TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

LinkedIn: najciekawsze zagraniczne strony firmowe [przegląd]

LinkedIn: najciekawsze zagraniczne strony firmowe [przegląd]
Łączący profesjonalistów serwis LinkedIn obchodził w 2017 roku 14. urodziny. W Polsce ze strony internetowej Linkedin.com korzysta 2,1 mln osób, czyli co trzynasty użytkownik sieci. To o ponad 250 tys. więcej niż rok temu*.
O autorze
3 min czytania 2018-06-21

fot. depositphotos.com

Aktualnie na LinkedIn obserwujemy coraz więcej treści ciekawych, eksperckich, angażujących – użytkownicy piszą posty, udostępniają ciekawe artykuły, nagrywają wideo, piszą dłuższe artykuły. Dlatego zapytaliśmy ekspertów o to, dla kogo jest LinkedIn, dlaczego warto prowadzić tam komunikację, kogo obserwować i skąd czerpać wiedzę.

>>>LinkedIn: strona firmowa i/czy profil osobisty? [opinie]
>>>LinkedIn: najciekawsze polskie strony firmowe [przegląd] 
>>>LinkedIn: kogo marketerzy powinni obserwować na LinkedInie?

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Łukasz Kosuniak

Konsultant Marketingu B2B, autor książki „ABC Marketingu B2B”, prelegent konferencji na temat marketingu i sprzedaży w B2B. Specjalizuje się w marketingu B2B opartym o umiejętne korzystanie z danych oraz nowoczesne narzędzia marketing automation i social selling.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

5 najciekawszych zagranicznych stron firmowych na LinkedIn?

  1. Microsoft – przykład dobrego połączenia aktualności, ciekawej wiedzy i komunikacji produktowej. Przykład profilu firmy o bardzo szerokim portfolio produktowym, gdzie sporym wyzwaniem jest odpowiednia ekspozycja produktów, liderów, ekspertów. Microsoft niedawno nabył platformę LinkedIn i bardzo rozwija integrację swojej platformy CRM z narzędziami LinkedIn. Niedawno wprowadzili na rynek własny system marketing automation, który oceniam jako bardzo obiecujący – tym bardziej warto być na bieżąco;
  2. Hubspot – zamiast epatować reklamą produktu – dzielą się wiedzą. Jest to zresztą element całościowej strategii komunikacyjnej, gdzie content marketing jest jej najważniejszym elementem;
  3. Getresponse – przykład komunikacji opartej o treści edukacyjne. Zdecydowaną większość informacji stanowią posty odnoszące do edukacyjnych wpisów na blogu, webinarów i materiałów wideo z ekspertami dzielącymi się praktyczną wiedzą o cyfrowym marketingu i marketing automation;
  4. Profil Linkedin – ostatnio wiele się dzieje po stronie produktu – nowe funkcje są dodawane niemal co kilka dni. Dla każdego, kto poważnie traktuje obecność swojej marki na tej platformie obowiązkowy profil do śledzenia. Dodatkowo profile powiązane – Linkedin Marketing Solutions – dotyczy narzędzi Linkedin dla marketerów oraz Linkedin Sales Solutions – dotyczy narzędzi sprzedażowych – w tym Sales Navigator – sporo ciekawych materiałów i raportów o charakterze edukacyjnym.

Dagmara Pakulska

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Trener, konsultant i publicysta w zakresie szeroko pojętego e-marketingu. Od 2010 roku w branży internetowej. Swoje doświadczenie czerpała w agencjach interaktywnych i EB-owych.

5 najciekawszych zagranicznych stron firmowych na LinkedIn?

  1. Schneider Electric — ten profil zajął 2. miejsce w rankingu Top 10 Best LinkedIn Company Pages of 2017. Na szczególną uwagę zasługuje wyróżniająca się identyfikacja wizualna oraz skuteczne wykorzystanie hashtagów w codziennej komunikacji;
  2. Nike — Company Page tej marki służy głównie budowaniu wizerunku pracodawcy z wyboru i robi to bardzo dobrze! Zwłaszcza, że do tego celu wykorzystywane są nierzadko bardzo ciekawe materiały wideo;
  3. UNICEF — to wręcz wzorcowy profil NGO na LinkedIn. Informacje o perspektywach zatrudnienia (lub wolontariatu) mieszają się tutaj z contentem informującym o inicjatywach podejmowanych przez organizację. Znajdziemy tutaj też dwa typy treści wideo: bardzo ludzkie i amatorskie nakręcane przez pracowników firmy oraz te profesjonalne służące celom wizerunkowym;
  4. Social Media Today — choć brakuje tutaj ewidentnie cover photo, profil ten jest bogatym źródłem wiedzy o marketingu i social media, serwowanej w czasie rzeczywistym;
  5. ABB — wiecie, co fajnego robi ta firma? Dowiecie się tego z jej Company Page. Produkty i usługi marki przedstawione są głównie za pomocą ciekawych i pięknie nakręconych materiałów wideo. To wzór do naśladowania dla globalnych marek.

Marta Smyrska

Od 2000 roku pomaga firmom i ludziom w opowiadaniu ich historii. Prowadziła działania PR dla takich klientów jak: Carrefour Polska, Miasto Stołeczne Warszawa, Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, Wawel SA. Specjalizuje się w komunikacji instytucjonalnej oraz B2B.

5 najciekawszych zagranicznych stron firmowych na LinkedIn?

Śledzę strony tych firm, dla których kiedyś pracowałam, oraz twórców narzędzi i usług, z których korzystam na co dzień:

  1. L’Oréal;
  2. TBWA;
  3. Duarte;
  4. Mail Chimp;
  5. Slack

Łukasz Dębski

Digital Marketing Consultant w Socjomania. Digital Marketing Trainer

5 najciekawszych zagranicznych stron firmowych LinkedIn?

  1. Socialbakers — chyba nie trzeba przedstawiać tej firmy. Bardzo wiele ciekawych wiadomości i analiz ze świata social media;
  2. Service Design Network — źródło wiedzy na temat stanu, nowości i narzędzi ze świata Design Thinking. Socjomania współtworzy polski chapter SDN, zapraszamy do współudziału;
  3. Schneider Electric — bardzo dobrze contentowo i wizualnie prowadzona strona lidera sektora urządzeń elektrycznych. Pokazują jak wprowadzają do siebie oraz jak dokonywane przez nich zmiany digitalowe wpływają na otaczający nas świat;
  4. LinkedIn Marketing Solutions — centrum informacji na temat zmian i nowości w działaniu LinkedIn. Bardzo często udostępniam stąd ciekawe treści o tym serwisie;
  5. TechCrunch — popularny wśród wielu pasjonatów social media portal publikujące najnowsze, wartościowe informacje na temat mediów społecznościowych.