Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

W jaki sposób skutecznie docierać do „cyfrowych zombie”? Jak tworzyć brain-friendy komunikację reklamową? Czy marki powinny podejmować tematy związane ze zdrowiem psychicznym?

SPRAWDŹ

Propaganda – tylko w PRL czy również dziś

Propaganda – tylko w PRL czy również dziś
Czy czytając wiadomości w Internecie, zastanawiasz się kto i w jakim celu je tworzy? Czy umiesz rozpoznać techniki, które mają przyciągnąć i utrzymać Twoją uwagę? Propaganda jest stara jak świat, sięga jednak po nowe narzędzia.
O autorze
1 min czytania 2018-07-20

Po to, by ułatwiać rozpoznawanie technik manipulacji oraz uczyć krytycznego myślenia w USA powstała platforma społecznościowa The Mind Over Media, założona przez prof. Renee Hobs. W jej ramach tworzone są i udostępniane materiały, przeznaczone do rozwijania umiejętności krytycznego myślenia i odbierania przekazów medialnych.

W tym roku, przy współpracy z organizacjami pozarządowymi, ruszyła Polska wersja projektu. Na platformie „Mind Over Media Polska. Szkoła krytycznego myślenia” można znaleźć materiały w języku polskim, które w szczególności polecane są nauczycielom, aby ci wykorzystali je podczas lekcji prowadzonych w szkołach.

Dr hab. Zuzanna Grębecka – antropolożka kultury, etnolożka, adiunkt w Zakładzie Antropologii Słowa w IKP UW, członkini Interdyscyplinarnego Zespołu Badań Kultury Komunizmu w Krajach Europy Środkowo-Wschodniej i na Bałkanach, działającego na Wydziale Polonistyki UW zajmująca się antropologią komunizmu, antropologią polityki, antropologią zmysłów, współczesną i tradycyjną kulturą duchową, kulturą popularną, historią i kulturą państw postkomunistycznych (przede wszystkim Polski, Białorusi, Rosji i krajów nadbałtyckich) przygotowała warsztaty dotyczące propagandy w Polsce w okresie II RP i PRL.

Scenariusz zajęć ma na celu interpretację języka propagandy w historycznych i współczesnych przekazach medialnych. Scenariusz pomaga określić cechy języka propagandowego używanego niegdyś w Polsce, a także odnosi się do współczesnych mediów i pozwala odnaleźć w nich podobne figury i techniki propagandowe. Materiał umożliwia zapoczątkowanie dyskusji o tym, w jakim stopniu współczesne media posługują się technikami propagandy typowej dla okresu PRL-u i II RP.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Infografiki, które pomogą zapoznać się z materiałem i przybliżą jego treści, przygotował David Sypniewski.

Słuchaj podcastu NowyMarketing