Jak generować ruch na stronie? Poznaj 5 sprawdzonych metod!

Jak generować ruch na stronie? Poznaj 5 sprawdzonych metod!

Strona internetowa pełni rolę dodatkowego pracownika — pracującego 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, bez urlopu. Udziela informacji, odpowiada na pytania, a nawet dokonuje sprzedaży. Działania te przekładają się nie tylko na budowanie wizerunku marki, ale także na zwiększenie przychodów.

Podobnie jednak jak w przypadku nowego pracownika, który potrzebuje czasu na wdrożenie się i poznanie kultury organizacyjnej firmy, także i strona internetowa potrzebuje czasu, aby w pełni spełniać swoje funkcje. Co możesz zrobić, żeby zachęcić użytkowników do odwiedzania Twojej witryny?

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Znaczenie ruchu w witrynie

Ruch na stronie jest ważnym wskaźnikiem oraz siłą napędową rozwoju firmy. Może Ci pomóc:

  • Zbierać informację o odbiorcach i ich potrzebach,
  • Zwiększać liczbę konwersji i zdobywać nowych klientów,
  • Podejmować świadome decyzje dotyczące rozwoju firmy,
  • Poprawić widoczność marki w wyszukiwarkach.

Jak pozyskać więcej odwiedzających na stronę internetową?

Na świecie jest 1,24 miliarda stron internetowych. To duża konkurencja. Pamiętaj jednak, że nie kierujesz swojej oferty do wszystkich e-użytkowników. Twoim celem jest przyciągnięcie do Twojej witryny jak największej liczby osób z wybranej grupy docelowej. Poniżej kilka prostych sposobów zwiększania ruchu na stronie:

1. Zoptymalizuj swoją stronę

Optymalizacja witryny internetowej powinna dotyczyć dwóch obszarów:

On-page – działania na stronie, które ułatwiają robotom Google wyświetlanie i zrozumienie strony. Praca powinna być skoncentrowana na 5 kluczowych obszarach:

  • adres URL strony,
  • tytuł strony,
  • meta tagi,
  • atrybuty alt obrazków,
  • linkowanie wewnętrzne,
  • unikalne treści.

Umieszczając słowa kluczowe w „strategicznych” obszarach, przekazujesz informację o Twojej stronie do wyszukiwarki.

Off-page – działania poza witryną, które powinny być skupione wokół budowaniu linków przychodzących do Twojej strony internetowej. Dlaczego jest to tak ważne? Google odbiera linki przychodzące jako „oddane głosy” na publikowane przez Ciebie treści. Im jest ich więcej, tym bardziej ranga Twojej witryny wzrasta.

Prowadzenie optymalizacji na stronie, jak i poza nią, zwiększa pozycję Twojej strony w rankingach Google dla wybranych słów kluczowych, które są istotne dla Twojej firmy. Działania te pomagają generować leady sprzedażowe, ponieważ wskazują potencjalnym klientom drogę do Twojej oferty.

2. Twórz wartościowy content

Nie bez przyczyny mówi się, że „content is the king”. Król musi posiadać jednak odpowiednie atrybuty. Zamiast berła i korony – kontekst i język korzyści. Tworząc treści promujące Twoją markę, pamiętaj, że po drugiej stronie stoją użytkownicy, których podróż zakupowa trwa. Jedni dopiero szukają produktu czy usługi, który mógłby rozwiązać ich problem, inni znaleźli już rozwiązanie i planują dokonanie zakupu, a kolejni już finalizują transakcję. Musisz towarzyszyć im na każdym z tych etapów. W jaki sposób?

  • Stosuj na stronie CTA oraz formularze zapisu, które zachęcają odbiorców do pozostawienia danych.
  • Spraw, by strona internetowa była centrum spotkań z klientami – dziel się wiedzą na blogu i w mediach społecznościowych.
  • Nasycaj tworzone treści słowami kluczowymi, angażuj użytkowników chwytliwymi nagłówkami.

Zawsze buduj przekaz oparty na języku korzyści i kontekście. Pokaż swoim odbiorcom, w jaki sposób Twój produkt czy usługa rozwiązują ich problemy.

3. Bądź aktywny w social mediach

Czy wiesz, że firmy, które mają od 501 do 1000 fanów na Facebooku, pozyskują 4 razy więcej leadów sprzedażowych, a przedsiębiorstwa posiadające ponad 1000 fanów, są w stanie pozyskać nawet 12 razy więcej klientów? Takie wnioski płyną z badania przeprowadzonego przez Clickray i Hubspot.

Media społecznościowe sprzyjają podtrzymywaniu relacji z klientami i prowadzenie z nimi ciągłego dialogu. Są obecnie najważniejszym czynnikiem napędzającym ruch internetowy na całym świecie. Wiesz, co to oznacza? Jeśli chcesz przyciągać ruch do swojej witryny, musisz zdobyć społeczność. Zastanów się nad uruchomieniem strony na Facebooku czy profilu firmowego na LinkedIn. Możesz udostępniać w tych serwisach linki do swojego bloga, wiadomości firmowych i ofert specjalnych.

4. Reklamuj się

Jednym z najskuteczniejszych sposobów zwiększania natężenia ruchu w witrynie są płatne kampanie reklamowe. Istnieje kilka rodzajów ukierunkowanych reklam online, które wyświetlają materiały promocyjne użytkownikom aktywnie szukającym konkretnych produktów i usług. Google AdWords i doubleclick, Facebook Ads – możliwości jest wiele. Dzięki tym działaniom możesz precyzyjnie kierować reklamy do dotychczasowych klientów lub osób, które niedawno odwiedziły Twoją stronę.

5. Analizuj i ulepszaj

Używaj linków śledzących dla prowadzonych kampanii marketingowych i regularnie sprawdzaj dane dotyczące analityki Twojej strony internetowej. Umożliwi Ci to określenie, które strategie i typy treści działają, które wymagają poprawy, a na które nie powinieneś tracić już więcej czasu.

Do dzieła – zwiększ ruch w swojej witrynie!

Obecnie wiele firm przechodzi do świata online. Może się wydawać, że zachęcenie użytkowników do odwiedzenia właśnie Twojej witryny jest sporym wyzwaniem. Na szczęście istnieje wiele sposobów na zwiększenie ruchu na Twojej stronie internetowej. Wybierając rozwiązania dla swojej firmy pamiętaj o kompleksowym zarządzaniu strategią cyfrową Twojej marki — od tworzenia strony internetowej, która pasuje do Twojej wizji i potrzeb biznesowych, aż do dotarcia do jak największej ilości, najcenniejszych odbiorców.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij
Reklama Zamknij