Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Izabela Jurczyk (STUDIO DESIGN): Technologia powoduje zakłócenia i innowacje we wszystkich aspektach życia

Izabela Jurczyk (STUDIO DESIGN): Technologia powoduje zakłócenia i innowacje we wszystkich aspektach życia
Na temat typografi, procesom projektowania identyfikacji wizualnej, błędach popełnianych przy projektowaniu oraz inspiracji rozmawiamy z Izabelą Jurczyk - kreatywną STUDIA DESIGN.
O autorze
2 min czytania 2017-09-29

1. Czym jest typografia?

Typografia to po prostu sztuka i technika aranżacji kroju pisma. To kluczowe znaczenie dla umiejętności projektanta i nie chodzi tu jedynie o czytelność słowa. Wybór kroju pisma, sposób pracy z jego układem, siatką tzw. layoutem, schematem kolorów, motywem projektowym – ma podstawowe znaczenie i określa różnicę między złym, poprawnym, a wspaniałym projektem.

2. Jak zmieniła się typografia na przestrzeni ostatnich lat? Jakie są obecne trendy?

Projektowanie czcionek to rzadkie rzemiosło. Przez setki lat projektanci musieli opanować rzeźbienie w drewnie i umiejętność wykonywania metalowych odlewów, aby móc rozwijać sztukę typografii. Technologia powoduje zakłócenia i innowacje we wszystkich aspektach życia, także w tych projektowych. Nowa technologia i standardy wciąż dają typografii nowe możliwości. Dzięki rozwojowi technik komputerowych nawet skromna czcionka nabiera technologicznego makijażu.

3. Na czym polega i jak przebiega proces projektowania, tworzenia np. identyfikacji wizualnej?

a. Przed rozpoczęciem prac nad nową tożsamością marki opracowujemy strategię marki, aby utworzyć zestaw wartości i propozycję graficzną, którą Klient zaakceptuje.

b. Jeśli koncepcje projektowania są tworzone bez dokładnego briefingu na temat marki, to wtedy zarówno strona kreatywna, jak i Klient polegają zbyt mocno na intuicyjnej pomysłowości rozwiązania i mogą narażać się na subiektywne podejście .

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Krótki opis opracowany w oparciu o jasną strategię marki zawsze umożliwia obu stronom racjonalizację decyzji projektowych.

c. Oglądam kolory, kroje i style wizualne używane przez konkurencję Klienta, a następnie tworzę coś naprawdę unikalnego, różnego od wszystkich innych.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

d. Nie polegam na logo. Chociaż logo jest często elementem, który łączy tożsamość marki i sprawia, że jest ona natychmiast rozpoznawalna, jednak marki nie są zbudowane wyłącznie na logo.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

e. Nigdy nie ignoruję Klienta. Niezależnie od tego, ile posiadamy doświadczenia, Klient zna swój produkt lepiej. Zrozumienie potrzeb klienta jest pierwszym krokiem do stworzenia doskonałej tożsamości marki.

f. W projektach staram się ograniczać paletę kolorów, szczegóły i typografię, prosta tożsamość może stać się ponadczasowa i poruszać się wraz z ciągle zmieniającymi się potrzebami i rozwojem Klienta.

4. Pracowaliście dla wielu klientów, w tym Banku Światowego, Filharmonii Łódzkiej, czy Polskiej Grupy Farmaceutycznej. Jakie projekty typograficzne i realizowane dla kogo są najbardziej wymagające i najtrudniejsze w realizacji?

Myślę, że te prace, które łączą kilka aspektów projektowych naraz, jak np.: projektowanie publikacji i projektowanie przestrzeni w jednym duchu tak aby były spójne wizerunkowo z identyfikacją instytucji – np. realizacja dla Filharmonii Łódzkiej – a jednocześnie nosiły autorskie znamiona oryginalnych rozwiązań projektanta.

5. Jakie są najczęstsze błędy popełniane w projektowaniu, typografii?

a. Projektowanie w komputerze bez refleksji co do proporcji strony w stosunku do proponowanej typografii.

b. Uleganie modom – jak modne są „kropki i kreski” to „wszyscy” robią dokładnie takie same projekty.

c. Brak wiedzy o krojach pism i brak wiedzy o tych klasycznych krojach.

6. Kiedy i jak zaczęła się Twoja przygoda z grafiką i projektowaniem

Z miłości do papieru 🙂

Od najmłodszych lat ojciec zabierał mnie na wystawy, targi książek i poligrafii. Potem wybór uczelni i olśnienie, że jest tam pracowania stworzona dla mnie. Czyli „projektowanie grafiki wydawniczej prac” prowadzona przez prof. Stanisława Łabęckiego.

7. Skąd czerpiesz inspiracje?

Z otoczenia, podróży, czasem zainspiruje mnie rozmowa z drugim człowiekiem czasem kolor czy faktura, którą dostrzegę.

8. Który ze zrealizowanych projektów był dla Ciebie największym wyzwaniem, a który uznajesz za najbardziej udany?

Wyzwaniem jest każdy temat i projekt… lubię je wszystkie:))))

9. Otrzymałaś nagrody w wielu międzynarodowych konkursach. Z których nagród, wyróżnień jesteś najbardziej dumna?

Zdecydowanie z MOJEGO ukochanego ADESIGN W MILANO!

Konkursy międzynarodowe są wspaniałą okazją, aby móc konfrontować swoje pomysły z innymi projektantami, żyjącymi w innych krajach, w innej kulturze. Podchodzimy często do tego samego tematu w zupełnie inny, fantastyczny sposób i to jest BEZCENNNE !:)