Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

W jaki sposób skutecznie docierać do „cyfrowych zombie”? Jak tworzyć brain-friendy komunikację reklamową? Czy marki powinny podejmować tematy związane ze zdrowiem psychicznym?

SPRAWDŹ

LinkedIn: najciekawsze polskie strony firmowe [przegląd]

LinkedIn: najciekawsze polskie strony firmowe [przegląd]
Łączący profesjonalistów serwis LinkedIn obchodził w 2017 roku 14. urodziny. W Polsce ze strony internetowej Linkedin.com korzysta 2,1 mln osób, czyli co trzynasty użytkownik sieci. To o ponad 250 tys. więcej niż rok temu*.
O autorze
4 min czytania 2018-06-21

fot. depositphotos.com

>>>LinkedIn: strona firmowa i/czy profil osobisty? [opinie]
>>>LinkedIn: najciekawsze zagraniczne strony firmowe [przegląd]
>>>LinkedIn: kogo marketerzy powinni obserwować na LinkedInie?

Aktualnie na LinkedIn obserwujemy coraz więcej treści ciekawych, eksperckich, angażujących – użytkownicy piszą posty, udostępniają ciekawe artykuły, nagrywają wideo, piszą dłuższe artykuły. Dlatego zapytaliśmy ekspertów o to, dla kogo jest LinkedIn, dlaczego warto prowadzić tam komunikację, kogo obserwować i skąd czerpać wiedzę.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Łukasz Kosuniak

Konsultant Marketingu B2B, autor książki „ABC Marketingu B2B”, prelegent konferencji na temat marketingu i sprzedaży w B2B. Specjalizuje się w marketingu B2B opartym o umiejętne korzystanie z danych oraz nowoczesne narzędzia marketing automation i social selling.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

5 najciekawszych polskich stron firmowych na LinkedInie?

  1. Prowly – dzielą się ciekawą wiedzą o nowoczesnym PR, a to powinno stanowić wystarczający argument, żeby każdy szanujący się marketer dodał do ulubionych;
  2. Marketer+ – profesjonalne wydawnictwo znane pewnie wszystkim marketerom w Polsce – na profilu dzielą się ciekawymi artykułami, wydarzeniami i raportami z obszaru marketingu;
  3. PWC Polska – ciekawe raporty, statystyki, atrakcyjny język, częste aktualizacje – benchmark prowadzenia tego typu profilu;
  4. Getresponse – przykład komunikacji opartej o treści edukacyjne. Zdecydowaną większość informacji stanowią posty odnoszące do edukacyjnych wpisów na blogu, webinarów i materiałów wideo z ekspertami dzielącymi się praktyczną wiedzą o cyfrowym marketingu i marketing automation;
  5. Deloitte Poland – content jest tu na najwyższym poziomie – już nie tylko artykuły i raporty ale nawet własny podcast dla przedsiębiorców. Marketerzy mogą podglądać, jak można ciekawie opowiadać o często niezbyt fascynujących tematach.

Dagmara Pakulska

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Trener, konsultant i publicysta w zakresie szeroko pojętego e-marketingu. Od 2010 roku w branży internetowej. Swoje doświadczenie czerpała w agencjach interaktywnych i EB-owych.

5 najciekawszych polskich stron firmowych na LinkedInie?

Strony firmowe na LinkedInie w Polsce dopiero raczkują. Ciężko znaleźć przykłady perfekcyjnie prowadzonych profili. Niemniej jednak na uwagę z pewnością zasługują następujące Company Pages:

  1. Sprawny Marketing — na tym profilu gra w zasadzie wszystko. Z poziomu cover photo marka komunikuje najważniejsze aspekty swojej działalności. Profil wyróżnia ponadto częstotliwość komunikacji i różnorodność contentu — od postów tekstowych z grafiką lub linkiem, aż po wideo. Obowiązkowy do obserwowania dla wszystkich, którzy interesują się marketingiem w social media;
  2. PwC Polska — to profil dla miłośników statystyk, raportów branżowych i employer brandingu. Ten Company Page skutecznie miesza content biznesowy z tym, który ukazuje ludzkie oblicze marki;
  3. MMC Polska — to Company Psge, który ewidentnie ma na celu sprzedaż produktów z portfolio firmy, czyli konferencji i szkoleń (twardych i miękkich). Jednak znajdziemy na nim również mnóstwo ciekawych infografik branżowych. Na szczególną uwagę w tym przypadku zasługuje wykorzystanie potencjału ShowCase Pages do promocji flagowych projektów marki;
  4. mBank S.A.— to profil firmowy pokazujący ludzką twarz bankowości. Na próżno szukać tu informacji o produktach oferowanych przez firmę. Zamiast tego odkryje się wiele inicjatyw podejmowanych przez markę (także o charakterze społecznym) oraz zdobędzie się informacje na temat nagród i wyróżnień zdobywanych przez firmę;
  5. NowyMarketing — Profil również zasługuje na uwagę! Jest często aktualizowany, zabawny i prowadzony językiem, który z łatwością zrozumieją i docenią wszyscy marketerzy. Dodałabym tylko do komunikacji więcej emotikonek oraz hashtagów i byłoby idealnie.

Anna Robotycka

CEO faceADDICTED 

Spośród ciekawych stron firmowych na LinkedIn muszę polecić stronę Microsoftu. Mamy tutaj nie tylko spójną strategię komunikacji, ale także naprawdę spore i stale rosnące zaangażowanie pracowników firmy.

Świetnie swoją komunikację prowadzi także Electrolux w Polsce. Mogą pochwalić się real-time’owymi przekazami, spójnymi z wartościami firmy, a przy tym angażującymi odbiorców.

Jestem też dużą fanką działań mBanku na LinkedIn, ponieważ potrafią balansować treści produktowe, korporacyjne z budowaniem marki osobistej kluczowych w firmie osób.

Marta Smyrska

Od 2000 roku pomaga firmom i ludziom w opowiadaniu ich historii. Prowadziła działania PR dla takich klientów jak: Carrefour Polska, Miasto Stołeczne Warszawa, Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, Wawel SA. Specjalizuje się w komunikacji instytucjonalnej oraz B2B.

5 najciekawszych polskich stron firmowych na LinkedInie?

Wywodzę się z nieruchomości komercyjnych i w tej branży LinkedIn od dawna był preferowanym portalem. Moi klienci zwykle nie mają strony na Facebooku, tylko właśnie na LinkedIn. Kogo warto śledzić? Wielkie korporacje międzynarodowe mają budżety i know how w dziedzinie produkcji i promocji contentu. Tym bardziej doceniam więc polskie firmy, które konsekwentnie rozwijają swoje kanały na tym portalu.

  1. Axi Immo Group — Polska gazela w branży nieruchomości komercyjnych pokazuje, jak skupić uwagę męskich odbiorców. Z okazji mundialu przekonuje, że piłka nożna i nieruchomości mają wiele wspólnego. Publikuje też ciekawe dane na temat rynku, prognozy makroekonomiczne dla Polski oraz tendencje na rynku pracy;
  2. Livespace — CRM dla handlowców, prezentowany na platformie skierowanej do B2B. Doceniam pomysły, doniesienia z eventów i ciepłe relacje zespołu ze swoimi klientami. Aż chce się dołączyć do ich grona;
  3. Prowly — Pożyteczne narzędzie dla piarowców i super ekipa angażująca się w produkcję i promocję contentu. Pionierzy w dziedzinie użytecznego contentu na LinkedIn;
  4. Linkleaders — Agencje PR zwykle nie mają czasu na zadbanie o swoje własne profile. Wyjątkiem jest strona firmowa Linkleaders, który został zresztą ostatnio wyróżniony za innowację w dziedzinie employer brandingu. Linkleaders opowiada głownie o sobie i swoich klientach, ale ponieważ robią to inaczej, czytanie o tym jest ciekawe;
  5. Social Tigers — Moje ulubione tygrysy Social Media działają na Facebooku, ale z wielkim wyczuciem dzielą się informacjami o firmie na LinkedIn. Opowiadają o budowaniu biznesu, 6-godzinnym tygodniu pracy i o tym, jak profesjonaliści z branży cyfrowej mogą złapać dystans.

Łukasz Dębski

Digital Marketing Consultant w Socjomania. Digital Marketing Trainer


5 najciekawszych polskich stron firmowych na LinkedInie?

  1. Grupa MURAPOL — bardzo dobrze prowadzona strona firmowa firmy budowlanej. Jeżeli chcemy zobaczyć co się u nich dzieje, jakie prowadzą inwestycje, gdzie wypowiada się prezes, jakie otrzymują nagrody, czy warto z nimi współpracować na pewno dowiemy się tego z ich Company Page!
  2. Główny Urząd Statystyczny — bardzo dobrze prowadzony profil GUS. Jeżeli chcemy zobaczyć jak działa Urząd i jego pracownicy ale też jak żyje się nam, Polakom i lubimy statystyki to jest podstawowa strona dla nas.
  3. Deloitte Polska  zawsze bardzo ciekawe artykuły i raporty na temat cyfrowego świata tworzone przez wykwalifikowanych pracowników jednej z najlepszych firm doradczych na świecie.
  4. CCC SA  bardzo lubię oglądać jak rozwijają się rodzime firmy. CCC nie trzeba nikomu przedstawiać – jeżeli chcecie zobaczyć jak wygląda praca w jednej z największych firm obuwniczych w regionie, jak i gdzie tworzone są salony, jakie zmiany dokonuje CCC w firmie i jak mają wpływ na rynek, polecam śledzić profil.
  5. Fundacja Mamo Pracuj  portal prowadzony przez mamy z Krakowa, które pokazują, że po urodzeniu dziecka można i warto wrócić do pracy. Wiele wartościowych artykułów, materiałów, oferty pracy