TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Cannes Lions 2018: Google – kreatywność vs. big data i technologia [relacja]

Cannes Lions 2018: Google – kreatywność vs. big data i technologia [relacja]
Festiwal Kreatywności w Cannes to bogaty, oficjalny program, który przyciąga tłumy, ale także sporo wydarzeń towarzyszących, których w nim nie znajdziesz, a są równie ekscytujące. Mnie przytrafiła się przygoda z Google, który został uznany jako najbardziej kreatywny marketer roku 2018.
O autorze
2 min czytania 2018-07-02

Wraz z grupą ludzi z agencji kreatywnych z całego świata, z dala od zgiełku La Croisette, na wyspie Île Saint-Honorat, uczestniczyliśmy w lunchu z trójką twórczych wizjonerów: Lorraine Twohill, od 10 lat CMO Google’a, Johnem Boilerem, byłym dyrektorem kreatywnym Wieden+Kennedy, twórcą kultowej kampanii „Just do it” Nike i założycielem i współtwórcą 72andSunny oraz Andy Berndtem, wiceprezesem Google’a i założyciel Google Creative Lab, który pracował nad najważniejszymi projektami firmy – od Androida po samochody bezzałogowe. Panel dotyczył tego, jak prelegenci definiują marketing i kreatywność w czasach obsesji na punkcie danych i technologii.

Jak zbudowano kulturę kreatywną w firmie Google?

Zaczęło się od ważnego pytania o to, jak w firmie technologicznej udało się zbudować kulturę kreatywną? Otóż inżynierowie Google są bardzo kreatywni, firma stawia na takich ludzi już w momencie ich zatrudnienia. Ponadto programiści i kreatywni pracują i siedzą razem. Ci drudzy pomagają pierwszym zwizualizować produkty, po to, żeby zarażać energią zespoły pracujące nad nimi i by były one bardziej zaangażowane w projekty oraz dumne z tego, co robią.

Marka bliska ludziom

Ciekawe jest też podejście marketingu firmy Google do informowanie konsumentów o tym, co dzieje się w firmie. Google pozostaje marką bliską ludziom, mimo że większość z nas ma z nią kontakt wyłącznie przez ekran smartfona czy komputera.

Rolą marketingu jest też robić produkty, a nie tylko prezentacje. Ponieważ wszyscy w Google’u robią produkty, więc marketing też. Wyzwanie, jakie sobie stawia firma to robić produkty dla ludzi. I marketing w tym też pomaga poprzez dogłębne badanie potrzeb użytkowników. Cały czas trzyma rękę na pulsie i sprawdza, czy proponowane rozwiązania są użyteczne dla każdego z nas. Na spotkaniach nie dyskutuje się, czy rozwiązaniem jest wideo, czy digital. Ich uczestnicy starają się rozwiązywać konkretne problemy – na przykład, w jaki sposób osoby niedowidzące mogą mieć wygodny dostęp do tekstu.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Google mówi Creating opportunity for everyone. Not just for some. For everyone, czyli włączaj w proces twórczy każdego, zwłaszcza kobiety. Temat równouprawnienia kobiet w przemyśle, akcja #MeToo to ważny temat tegorocznego Cannes. W reklamie blisko 50 procent zatrudnionych to kobiety, ale tylko około 10 procent to dyrektorki kreatywne. Google uważa, że powinno się dbać nie tylko o zatrudnienie kobiet, ale także o to, jaką rolę odgrywają oraz w jaki sposób się je prezentuje.

Stanowisko marketera roku w Cannes wpisuje się w to, o czym szerzej i emocjonująco mówiła Abby Wambach, była gwiazda piłki nożnej i dwukrotna mistrzyni olimpijska. Więcej o tym w drugiej części relacji.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się