NowyMarketing podsumowuje rok 2017: Eventy (Cz. 2)

NowyMarketing podsumowuje rok 2017: Eventy (Cz. 2)

O podsumowanie roku 2017 w kategorii eventy poprosiliśmy specjalistów. Na nasze pytania odpowiedzieli eksperci z polskich agencji i firm specjalizujących się w event marketingu. Zapraszamy do lektury.

fot. unsplash.com

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

1. Bartosz Bieszyński Prezes Zarządu, Walk Events
2. Aleksandra Marciniak, General Director Havas Sports&Entertainment, Havas Media Group
3 .Adriana Piekarska, CEO, Exclusive Event
4. Jacek Kłopotowski Executive Director, Imagine Nation / Focus Media Group
5. Michał Kaleta, Członek zarządu i dyrektor zarządzający, endorfina events
6. Sebastian Oprządek, Dyrektor Obsługi Klienta, El Padre, Prezes Zarządu KAE
Pierwszą część podsumowania w kategorii eventy przeczytasz tu >

Bartosz Bieszyński
Prezes Zarządu, Walk Events
(fot. Szymon Kobusiński, Studio Bank)

Najważniejszy sukces

Z punktu widzenia Walk możemy wyróżnić dwa elementy. Po pierwsze wspólnie z zespołem i naszymi klientami jesteśmy dumni z zagranicznych i krajowych nagród. Otrzymanie przez projekt VERVA Street Racing 2016 – Narodowy Festiwal Motoryzacji globalnych wyróżnień na forum EVENTEX i BEA World Festival to nie tylko powód do ogromnej dumy, ale też kamień milowy w rozwoju naszej agencji. Po drugie mieliśmy wielką przyjemność produkować jedną z chyba najtrudniejszych realizacji tym roku na naszym rynku, czyli Red Bull Flag Day (przelot samolotami akrobatycznymi pod trzema mostami w Warszawie) oraz ceremonię otwarcia igrzysk sportów nieolimpijskich The World Games 2017 (ponad dwugodzinne widowisko transmitowane na żywo do ponad 100 krajów na świecie). Oba te przedsięwzięcia były absolutnie pionierskimi projektami w Polsce i wymagały od nas pozyskania unikalnego know - how oraz kompleksowej produkcji na najwyższym możliwym poziomie.

Z punktu widzenia polskiego rynku należy zwrócić uwagę na utrzymanie stabilnego poziomu rozwój pod kątem pozyskiwanych budżetów, co w zmieniającym się otoczeniu makroekonomicznym jest wyzwaniem, szczególnie w naszych krajowych warunkach. Niewątpliwie należy pochwalić coraz większy dialog i standaryzację procesów w ramach branży. Przykład Białej Księgi, stworzonej przy współpracy działów zakupów największych firm oraz stowarzyszeń branżowych, jest ogromnym sukcesem. Teraz wszyscy powinniśmy dołożyć wszelkich starań, aby te bardzo ważne postanowienia stały się rzeczywistością.

Najważniejsza porażka

Trudno wyróżnić jedno zdarzenie, które miałoby znaczący wpływ na funkcjonowanie branży. Nie mniej jednak należy zwrócić uwagę, że w Polsce standardy i procedury związane z kwestiami bezpieczeństwa wydarzeń cały czas pozostawiają wiele do życzenia. Moim zdaniem wystąpienie w Polsce zdarzenia terrorystycznego jest tylko kwestią czasu i w związku z tym powinniśmy bacznie obserwować w jaki sposób Zachód przygotowuje swoje eventy pod tym kątem. Dla nas również takie działania jak: obowiązkowa kontrola pirotechniczna kluczowych stref, obecność zespołu ratownictwa medycznego, czy bariery betonowe ograniczające dostęp w newralgicznych miejscach wydarzenia powinny być standardem, a nie wyjątkiem od reguły. Tego rodzaju kwestie są niestety cały czas bagatelizowane i może to doprowadzić do tragedii.

