TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Technologiczna rewolucja w handlu, czyli co działo się podczas Retail Technology Days 2013

W minionym tygodniu odbyła się konferencja Retail Technology Days, której ideą było skupienie w jednym miejscu przedstawicieli sieci handlowych wraz z twórcami technologii, co stworzyło okazję do porozmawiania na temat przyszłości i innowacji w handlu detalicznym.
O autorze
2 min czytania 2013-05-28

Konferencję wzbogacono o wystawę firm technologicznych oraz rozdanie nagród Retail Evolution Award, czyli wyróżnienie najciekawszych urządzeń, produktów i usług prezentowanych przez Partnerów i Wystawców Retail Technology Days 2013.

W czasie 2 dni konferencji można było posłuchać (i w niektórych przypadkach zobaczyć) o rozwiązaniach technologicznych z którymi Klient ma bezpośrednio styczność ale również z tymi, które są używane jedynie „na zapleczu“.

Bardzo ciekawie wypadło wystąpienie Krzysztofa Urbanowicza na temat urządzeń liczących w sklepach i rozwoju technologii w handlu na styku sklep-klient. Przedstawiono technologię RFID (radio-frequency identification), polegającą na radiowym odczycie zawartości kosza, gdzie naciśnięcie przycisku czytnika, generuje dokument sprzedażowy automatycznie – takie rozwiązanie skróci obsługę kasową do minimum. Natomiast Łukasz Kafel, z BillBird S.A. opowiedział o tym jak zarobić na tym czego nie ma czyli o rozwiązaniach, które przyczyniają się do poszerzenia wachlarza produktów przykasowych, bez zajmowania powierzchni i kosztownej logistyki.

Technologiczna rewolucja w handlu może odbyć się także poza klientami – w sferze informatyki. Według przedstawicieli Oracle, firma uczestniczyła w towarzyszącej konferencji wystawie firm, w nowoczesnych firmach handlowych największy wpływ na ich działanie będzie miało zjawisko BIG Data. Prawidłowo zebrane i przetworzone dane: BIG Data prezentują niezwykle pożyteczne informacje dla szczebla wyższej i średniej klasy zarządczej, ponieważ pozwalają na zrozumienie ekosystemu przedsiębiorstwa i funkcjonowania klientów znacznie efektywniej niż kiedykolwiek przedtem.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Ogromnym zaciekawieniem cieszył się panel „Real vs. Virtual vs. Social. Nie ma jednej recepty na sukces w strategiach cross-channel i ecommerce“, podczas którego omówiono strategie e-commerce, a także możliwości jakie daje funkcjonowanie w mediach społecznościowych.

Ważnym blokiem tematycznym konferencji był blok poświęcony customer experience czyli doświadczeniom klienta związanym z zakupem produktu bądź usługi. Właśnie wtedy Justyna Skorupska, z FACT-Finder Partner Polska przedstawiła bardzo praktyczny przewodnik sprzedawcy do obsługi Klienta w różnych kanałach sprzedaży.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Pierwszy dzień konferencji zakończyło rozdanie nagród Retail Evolution Award, które w tym roku trafiły do:

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się
  • GTECH Poland, Innowacja Roku: LOTTERY INSIDE
  • SKG S.A., Systemy informatyczne:System zarządzania siecią handlową eSAMBO
  • COMMIT Polska, Systemy informatyczne: System do zarządzania całością procesów sprzedaży, logistyki i dystrybucji NTSwincash
  • COMMIT Polska, Innowacje dla handlu: Produkty dotykowe NTS: Podręczny sklep NTS / Wirtualna półka sklepowa NTS / Interaktywny stół NTS
  • LINC Polska, Rozwiązania sprzętowe dla handlu: Megapikselowa kamera IP MOBOTIX S15 FlexMount
  • EPSON / TORELL, Rozwiązania sprzętowe dla handlu: Drukarka Fiskalna Epson TM-T801FV
  • ILC, Programy lojalnościowe: System Kuponowy coreCOUPON
  • DIVANTE, E-Commerce: Skuteczny Sklep Internetowy WellCommerce.pl
  • TECHCAVE i Shopping Center Service, POS Marketing: Rebate CEO 

Podczas dwudniowej konferencji można było usłyszeć prawie 30 wystąpień prelegentów z Polski i zagranicy a także odwiedzić 48 stoisk innowacyjnych firm z ofertą dla retailu. W konferencji uczestniczyło ponad 200 reprezentantów sieci handlowych a wystawę firm zobaczyło przeszło 500 odwiedzających. Wszystkie te dane świadczą o ogromnym sukcesie imprezy, która z roku na rok skupia wokół siebie coraz więcej przedstawicieli zarówno ze świata technologii a także retailu.

NowyMarketing był patronem medialnym wydarzenia.