LinkedIn: najciekawsze zagraniczne strony firmowe [przegląd]

LinkedIn: najciekawsze zagraniczne strony firmowe [przegląd]
Łączący profesjonalistów serwis LinkedIn obchodził w 2017 roku 14. urodziny. W Polsce ze strony internetowej Linkedin.com korzysta 2,1 mln osób, czyli co trzynasty użytkownik sieci. To o ponad 250 tys. więcej niż rok temu*.
O autorze
3 min czytania 2018-06-21

fot. depositphotos.com

Aktualnie na LinkedIn obserwujemy coraz więcej treści ciekawych, eksperckich, angażujących – użytkownicy piszą posty, udostępniają ciekawe artykuły, nagrywają wideo, piszą dłuższe artykuły. Dlatego zapytaliśmy ekspertów o to, dla kogo jest LinkedIn, dlaczego warto prowadzić tam komunikację, kogo obserwować i skąd czerpać wiedzę.

>>>LinkedIn: strona firmowa i/czy profil osobisty? [opinie]
>>>LinkedIn: najciekawsze polskie strony firmowe [przegląd] 
>>>LinkedIn: kogo marketerzy powinni obserwować na LinkedInie?

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Łukasz Kosuniak

Konsultant Marketingu B2B, autor książki „ABC Marketingu B2B”, prelegent konferencji na temat marketingu i sprzedaży w B2B. Specjalizuje się w marketingu B2B opartym o umiejętne korzystanie z danych oraz nowoczesne narzędzia marketing automation i social selling.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

5 najciekawszych zagranicznych stron firmowych na LinkedIn?

  1. Microsoft – przykład dobrego połączenia aktualności, ciekawej wiedzy i komunikacji produktowej. Przykład profilu firmy o bardzo szerokim portfolio produktowym, gdzie sporym wyzwaniem jest odpowiednia ekspozycja produktów, liderów, ekspertów. Microsoft niedawno nabył platformę LinkedIn i bardzo rozwija integrację swojej platformy CRM z narzędziami LinkedIn. Niedawno wprowadzili na rynek własny system marketing automation, który oceniam jako bardzo obiecujący – tym bardziej warto być na bieżąco;
  2. Hubspot – zamiast epatować reklamą produktu – dzielą się wiedzą. Jest to zresztą element całościowej strategii komunikacyjnej, gdzie content marketing jest jej najważniejszym elementem;
  3. Getresponse – przykład komunikacji opartej o treści edukacyjne. Zdecydowaną większość informacji stanowią posty odnoszące do edukacyjnych wpisów na blogu, webinarów i materiałów wideo z ekspertami dzielącymi się praktyczną wiedzą o cyfrowym marketingu i marketing automation;
  4. Profil Linkedin – ostatnio wiele się dzieje po stronie produktu – nowe funkcje są dodawane niemal co kilka dni. Dla każdego, kto poważnie traktuje obecność swojej marki na tej platformie obowiązkowy profil do śledzenia. Dodatkowo profile powiązane – Linkedin Marketing Solutions – dotyczy narzędzi Linkedin dla marketerów oraz Linkedin Sales Solutions – dotyczy narzędzi sprzedażowych – w tym Sales Navigator – sporo ciekawych materiałów i raportów o charakterze edukacyjnym.

Dagmara Pakulska

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Trener, konsultant i publicysta w zakresie szeroko pojętego e-marketingu. Od 2010 roku w branży internetowej. Swoje doświadczenie czerpała w agencjach interaktywnych i EB-owych.

5 najciekawszych zagranicznych stron firmowych na LinkedIn?

  1. Schneider Electric — ten profil zajął 2. miejsce w rankingu Top 10 Best LinkedIn Company Pages of 2017. Na szczególną uwagę zasługuje wyróżniająca się identyfikacja wizualna oraz skuteczne wykorzystanie hashtagów w codziennej komunikacji;
  2. Nike — Company Page tej marki służy głównie budowaniu wizerunku pracodawcy z wyboru i robi to bardzo dobrze! Zwłaszcza, że do tego celu wykorzystywane są nierzadko bardzo ciekawe materiały wideo;
  3. UNICEF — to wręcz wzorcowy profil NGO na LinkedIn. Informacje o perspektywach zatrudnienia (lub wolontariatu) mieszają się tutaj z contentem informującym o inicjatywach podejmowanych przez organizację. Znajdziemy tutaj też dwa typy treści wideo: bardzo ludzkie i amatorskie nakręcane przez pracowników firmy oraz te profesjonalne służące celom wizerunkowym;
  4. Social Media Today — choć brakuje tutaj ewidentnie cover photo, profil ten jest bogatym źródłem wiedzy o marketingu i social media, serwowanej w czasie rzeczywistym;
  5. ABB — wiecie, co fajnego robi ta firma? Dowiecie się tego z jej Company Page. Produkty i usługi marki przedstawione są głównie za pomocą ciekawych i pięknie nakręconych materiałów wideo. To wzór do naśladowania dla globalnych marek.

Marta Smyrska

Od 2000 roku pomaga firmom i ludziom w opowiadaniu ich historii. Prowadziła działania PR dla takich klientów jak: Carrefour Polska, Miasto Stołeczne Warszawa, Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, Wawel SA. Specjalizuje się w komunikacji instytucjonalnej oraz B2B.

5 najciekawszych zagranicznych stron firmowych na LinkedIn?

Śledzę strony tych firm, dla których kiedyś pracowałam, oraz twórców narzędzi i usług, z których korzystam na co dzień:

  1. L’Oréal;
  2. TBWA;
  3. Duarte;
  4. Mail Chimp;
  5. Slack

Łukasz Dębski

Digital Marketing Consultant w Socjomania. Digital Marketing Trainer

5 najciekawszych zagranicznych stron firmowych LinkedIn?

  1. Socialbakers — chyba nie trzeba przedstawiać tej firmy. Bardzo wiele ciekawych wiadomości i analiz ze świata social media;
  2. Service Design Network — źródło wiedzy na temat stanu, nowości i narzędzi ze świata Design Thinking. Socjomania współtworzy polski chapter SDN, zapraszamy do współudziału;
  3. Schneider Electric — bardzo dobrze contentowo i wizualnie prowadzona strona lidera sektora urządzeń elektrycznych. Pokazują jak wprowadzają do siebie oraz jak dokonywane przez nich zmiany digitalowe wpływają na otaczający nas świat;
  4. LinkedIn Marketing Solutions — centrum informacji na temat zmian i nowości w działaniu LinkedIn. Bardzo często udostępniam stąd ciekawe treści o tym serwisie;
  5. TechCrunch — popularny wśród wielu pasjonatów social media portal publikujące najnowsze, wartościowe informacje na temat mediów społecznościowych.