Najważniejsza zmiana

Dla mnie jako zarządzającego agencją jest to systematyczny wzrost wynagrodzeń pracowników. Z jednej strony cieszę się z tego faktu, bo dzisiejsze młode pokolenie ma dużo wyższy poziom startu. Dla nas pensja rzędu 2500 zł na rękę zaraz po ukończeniu studiów była spełnieniem marzeń. Dzisiaj z kolei to standardowa stawka osoby stawiającej pierwsze kroki w branży. Z drugiej strony jest to wyzwanie, ponieważ ten trend jest czasem przez klientów niedostatecznie dostrzegany i pokutuje wizerunek agencji, która zrobi „wszystko o każdej porze dnia i nocy za każdą stawkę”. Jeżeli chcemy zrealizować projekt na najwyższym poziomie, to powinien za niego odpowiadać seniorski zespół z dużym doświadczeniem, a to wiąże się z wyższym wynagrodzeniem. Wszyscy powinniśmy zatem pracować nad tym, aby umieszczanie pełnych stawek osobowych w kosztorysach było standardem. Rozmawiajmy o tej kwestii z naszymi klientami szczerze i otwarcie.

Najważniejsze wydarzenie

Pierwsze z nich jest niestety negatywne - atak terrorystyczny w czasie koncertu Ariany Grande w Wielkiej Brytanii. Ten przykład pokazuje jak duża odpowiedzialność leży po stronie organizatorów wydarzeń w zakresie zapewnienia odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa.

Drugim była największa impreza sportowa tego roku w Polsce, czyli Igrzyska Sportów Nieolimpijskich The World Games 2017. Przez ponad 2 tygodnie 3,5 tys. sportowców ze 112 państw na całym świecie zmagało się w 31 dyscyplinach sportowych. To ogromnie złożone przedsięwzięcie było latami przygotowywane samodzielnie przez urzędników, co zasługuje na szczególne uznanie.

Trzecim ogromnie ważnym wydarzeniem 2017 roku było powołanie do życia nowego czasopisma branżowego - THINK MICE. Magazyn rozpoczął swoją działalność „z kopyta” i ma realną szansę zostać najważniejszym medium opiniotwórczym w swoim sektorze. Brawa dla całej redakcji! Trzymamy kciuki!

Najciekawsze trendy

Zdecydowanie trendem numer jeden jest wykorzystywanie event marketingu do budowy szeroko rozumianego contentu. Projekt, który nie ma potencjału, aby być „share’owalnym” w mediach społecznościowych lub w bezpośredniej transmisji w sieci, czy w kontekście współpracy z influencerami nie będzie miał szans powodzenia. Co ważne ten trend w 2018 roku będzie już absolutnym standardem.

Największe wyzwanie

Pierwszym wyzwaniem jest stały element naszego eventowego „krajobrazu”, czyli szeroko rozumiana kwestia „cash flow”. Wierzymy jednak, że wspólny dialog branżowy znacząco poprawi tę sytuację i przybliży nas do standardów zachodnich (zaliczki, maksymalnie 30-dniowe terminy płatności).

Drugim jest szukanie nowych kreatywnych koncepcji w zakresie wykorzystania technologii. Na naszym rynku mamy świetnych dostawców pod kątem sprzętowym, ale często brakuje nam świeżych i kreatywnych pomysłów na stworzenie multimedialnego efektu WOW. Jest to niestety wynik zbyt małej liczby specjalistów na naszym rynku. Potrzebujemy w tym zakresie zarówno młodych talentów, jak i osób z szerokim zagranicznym doświadczeniem.

Najciekawsza kampania

Warto w tym miejscu zwrócić uwagę na 2 projekty. Pierwszym z nim jest H&M Dworzec, który w czerwcu stał się de facto rozrywkowym „tyglem” Warszawy. Znakomita lokalizacja, oryginalny line – up, infrastruktura świetnie wpasowująca się w otoczenie dawnego Dworca Głównego i kapitalne połączenie z Nocnym Marketem sprawiło, że dworzec dosłownie kipiał od podróżnych. Warto również podkreślić bardzo efektywną i spójną komunikację tego projektu, idealnie wpisującą się w DNA marki. Drugim projektem wartym wyróżnienia jest już 8. edycja Męskiego Grania. To absolutnie nieszablonowe wydarzenie muzyczne nie tylko cały czas utrzymuje bardzo wysoki poziom artystyczny, ale też co roku zaskakuje. Zeszłoroczna edycja absolutnie olśniła przede wszystkim wysokim poziomem multimediów i oświetlenia. Dawno nie widziałem tak kreatywnego, strategicznego i po prostu mądrego zaplanowania oraz wykorzystania technologii do uzyskania efektu WOW. Duże słowa uznania dla LIVE i BRAVE.

Obecna kondycja branży

Od zeszłego roku w branży nic się nie zmieniło zarówno pod kątem kluczowych graczy, jak i czołowych klientów. Topowe agencje utrzymują skalę swojego biznesu i poziom jakości świadczonych usług. Cieszy również fakt, że na rynku pojawiają się nowe młode talenty, które niosą za sobą jeszcze bardziej kreatywne podejście do projektów. O dobrej kondycji i jednocześnie coraz większej profesjonalizacji branży świadczy Dialog Branżowy, który zakończył się w 2017 roku wspólnym ustaleniem wielu rynkowych standardów. Teraz ich wdrożenie jest już całkowicie po stronie agencji i klientów. Warto także zwrócić uwagę na coraz większą liczbę wydarzeń branżowych - konferencji, seminariów, szkoleń, a także dedykowanych kierunków studiów podyplomowych, co znacząco wpływa na wzrost poziomu wiedzy i kompetencji na naszym rynku.

Wyzwania 2018

Rok 2018 będzie rokiem sportu oraz patriotyzmu. Wydarzenia, takie jak Zimowe Igrzyska Olimpijskie, Mundial oraz 100-lecie odzyskania przez Polskę niepodległości podyktują kalendarze działań marketingowych. Zatem znalezienie odpowiedniego „okna” na komunikację produktu będzie dla brand managerów nie lada wyzwaniem.

Pamiętajmy też o zmianach w kosztach dostawców (stawka minimalna), nowej „turystycznej” ustawie i globalnym otoczeniu makroekonomicznym.

Trendy 2018

Z pewnością będzie to już wspomniane budowanie contentu, dzięki zastosowaniu live marketingu. To kapitalne narzędzie i w zespole Walk Events już od dłuższego czasu na każdy projekt patrzymy pod kątem okazji dla danego brandu do budowania dodatkowej komunikacji i relacji z jego konsumentami.

Pamiętajmy przy tym, że weszliśmy w erę kiedy nie mówimy już o wydarzeniach B2B, czy B2C tylko raczej B2E - brand to everyone. Tym bardziej zatem rola budowania emocji, które są produktem marketingu doświadczeń jest kluczowa i bardzo perspektywiczna.

Szczególna uwaga 2018

Kwestia bezpieczeństwa. Czy chcemy czy nie - żyjemy w bardzo niebezpiecznych czasach i jak pokazuje przykład autobusu miejskiego z Wrocławia, zagrożenie czasem przychodzi też z wewnątrz. Musimy być na to gotowi i dysponować szeroką gamą rozwiązań. Nie będzie to możliwe bez budowania tej świadomości w codziennej pracy z naszymi klientami. Na tym powinniśmy skupić naszą uwagę.

-------------------------------------------------

Aleksandra Marciniak
General Director Havas Sports&Entertainment, Havas Media Group

Rok 2017 z pewnością nie zostanie zapamiętany jako szczególnie przełomowy i ważny dla branży eventowej w Polsce. Trudno szukać spektakularnych realizacji, trendy z poprzednich lat raczej się utrzymały. Wiele cyklicznych imprez odbyło się ponownie, pojawiło się trochę nowych inicjatyw. Wyraźnie jednak widać spowolnienie spowodowane ograniczaniem budżetów. Wiele firm swoje projekty zawiesiło lub wręcz zamknęło, a te, które się odbyły, zostały zrobione ze zdecydowanie mniejszym rozmachem. Można zaryzykować jednak stwierdzenie, że ograniczenia budżetowe przyczyniają się do realizacji bardziej przemyślanych projektów, lepszego zaplanowania komunikacji czy szukania możliwości efektywnej współpracy z partnerami.

Największy sukces

Na pewno pozytywnie na tym tle wyróżniły się takie imprezy, jak Wrocław World Games i Extreme Intel Masters w Katowicach. Pierwszy event to największe wydarzenie, gromadzące przedstawicieli dyscyplin nie-olimpijskich. Warto zauważyć, jak dobrze przebiegała tutaj współpraca z miastem. Ciekawym pomysłem było na pewno wyjście z zawodami w przestrzeń miejską. Dzięki temu na osiedlach powstała infrastruktura, która z mieszkańcami zostanie na dłuższy czas. Ogromna ilość turystów, również zagranicznych, duża ilość transmisji telewizyjnych i ciekawe inicjatywy towarzyszące spowodowały, że to wydarzenie z pewnością należy do największych sukcesów eventowych roku.

Z kolei katowicki IEM to największa polska impreza środowiska e-sportowego. Osobom spoza kręgu graczy trudno jest uwierzyć, jak wielką publiczność ma to wydarzenie i jak otwarci na działania sponsorów są to ludzie. Wiele marek mówi o chęci aktywacji projektów z obszaru gamingu, ale większość jeszcze się waha, obserwując rynek. Ten event jest dowodem na to, że warto.

Największa porażka

Na przeciwnym biegunie, w gronie eventów z niewykorzystanym potencjałem, można by wymienić chociażby Mistrzostwa Europy w Piłce Siatkowej. Do mniejszego rozgłosu przyczynił się też oczywiście brak sukcesu reprezentacji Polski, ale nie da się ukryć, że zarówno siatkarskie władze, jak i miasta gospodarze, nie do końca byli w stanie skonsumować tak wielką imprezę w jednej z najpopularniejszych w naszym kraju dyscyplin. Zabrakło komunikacji poza obiektami, w których były rozgrywane mecze, nie było stref kibica, nie udało się wykreować gwiazd spośród zawodników.

Ważne zmiany i trendy

Oprócz wielkich, nagłaśnianych w mediach imprez, widać też ciekawy trend w postaci wielu małych, precyzyjnie stargetowanych eventów. Ludzie wydają się być zmęczeni wielkimi formatami, na co dowodem jest chociażby stagnacja na rynku festiwali. Nastąpiło już nasycenie rynku. Stare projekty mają się dobrze, ale powstaje coraz mniej nowych, a i te obecne na rynku od dawna nie mogą już mówić o tendencji wzrostowej. Odbiorcy szukają raczej wydarzeń dających im poczucie ekskluzywności, wyjątkowości. Chcą myśleć, że projekt został skrojony pod nich.

Marki często decydują się też na organizację niewielkich eventów, ale będących pretekstem do stworzenia ciekawego contentu, który zwielokrotni dotarcie w digitalu. To powoduje też przesuwanie budżetów – coraz częściej środki przeznaczone na produkcję eventu są okrojone, aby mocniej zasilić pulę przeznaczoną na ogranie medialne.

Wydaje się, że rosnącym trendem będą właśnie te mniejsze, skrojone na miarę wydarzenia raczej niż wielkie masowe widowiska. A komunikacja, zapewniająca przedłużenie życia eventu i zapewniająca jeszcze szersze dotarcie, będzie odgrywała coraz większą rolę. Łącznie z tym, że na znaczeniu zyskuje user-generated content, czyli marketerzy i organizatorzy wydarzeń muszą skupić się na takich działaniach, aby uczestnicy chcieli się swoim doświadczeniem dzielić, jeszcze bardziej zwiększając siłę oddziaływania danego eventu.

-------------------------------------------------

Adriana Piekarska
CEO Exclusive Event

Branża eventowa oczyma Exclusive Event – trendy, rokowania…

Z perspektywy Exclusive Event kończymy rok 2017 na mocnej fali wznoszącej. Rynek rozwija się bardzo prężnie a obawy o wstrzymywanie budżetów przez Klientów okazały się zupełnie nieuzasadnione. Świadomość roli eventu w strategii marketingowej firmy rośnie i robimy wiele, by tą świadomość wzmacniać. Jestem w stanie zaryzykować, iż będzie najefektywniejszym i przynoszącym największe zwroty z inwestycji narzędziem marketingu i sprzedaży w najbliższych latach. 

W mijającym roku zauważyliśmy coraz większa potrzebę budowania społeczności wokół eventu i komunikację. Wydarzenie nie kończy się po 1 lub 3 dniach po jego zakończeniu a dzięki stosowanym narzędziom Goście integrują się ze sobą długo po jego zakończeniu. Nawiązując współpracę lub wymieniając się kontaktami budują wokół eventu społeczność. Stąd też rozwój mobile w eventach - aplikacje mobilne czy dedykowane landing page dla wydarzenia to duży trend w 2017. W związku z coraz bardziej profesjonalnym, a co za tym idzie skutecznym wykorzystaniem eventów jako narzędzia zarówno marketingowego, jak i HR-owego, 2018 rok powinien być dobrym rokiem dla branży, z większą liczbą dużych, wysokobudżetowych wydarzeń. 

-------------------------------------------------

Jacek Kłopotowski
Executive Director, Imagine Nation / Focus Media Group

Najważniejszy sukces 2017

Sukcesem całej naszej branży jest mocne zaznaczenie pozycji Polski na eventowej mapie Europy. Polskie agencje z sukcesami startują w międzynarodowych przetargach na realizacje zagranicznych wydarzeń, a nawet obsługę całych rynków. Można powiedzieć, że granice państw przestały mieć znaczenie dla naszej branży i z powodzeniem odnajdujemy się na innych rynkach. Nie odstajemy ani kreatywnością ani umiejętnościami od kolegów i koleżanek z innych krajów Europy. Dla przykładu, w mijającym roku Imagine Nation wygrało przetarg na realizację cyklu eventów w 10 krajach Europy. Warto też zauważyć, że polskie agencje eventowe i firmy zajmujące się techniką sceniczną są doceniane w prestiżowych konkursach międzynarodowych – dla branży jest to ważny element motywujący i budujący prestiż „polskiego eventu” w świecie reklamy.

Największa porażka 2017

Branża nie odnotowała żadnej spektakularnej porażki, która wpłynęłaby na funkcjonowanie rynku, choć martwi fakt, że event jako forma komunikacji jest wciąż niedoceniony pod względem finansowym. Ogromne nakłady pracy nie zawsze przekładają się na budżety – wycena usług nadal budzi u zleceniodawców wątpliwości i zbyt często eventowcy muszą odpowiadać na pytanie „a dlaczego tak drogo?”.

Najważniejsze wydarzenie w 2017

Trudno jednoznacznie określić, które wydarzenie było najważniejsze. Na pewno swoje miejsce zaznaczył po raz kolejny Żywiec z Męskim Graniem. Jedyne na świecie tak szerokie wykorzystanie technologii Notch i serwerów D3 na Męskim Graniu pokazało, że Polska nie tylko przoduje w wykorzystywaniu innowacji, ale i robi to w doskonałym stylu. Wrażenie zrobił też Intel Extreme Masters 2017 w Katowicach – z godnym podziwu rekordem frekwencji.

Najciekawsze trendy w 2017

Event wykorzystywany jako pełnoprawne narzędzie marketingowe w kampaniach zintegrowanych. Marketerzy i planerzy zaczęli doceniać korzyści płynące z integracji wszystkich dostępnych kanałów, w tym eventu. Wartość bezpośredniego przebywania z marką i siła przekazu marketingowego na żywo, kiedy uczestnik może „spróbować” marki, jest nie do przecenienia.

Najtrudniejsze wyzwania w 2017

Wzrost uznania wartości eventu jako narzędzia komunikacji spowodował boom, który przełożył się na zwiększenie budżetów i liczby wydarzeń w mijającym roku. Rynek jednak nie do końca był przygotowany na tak dynamiczny rozrost – śledząc serwisy branżowe i społecznościowe można było zauważyć, że agencjom doskwierał brak pracowników, liczba ogłoszeń rekrutacyjnych pokazała, że branża cierpi na niedobór doświadczonej kadry.

Najciekawsza kampania/akcja 2017

Jedną z ciekawszych akcji 2017, a na pewno taką, która odbiła się szerokim echem w świecie, był case z pogranicza ATL i eventów – trójwymiarowy billboard Coca-Coli, który pojawił się w Nowym Jorku. Trójwymiarowa instalacja zawierała 1760 ruchomych paneli ledowych o łącznej powierzchni ponad 260 m kw. Uzyskany efekt przypominał obraz z filmów sci-fi, więc śmiało można stwierdzić, że „Future is here”.

Ocena obecnej kondycji branży

Dzięki temu, że branża eventowa jest w trakcie rozwoju i ciągle szuka nowych rozwiązań, jej kondycję można podsumować jako bardzo dobrą. Jesteśmy w momencie, kiedy możliwości wykorzystania techniki scenicznej czy narzędzi interaktywnych są ograniczone tylko naszą wyobraźnią. Pozwala to kreować pozytywne emocje podczas wydarzeń za pomocą mitycznego efektu WOW. Eventy są obszarem, w którym możliwości komunikacji są wyjątkowo duże i miejmy nadzieje, że dzięki odpowiedniej kreatywności marketerów i wielkości budżetów będą w pełni wykorzystywane.

Jakie zmiany czekają nas w 2018

Dalsza integracja eventów jako narzędzi komunikacyjnych i rozwój technologii wykorzystywanych w eventach. Branża nie śpi i w nadchodzącym roku na pewno zaskoczy wszystkich kolejnymi spektakularnie przekraczanymi barierami.

Jakie wyzwania czekają nas w 2018

Dynamika branży i problemy z zasobami ludzkimi, które dało się ostatnio odczuć, powodują, że wewnętrzne struktury agencyjne będą wymagały bieżącej weryfikacji. Przed wieloma agencjami stoi wyzwanie optymalnego planowania pracy wewnątrz zespołów, podziału obowiązków i doboru właściwych osób na właściwe stanowiska.

Jakich trendów możemy spodziewać się w 2018

Integracja działań eventowych z pozostałymi kanałami komunikacji.

Na co należy zwrócić szczególną uwagę w 2018

Duże koszty dotarcia do odbiorcy realizacji eventowych powodują dążenie do ciągłej optymalizacji budżetów. Dotyczy to zarówno agencji jak i klientów. Agencje powinny planować efektywność działań opierając się o założenia strategiczne klientów, a nie tylko kierując się chęcią osiągnięcia efektu WOW. Czyli efektywność, nie tylko efektowność. 

-------------------------------------------------

Michał Kaleta
Członek zarządu i dyrektor zarządzający, endorfina events

Sukcesy 2017

Największym sukcesem w 2017 roku dla mnie jest połączenie agencji endorfina events (eventy) z WebTalk (digital full service). Zawodowa rodzina urosła nam do prawie 80 specjalistów a skonsolidowane przychody przekroczą 30 mln PLN brutto. Od dawna powtarzaliśmy, że przyszłością branży jest łączenie eventów z digitalem. W 2017 roku zrobiliśmy to, dosłownie. :)

Do najważniejszych wydarzeń w branży należy zaliczyć stworzenie i podpisanie „Białej księgi komunikacji marketingowej” określającej standardy przetargowe w 8 kategoriach komunikacji marketingowej od ATL, poprzez PR, digital czy eventy. To owoc blisko dwuletnich prac ponad 80 przedstawicieli agencji oraz reklamodawców, w których również aktywnie braliśmy udział.

Projekty 2017

Wyróżniającym się wydarzeniem w 2017 roku było the World Games we Wrocławiu. Duże brawa dla kolegów i koleżanek z Walk Events za realizację gigantycznego wyzwania jakim była organizacja eventu otwarcia. Z drugiej strony szkoda trochę, że takie wydarzenie na światową skalę nie było odpowiednio promowane u nas w kraju i dość słabo obecne w mediach.

Warto też zauważyć, że coraz więcej pojawia się projektów, gdzie detal ma znaczenie a event jako narzędzie wykorzystywane jest właściwie. Poziom eventów w Polsce idzie w górę a to bardzo cieszy i motywuje do jeszcze lepszej pracy.

Wyzwania 2018

Warto zwrócić uwagę na Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej, które wiosną odbędą się w Rosji oraz Olimpiadę Zimową w Peong Chang. Nie tylko o lokalizacje chodzi, lecz skalę tego wydarzeń — co 4 lata budzą olbrzymie emocje i angażują rzesze kibiców na całym świecie. Równie ważna pozostaje kwestia bezpieczeństwa i dotyczy to w zasadzie wszystkich eventów. Skala wydarzenia wyznacza standard zabezpieczeń.

W kontekście naszego rynku warto znów wspomnieć o „Białej Księdze Komunikacji Marketingowej”. Dokument to duży sukces, ale jednocześnie potężne wyzwanie dla całego środowiska, być może jedno z ważniejszych już w najbliższym roku. Okaże się, na ile dobre intencje przełożą się na relacje biznesowe i standardy współpracy.

Trendy 2018

Rozglądając się dookoła nas trudno nie zauważyć, że żyjemy w bipolarnym świecie. Albo jesteś czarny albo biały. W czasach postprawdy maleje zaufanie do mediów i przekonanie w prawdziwość informacji, które do nas docierają. W to miejsce wchodzą marki i konsumenci, którzy się z nimi identyfikują. Rośnie potrzeba utożsamiania się z markami, które podzielają Twoje wartości. To duże wyzwanie dla strategów i kreatywnych i sukcesem okażą się te eventy, które właściwie będą rozumieć rosnącą rolę brandów w dzisiejszy świecie.

Myśląc o trendach, trzeba też zwrócić uwagę na wciąż rosnącą rolę influencerów i communities. Dzięki nim, mały niskobudżetowy event, może mieć świetne zasięgi.

-------------------------------------------------

Sebastian Oprządek
Dyrektor Obsługi Klienta, El Padre, Prezes Zarządu KAE

Najważniejszy sukces 2017

Rozwój branży Event Marketingu i zwiększenie się liczby klientów wykorzystujących event jako skuteczne narzędzie komunikacji marketingowej.

Największa porażka 2017

Klub Agencji Eventowych promuje tylko pozytywne przykłady i realizacje eventowe.

Najważniejsza zmiana w 2017

Zwiększenie roli i udziału mediów społecznościowych i influencerów w realizowanych działaniach event marketingowych.

Najważniejsze wydarzenie w 2017

Finalizacja prac w ramach Dialogu Branżowego oraz publikacja Białej Księgi i rekomendacji dotyczących współpracy na linii klient – agencja w obszarze event w tym uruchomienie strony www.dobryprzetarg.com.pl.

Najciekawsze trendy w 2017

Łączenie wyjazdów/spotkań biznesowych z wypoczynkiem.

Najtrudniejsze wyzwania w 2017

Duża konkurencja i presja z jednej strony klientów na obniżanie kosztów, z drugiej strony presja pracowników na podnoszenia płac.

Najciekawsza kampania/akcja 2017

Było co najmniej kilka ciekawych kampanii i eventów, trudno wyróżnić szczególnie jedną.

Cieszy fakt realizacji coraz bardziej profesjonalnych działań event marketingowych z wykorzystaniem wielu kanałów komunikacji, gdzie event jest przysłowiowym "sercem" projektu, dostawcą contentu i niezapomnianych przeżyć dla uczestników.

Ocena obecnej kondycji branży

Rok 2017 było rokiem organicznej pracy, powiększenia i rozwoju zespołu oraz zwiększenia obrotów spółki.

Mamy nadzieję, że dobra koniunktura na rynku również w 2018 roku pozwoli realizować zakładane cele i przyczyniać się zarówno do rozwoju pracowników agencji, jak i spółki. Dla Klubu Agencji Eventowych był to rok ciężkiej i wytężonej pracy: aktywnie uczestniczyliśmy w Dialogu Branżowym i tworzeniu Białej Księgi, nawiązaliśmy współpracę z wyższymi uczelniami celem pozyskania młodych adeptów dla rynku eventowego, braliśmy udział we wszelkich przedsięwzięciach branżowych i wpieraliśmy je swoją wiedzą i doświadczeniem, rozbudowaliśmy współpracę z partnerami mediowymi, a także kontynuowaliśmy flagowe projekty Klubu (Business Mixer KAE i Okrągły Stół).

Jakie zmiany czekają nas w 2018

Rok 2018 to dalszy rozwój digitalizacji spotkań - (wykorzystania aplikacji, wirtualnych spotkań, webinariów, VR), ale także czas poszukiwania nieoczywistych i prawdziwych miejsc, historii, lokalnych społeczności. To także zwiększanie zasięgu działania eventów poprzez transmisje live, tworzenie contentu i wykorzystywanie go w dłuższym okresie czasu w działaniach komunikacyjnych marki.

Jakie wyzwania czekają nas w 2018

Dalsza optymalizacja procesów i kosztów organizacji i tworzenia działań event marketingowych.

Jakich trendów możemy spodziewać się w 2018

Zwiększenie roli społecznej odpowiedzialności w biznesie, poszukiwania niezapomnianych i oryginalnych przeżyć - jeszcze większe skupienie się na experiential marketingu pojedynczego uczestnika eventu.

Na co należy zwrócić szczególną uwagę w 2018

Wchodzenie na rynek (zarówno na pracy jak również do grona uczestników wydarzeń) pokolenia Milenialsów oraz pokolenia Y, a co za tym idzie dalsze zwiększanie się roli szeroko pojętej digitalizacji.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij