Nietypowa promocja Międzynarodowego Festiwalu Filmów Animowanych Animator 2013

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Nietypowa promocja Międzynarodowego Festiwalu Filmów Animowanych Animator 2013

Promocja i edukacja mogą się łączyć - Animator stara się zachęcać do udziału w festiwalu wykorzystując różne, niestandardowe formy promocji, które nie tylko informują odbiorców o wydarzeniu, ale również przekazują wiedzę, wzruszają, skłaniają do śmiechu i zabawy.

Dział promocji Animatora w tym roku postawił na nietypowe formy reklamy: na Pawilonie Nowa Gazownia, który będzie festiwalowym centrum wydarzeń, powstał mural upamiętniający wybitne postacie animatorek i animatorów polskich: Zofii Oraczewskiej, Jana Lenicy, Franciszki i Stefana Themersonów oraz Juliana Antonisza, których filmy będą prezentowane na festiwalu.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

fot. K Pictures

W poniedziałek poprzedzający festiwal w przestrzeni miasta pojawiły się również 4 zootropy, czyli urządzenia, wykorzystujące efekt stroboskopowy. „Wewnątrz cylindra z naciętymi szczelinami znajduje się seria obrazków przedstawiająca kolejne etapy ruchu. We wprawionym w obrót zootropie, widzimy obrazki tylko w momentach gdy szczelina znajduje się bezpośrednio przed naszymi oczami, co dzięki efektowi stroboskopowemu sprawia wrażenie ruchomej scenki” – tak wikipedia tłumaczy działanie tego ponad stuletniego urządzenia. Wprawiając w ruch zootropy widzowie mogą obejrzeć scenki inspirowane filmami wybitnych polskich animatorów i animatorek, których sylwetki zdobią mural na Pawilonie Nowa Gazownia. Te działania doskonale wpisują się również w jubileusz 65-lecia polskiej animacji.

fot. K Pictures

Na dwa tygodnie przed festiwalem rozpoczęła się ponadto kampania clean ads. To ekologiczna forma reklamy polegająca na czyszczeniu fragmentu chodnika przy wykorzystaniu szablonu i maszyny z wodą pod ciśnieniem. Napisy Animator 2013 opatrzone strzałką kierują przechodniów do miejsc festiwalowych: Pawilonu Nowa Gazownia, kina Muza i CK Zamek. Napisy znikną za jakiś czas, gdy chodniki na nowo zostaną zabrudzone.

fot. K Pictures

Ze wszystkich niestandardowych działań powstał film oraz obszerna dokumentacja zdjęciowa, które spotkały się z dużym zainteresowaniem w mediach społecznościowych.

W tym roku informacje o festiwalu, ciekawostki, zdjęcia i wideorealcje będzie można znaleźć nie tylko na Facebooku, ale i na Google+. Do współpracy zostali zaproszenie również studenci kulturoznawstwa. Młodzi pasjonaci animacji, pod opieką merytoryczną Michała Piepiórko, będą tworzyć blog festiwalowy.

Za promocję festiwalu odpowiadają dwie osoby: Anna Przygocka i Joanna Stankiewicz, związane m.in. z Międzynarodowym Festiwalem Twórczości Kobiet No Women No Art, a od tego roku również Poznań Baroque.

Zdjęcia można obejrzeć na fanpage'u festiwalu na Facebooku.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij