Pociąg do zmian - nowe biurko firmy Merck

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Pociąg do zmian - nowe biurko firmy Merck

Merck, wiodąca firma naukowo-technologiczna działająca w sektorach ochrony zdrowia, life science oraz zaawansowanych materiałów i technologii, od marca funkcjonuje w nowym biurze w Warszawie. Zmiana wpisuje się w wyjątkowy rok dla całej firmy, która obchodzi 350 lat działalności na świecie.

Merck od początku istnienia nieustannie poszukuje innowacyjnych rozwiązań nie tylko na poziomie produktów i technologii, ale także w kontekście szeroko rozumianego biznesu i kapitału ludzkiego. W myśl tej idei warszawski oddział firmy (Merck Sp. z o.o.) z początkiem marca przeniósł się do nowego biura mieszczącego się w kompleksie West Station II przy Al. Jerozolimskich 142B.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

– Dbałość o pracowników jest bardzo istotnym czynnikiem sukcesu naszej firmy. Chcemy zapewnić każdemu przyjazne, inspirujące i nowoczesne środowisko pracy, sprzyjające nie tylko efektywnemu wykonywaniu zadań, ale i będące przestrzenią na szeroko pojmowany rozwój pracownika – mówi Iwona Błońska-Robak, Dyrektor Działu Zasobów Ludzkich w Merck Sp. z o.o.

Naukowo-technologiczny profil firmy zdeterminował wyposażenie nowo zajmowanego biura, w którym jest miejsce na techniczne udogodnienia usprawniające międzyludzką komunikację i zwiększające efektywność bieżącej pracy, a także na proekologiczne i prozdrowotne rozwiązania.

Przestronny open space, będący przestrzenią wspólną dla przedstawicieli wszystkich działów biznesowych i funkcji centralnych w firmie, zbalansowany jest dużą liczbą profesjonalnie wyposażonych sal konferencyjnych różnej wielkości. Rezerwacja tych największych może być dokonywana przez komputer pracownika, ale także za pomocą nowoczesnego systemu dotykowych paneli, kompatybilnych z użytkowanym programem poczty e-mail. Estetyczne urządzenia umiejscowione przed wejściem do sali informują o jej dostępności. Na ekranie są wyświetlane informacje o godzinie rozpoczęcia i zakończenia spotkania oraz imię i nazwisko użytkownika, który dokonał rezerwacji. Gdy dana sala jest zajęta, użytkownik poszukujący przestrzeni konferencyjnej jest automatycznie odsyłany do alternatywnego pomieszczenia. Udogodnieniem dla organizatorów spotkań jest możliwość przedłużania, czy skracania rezerwacji za pomocą kilku intuicyjnych kliknięć na terminalu. Rozwiązanie to pozwala firmie na efektywne wykorzystanie zajmowanej powierzchni, a także usprawnia prace serwisowo-techniczne. Za pośrednictwem ekranów bowiem można na bieżąco zgłaszać usterki wyposażenia sal. Zajmowanie kameralnych salek (2-, 3-osobowych)  dokonuje się zaś bez użycia systemu, co pozwala każdemu w trybie ad-hoc zajęcie powierzchni  konferencyjnej na potrzeby krótszych spotkań,  czy telekonferencji. Czujniki ruchu zainstalowane w mniejszych salach pozwalają niezależnie każdemu pracownikowi na bieżący monitoring z poziomu komputera, czy dana powierzchnia aktualnie jest dostępna. 

Aby zapewnić pracownikom komfort pracy w przestrzeni otwartej biura, uwzględniono w niej tzw. budki telefoniczne – wygłuszone, zamknięte jednoosobowe pomieszczenia umożliwiające swobodne prowadzenie rozmów telefonicznych – bez ryzyka obniżania efektywności, czy ingerowania w prywatność najbliższych sąsiadów. Innym rozwiązaniem, wpisującym się w tę samą koncepcję są meble przywodzące skojarzenie z koszami plażowymi, które stanowią wyciszone, odosobnione miejsce rozmów dla duetu pracowników. 

Komfort psychofizyczny pracownika wzmacniają ponadto dedykowane strefy relaksu, kąciki kawowe, liczna naturalna roślinność (gatunki oczyszczające powietrze np. draceny), a także ergonomiczne biurka, których wysokość można dostosować do własnych preferencji za pomocą mechanizmu elektrycznego. Rozwiązaniem proekologicznym wpisującym się w ducha działalności Merck jest całkowita rezygnacja z oferowania wody butelkowanej na rzecz korzystania z dystrybutorów z ciepłą i zimną wodą (gazowaną i niegazowaną). 

Zarządzanie zmianą w organizacji w kontekście przeprowadzki było dla firmy świetną okazją do dialogu i wymiany opinii pomiędzy pracownikami oraz pracodawcą. Przełamywanie potencjalnych barier, czy uprzedzeń związanych ze zmianą lokalizacji i charakteru przestrzeni (z zamkniętej na otwartą) wśród pracowników przyjęło formę kreatywnej inicjatywy komunikacyjno-rozwojowej o nazwie „Pociąg Do Zmian”, gdzie pociąg stanowił synonim zapału, ale i nawiązywał do adresu nowego biura (bliskie sąsiedztwo stacji kolejowej Warszawa Zachodnia). Aby wesprzeć psychicznie pracowników w obliczu relokacji, zorganizowano dla nich kilka dedykowanych sesji grupowych z profesjonalnym coachem, podczas których rozmawiano o zmianie w kategoriach rozwoju i postępu. Zrealizowano również lokalne study tours, podczas których można było z wyprzedzeniem udać się do nowego biura, nabrać orientacji w nieznanym dotąd otoczeniu i – tym samym – lepiej odnaleźć się w nowej sytuacji. 

Obiekt biurowy West Station II, w którym mieści się obecne biuro Merck Sp. z o.o., jest usytuowany obok popularnych węzłów i szlaków komunikacyjnych Warszawy, co oprócz nowoczesnego wykończenia, czyni go jeszcze bardziej atrakcyjną lokalizacją dla firmy zorientowanej na postęp i innowacyjność.

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij