w melonik podkreśla, że klient podłączył się do równoległego świata cyfrowej bankowości internetowej. Wszelkie sprawy załatwia się w nim szybko i prosto, przy użyciu najnowocześniejszych narzędzi i intuicyjnych aplikacji oferowanych przez Alior Bank. Nowością w odświeżonym formacie komunikacji Alior Banku jest również efekt świetlistości podkreślający dynamiczny i innowacyjny charakter banku.

Odświeżona komunikacja Alior Banku łączy tradycyjne elementy, na których bank opierał swoje dotychczasowe działania promocyjne, takie jak postacie w melonikach oraz sformułowanie „wyższa kultura”, z nowymi symbolami (ikona melonika, efekt spowolnienia i świetlistości). Wraz z kampanią daily banking Alior Bank zmienił swój główny claim. Nowe hasło banku to: „Wyższa kultura. Bank nowości”.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Nowym elementem w komunikacji jest ikona melonika. Za jej pomocą, w razie potrzeby, klient jest w stanie przywołać panią lub pana w meloniku. Postacie te istnieją wyłącznie w świecie cyfrowym. Ikona melonika stanie się również nowym znakiem graficznym aplikacji mobilnej banku.

Pani i pan w meloniku, tak jak wcześniej, są symbolami marki, jednak Alior Bank uwspółcześnił te postacie wizualnie. Dzięki odświeżeniu ich wyglądu pozostają one eleganckie, ale dodano im odrobinę ekstrawagancji i dystyngowanego luzu, co sugeruje mniejsze sformalizowanie relacji klient-bank.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Kampanię promującą odświeżoną komunikację Alior Banku uzupełniają m.in. digitalowe działania w Internecie, takie jak współpraca z influencerami oraz niestandardowe projekty witryn, którymi Alior Bank oklei placówki.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Kolejny spot Alior Banku w ramach nowej kampanii, tym razem promujący Konto Jakże Osobiste, pojawi się w mediach w najbliższą niedzielę 24 września.