Jedna opowieść tysiąca autorów! 14. Światowy Dzień Storytellingu - „Mądrzy głupcy”

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Jedna opowieść tysiąca autorów! 14. Światowy Dzień Storytellingu - „Mądrzy głupcy”

20 marca, na całym świecie obchodzone jest święto sztuki opowiadania, czyli Światowy Dzień Storytellingu. Każdego roku, w dniu równonocy marcowej, ludzie poprzez opowiadanie sobie historii poznają się nawzajem, inspirują i nawiązują kontakty.

fot. freepik.com

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Tak zrodziła się idea jednej opowieści tysiąca autorów, której pomysłodawczynią jest dr Monika Górska, twórca pierwszej w Polsce Mistrzowskiej Szkoły Storytellingu Biznesowego.

- „Poszukujemy ciekawych historii i chętnie ich słuchamy. Dlatego już kilka lat temu postanowiłam zarazić Polaków pasją do opowiadania, a dziś rzucam im wyzwanie: Stwórzmy razem jedną, najdłuższą opowieść nowoczesnej Europy. Mamy na to dwadzieścia cztery godziny równonocy wiosennej. Zaczynamy o godz. 00.01. Naszą kartką jest profil na Facebooku. Wystarczy udostępnić post z hasztagiem #ŚwiatowyDzieńStorytellingu i dopisać w komentarzu pod nim swój fragment historii”. - mówi dr Monika Górska, pomysłodawca akcji. Wszystkie fragmenty zostaną na końcu ze sobą połączone, a opowieść zostanie rozesłana wysłana wszystkim chętnym uczestnikom.

Idea Światowego Dnia Storytellingu zrodziła się w latach ’90 XX w. w Szwecji i kultywowana jest w wielu krajach na świecie. Wydarzenie przypadające na dzień 20 marca, nazwane zostało przez Szwedów „Alla berättares dag” (Dzień Opowiadaczy). Trudno dziś jasno określi genezę narodzin World Storytelling Day. Jako istotną datę wskazuje się dzień bombardowania Bagdadu w czasie wojny w Iraku - 20 marca 2003 roku. Wydarzenie to uznano za inspirację do skupienia się w konkretnym dniu w roku na opowieści ustnej. Tak, w 2004 roku, narodził się oficjalny World Storytelling Day, w którym wzięło udział 10 krajów. W tym roku, pod hasłem „Mądrzy Głupcy”, obchodzimy już 14. Światowy Dzień Storytellingu.

Propagatorką sztuki opowiadania w biznesie jest dr Monika Górska, twórca pierwszej polskiej Mistrzowskiej Szkoły Storytellingu Biznesowego: Storytelling for Business Success oraz członek elitarnej grupy światowych ekspertów content marketingu Platinum Mastermind Jeffa Walkera. Sama o sobie mówi, że jest jak znaczek pocztowy. Trzyma się jednej rzeczy w drodze do celu. Ta rzecz to opowieść, a jej cel: nauczyć przedsiębiorców tak opowiadać, by ich biznesy i życie stawały się najlepszą fabułą. Górska nie jest marketingowcem, ale praktykiem storytellingu biznesowego, i visual storytellingu, którego tajniki zgłębia od ponad dwudziestu lat. Jest też reżyserem i scenarzystą ponad stu filmów nagradzanych w Polsce i na Świecie. Opowiada historie, które zapadają w pamięć i na lepsze zmieniają postrzeganie świata. Zaraża swoją pasją do storytellingu każdego, kto w biznesie szuka nie tylko transakcji, ale autentycznych relacji i transformacji.

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij