TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Popularność fraz produktowych z Aliexpress w polskich social media

O popularności Aliexpress w Polsce wciąż niewiele wiadomo. Chiński gigant nie upublicznia swoich danych, a sprzedawcy e-commerce w Polsce są przyzwyczajeni do danych udostępnianych przez platformy oficjalnie działające w Polsce. Można jednak coś powiedzieć na ten temat...
O autorze
1 min czytania 2018-06-04

…przyglądając się dyskusjom polskich użytkowników social media.

Brakuje dokładnych danych, ile osób kupuje na Aliexpress, jak dużo te osoby kupują i co kupują. W konsekwencji, trudno powiedzieć, jak Aliexpress wpływa na e-commerce w Polsce.

Jednym ze sposobów przyjrzenia się popularności produktów na Aliexpress w Polsce jest zmierzenie dyskusji w polskich social media poświęconych Aliexpress i zobaczenie, jakie najczęściej pojawiają się tam frazy produktowe. Takie podejście nie mówi o tym, czy te produkty są kupowane, ale daje pewne rozeznanie o tym, jakie produkty są interesujące wśród osób aktywnie dyskutujących w social media.

IRCenter przyjrzało się dyskusjom opublikowanym od lipca 2017 do maja 2018 roku. Wzięło pod uwagę wypowiedzi, w którym pojawiały się bezpośrednie odniesienia do „Aliexpress” i sprawdziło, jakie słowa najczęściej pojawiają się w ich treści.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Najczęściej używanymi frazami produktowymi w dyskusjach w social media w kontekście Aliexpress są: Xiaomi, telefon i Android. W pierwszej dziesiątce najbardziej popularnych fraz są słowa z kategorii: elektronika, dodatki odzieżowe i kosmetyki.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Niemal wszystkie najbardziej widoczne kategorie produktowe jednocześnie szybko zyskują na popularności. Tylko frazy z kategorii sport i wypoczynek i akcesoria samochodowe wskazują na stabilną popularność tych kategorii. Powoli zaczyna rosnąć popularność fraz z kategorii sztuka.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

W kategorii elektronika najbardziej popularne frazy tracą na popularności – zwłaszcza xiaomi i telefon. Użytkownicy polskich social media są za to coraz częściej zainteresowani takimi frazami, jak smartfon i ładowarka.

W kategorii kosmetyki najczęściej podawanymi w dyskusjach w social media frazami zakupowymi w kontekście AliExpress są: makijaż, kosmetyki i lakier. Te frazy były ostatnio najbardziej popularne we wrześniu i w lutym.

Wśród kategorii niezwiązanych z produktami elektronicznymi i kosmetycznymi wyróżniają się frazy: zegarek i produkty dziecięce. Ich popularność była ostatnio wysoka w okresie: grudzień – marzec.

źródło: mat. IRCenter