fot. depositphotos.com
Zobacz również
>>>LinkedIn: strona firmowa i/czy profil osobisty? [opinie]
>>>LinkedIn: najciekawsze zagraniczne strony firmowe [przegląd]
>>>LinkedIn: kogo marketerzy powinni obserwować na LinkedInie?
Aktualnie na LinkedIn obserwujemy coraz więcej treści ciekawych, eksperckich, angażujących – użytkownicy piszą posty, udostępniają ciekawe artykuły, nagrywają wideo, piszą dłuższe artykuły. Dlatego zapytaliśmy ekspertów o to, dla kogo jest LinkedIn, dlaczego warto prowadzić tam komunikację, kogo obserwować i skąd czerpać wiedzę.
Łukasz Kosuniak
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Konsultant Marketingu B2B, autor książki „ABC Marketingu B2B”, prelegent konferencji na temat marketingu i sprzedaży w B2B. Specjalizuje się w marketingu B2B opartym o umiejętne korzystanie z danych oraz nowoczesne narzędzia marketing automation i social selling.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
5 najciekawszych polskich stron firmowych na LinkedInie?
- Prowly – dzielą się ciekawą wiedzą o nowoczesnym PR, a to powinno stanowić wystarczający argument, żeby każdy szanujący się marketer dodał do ulubionych;
- Marketer+ – profesjonalne wydawnictwo znane pewnie wszystkim marketerom w Polsce – na profilu dzielą się ciekawymi artykułami, wydarzeniami i raportami z obszaru marketingu;
- PWC Polska – ciekawe raporty, statystyki, atrakcyjny język, częste aktualizacje – benchmark prowadzenia tego typu profilu;
- Getresponse – przykład komunikacji opartej o treści edukacyjne. Zdecydowaną większość informacji stanowią posty odnoszące do edukacyjnych wpisów na blogu, webinarów i materiałów wideo z ekspertami dzielącymi się praktyczną wiedzą o cyfrowym marketingu i marketing automation;
- Deloitte Poland – content jest tu na najwyższym poziomie – już nie tylko artykuły i raporty ale nawet własny podcast dla przedsiębiorców. Marketerzy mogą podglądać, jak można ciekawie opowiadać o często niezbyt fascynujących tematach.
Dagmara Pakulska
Trener, konsultant i publicysta w zakresie szeroko pojętego e-marketingu. Od 2010 roku w branży internetowej. Swoje doświadczenie czerpała w agencjach interaktywnych i EB-owych.
5 najciekawszych polskich stron firmowych na LinkedInie?
Strony firmowe na LinkedInie w Polsce dopiero raczkują. Ciężko znaleźć przykłady perfekcyjnie prowadzonych profili. Niemniej jednak na uwagę z pewnością zasługują następujące Company Pages:
- Sprawny Marketing — na tym profilu gra w zasadzie wszystko. Z poziomu cover photo marka komunikuje najważniejsze aspekty swojej działalności. Profil wyróżnia ponadto częstotliwość komunikacji i różnorodność contentu — od postów tekstowych z grafiką lub linkiem, aż po wideo. Obowiązkowy do obserwowania dla wszystkich, którzy interesują się marketingiem w social media;
- PwC Polska — to profil dla miłośników statystyk, raportów branżowych i employer brandingu. Ten Company Page skutecznie miesza content biznesowy z tym, który ukazuje ludzkie oblicze marki;
- MMC Polska — to Company Psge, który ewidentnie ma na celu sprzedaż produktów z portfolio firmy, czyli konferencji i szkoleń (twardych i miękkich). Jednak znajdziemy na nim również mnóstwo ciekawych infografik branżowych. Na szczególną uwagę w tym przypadku zasługuje wykorzystanie potencjału ShowCase Pages do promocji flagowych projektów marki;
- mBank S.A.— to profil firmowy pokazujący ludzką twarz bankowości. Na próżno szukać tu informacji o produktach oferowanych przez firmę. Zamiast tego odkryje się wiele inicjatyw podejmowanych przez markę (także o charakterze społecznym) oraz zdobędzie się informacje na temat nagród i wyróżnień zdobywanych przez firmę;
- NowyMarketing — Profil również zasługuje na uwagę! Jest często aktualizowany, zabawny i prowadzony językiem, który z łatwością zrozumieją i docenią wszyscy marketerzy. Dodałabym tylko do komunikacji więcej emotikonek oraz hashtagów i byłoby idealnie.
Anna Robotycka
CEO faceADDICTED
Spośród ciekawych stron firmowych na LinkedIn muszę polecić stronę Microsoftu. Mamy tutaj nie tylko spójną strategię komunikacji, ale także naprawdę spore i stale rosnące zaangażowanie pracowników firmy.
Świetnie swoją komunikację prowadzi także Electrolux w Polsce. Mogą pochwalić się real-time’owymi przekazami, spójnymi z wartościami firmy, a przy tym angażującymi odbiorców.
Jestem też dużą fanką działań mBanku na LinkedIn, ponieważ potrafią balansować treści produktowe, korporacyjne z budowaniem marki osobistej kluczowych w firmie osób.
Marta Smyrska
Od 2000 roku pomaga firmom i ludziom w opowiadaniu ich historii. Prowadziła działania PR dla takich klientów jak: Carrefour Polska, Miasto Stołeczne Warszawa, Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, Wawel SA. Specjalizuje się w komunikacji instytucjonalnej oraz B2B.
5 najciekawszych polskich stron firmowych na LinkedInie?
Wywodzę się z nieruchomości komercyjnych i w tej branży LinkedIn od dawna był preferowanym portalem. Moi klienci zwykle nie mają strony na Facebooku, tylko właśnie na LinkedIn. Kogo warto śledzić? Wielkie korporacje międzynarodowe mają budżety i know how w dziedzinie produkcji i promocji contentu. Tym bardziej doceniam więc polskie firmy, które konsekwentnie rozwijają swoje kanały na tym portalu.
- Axi Immo Group — Polska gazela w branży nieruchomości komercyjnych pokazuje, jak skupić uwagę męskich odbiorców. Z okazji mundialu przekonuje, że piłka nożna i nieruchomości mają wiele wspólnego. Publikuje też ciekawe dane na temat rynku, prognozy makroekonomiczne dla Polski oraz tendencje na rynku pracy;
- Livespace — CRM dla handlowców, prezentowany na platformie skierowanej do B2B. Doceniam pomysły, doniesienia z eventów i ciepłe relacje zespołu ze swoimi klientami. Aż chce się dołączyć do ich grona;
- Prowly — Pożyteczne narzędzie dla piarowców i super ekipa angażująca się w produkcję i promocję contentu. Pionierzy w dziedzinie użytecznego contentu na LinkedIn;
- Linkleaders — Agencje PR zwykle nie mają czasu na zadbanie o swoje własne profile. Wyjątkiem jest strona firmowa Linkleaders, który został zresztą ostatnio wyróżniony za innowację w dziedzinie employer brandingu. Linkleaders opowiada głownie o sobie i swoich klientach, ale ponieważ robią to inaczej, czytanie o tym jest ciekawe;
- Social Tigers — Moje ulubione tygrysy Social Media działają na Facebooku, ale z wielkim wyczuciem dzielą się informacjami o firmie na LinkedIn. Opowiadają o budowaniu biznesu, 6-godzinnym tygodniu pracy i o tym, jak profesjonaliści z branży cyfrowej mogą złapać dystans.
Łukasz Dębski
Digital Marketing Consultant w Socjomania. Digital Marketing Trainer
5 najciekawszych polskich stron firmowych na LinkedInie?
- Grupa MURAPOL — bardzo dobrze prowadzona strona firmowa firmy budowlanej. Jeżeli chcemy zobaczyć co się u nich dzieje, jakie prowadzą inwestycje, gdzie wypowiada się prezes, jakie otrzymują nagrody, czy warto z nimi współpracować na pewno dowiemy się tego z ich Company Page!
- Główny Urząd Statystyczny — bardzo dobrze prowadzony profil GUS. Jeżeli chcemy zobaczyć jak działa Urząd i jego pracownicy ale też jak żyje się nam, Polakom i lubimy statystyki to jest podstawowa strona dla nas.
- Deloitte Polska — zawsze bardzo ciekawe artykuły i raporty na temat cyfrowego świata tworzone przez wykwalifikowanych pracowników jednej z najlepszych firm doradczych na świecie.
- CCC SA — bardzo lubię oglądać jak rozwijają się rodzime firmy. CCC nie trzeba nikomu przedstawiać – jeżeli chcecie zobaczyć jak wygląda praca w jednej z największych firm obuwniczych w regionie, jak i gdzie tworzone są salony, jakie zmiany dokonuje CCC w firmie i jak mają wpływ na rynek, polecam śledzić profil.
- Fundacja Mamo Pracuj — portal prowadzony przez mamy z Krakowa, które pokazują, że po urodzeniu dziecka można i warto wrócić do pracy. Wiele wartościowych artykułów, materiałów, oferty pracy