Jak przygotować skuteczną kampanię follow-up po webinarze?

Webinary

partnerem merytorycznym działu jest ClickMeeting

Jak przygotować skuteczną kampanię follow-up po webinarze?

Twój webinar okazał się strzałem w dziesiątkę, a frekwencja przerosła twoje oczekiwania? Uczestnicy byli zaangażowani i ocenili wydarzenie na piątkę? To wspaniale, ale poczekaj chwilę z odkorkowaniem szampana. Prawdziwa praca zaczyna się właśnie teraz!

Zakończony sukcesem webinar to zastrzyk pozytywnej energii. Bardzo łatwo jest dać się ponieść i od razu planować kolejne wydarzenie. Nasza rada: dwa głębokie wdechy! Praca nad poprzednim webinarem jeszcze się nie skończyła. Tuż po pożegnaniu uczestników, przed prezenterem otwierają się nowe możliwości.

Sprawnie przeprowadzona powebinarowa komunikacja zwiększy świadomość twojej marki, usprawni proces sprzedażowy i umocni twoją pozycję jako eksperta w branży.

W tym artykule chcielibyśmy przekazać kilka skutecznych sposobów na to, jak przygotować skuteczną kampanię follow-up, która pozwoli utrzymać relację z uczestnikami i zachęci ich do kolejnych wizyt na twoich webinarach.

1. Poproś o feedback

Po zakończonym webinarze, możliwie jak najszybciej, wyślij e-maile z podziękowaniem do uczestników. To najlepszy czas, aby poprosić o feedback, który dla ciebie jest kopalnią cennych informacji. Zachęć do podzielenia się opinią na temat twoich treści. Zapytaj o to, czy zdobyta wiedza przyda im się w osiąganiu ich własnych celów. Co podobało im się najbardziej? Co mogło pójść lepiej? Na koniec zapytaj, o czym chcieliby posłuchać na kolejnym webinarze.

Odpowiedzi na te pytania pozwolą ci ocenić jakość swojego wydarzenia, a tym samym lepiej zaplanować kolejne. Jednak, co najważniejsze, pytając o opinię, wysyłasz jasny przekaz: „Zależy mi na waszej opinii i chcę, aby moje webinary służyły wam jak najlepiej”.

2. Wyślij nagranie webinaru

Z pewnością część zarejestrowanych osób nie obejrzała twojego webinaru na żywo, a niektóre osoby, które go widziały, mogły przeoczyć pewne istotne fakty. Wyciągnij do nich pomocną dłoń! Po podziękowaniu za udział i zebraniu feedbacku udostępnij im nagranie wydarzenia. Dzięki temu będą mogli jeszcze raz obejrzeć twoją prezentację.

Jeżeli twój webinar był bezpłatny, warto zachęcić subskrybentów do udostępnienia linku do nagrania w ich kanałach społecznościowych. Być może wśród ich kontaktów jest ktoś, kogo zainteresuje twój content i zdecyduje się wziąć udział w twoich kolejnych wydarzeniach.

3. Odpowiedz na pytania, na które nie udało się odpowiedzieć online

Zapewne już podczas twojego webinaru uczestnicy zadali mnóstwo pytań, nie wspominając o tym, co się działo podczas sesji Q&A. Istnieje więc spore prawdopodobieństwo, że nie udało się odpowiedzieć na wszystkie z nich. Pamiętaj, aby nie pozostawiać ważnych pytań bez odpowiedzi.

Po zakończonym webinarze zbierz je wszystkie, przygotuj odpowiedzi i wyślij je swoim odbiorcom jako kolejną wiadomość follow-up. W ten sposób dajesz wyraźny znak, że troszczysz się o swoich odbiorców oraz chętnie dzielisz się wiedzą i doświadczeniem nie tylko podczas webinaru, ale także po nim.

4. Zaproponuj ekskluzywne treści, dostępne tylko dla uczestników

Wszyscy lubimy dostawać coś ekskluzywnego, przeznaczonego tylko dla wybranej grupy. Pozwól uczestnikom twojego webinaru poczuć się wyjątkowo. Udostępnij im dodatkowy, wysokiej jakości materiał związany z tematem twojego wydarzenia.

W mailu warto uwzględnić również podsumowanie webinaru oraz prezentację wykorzystaną w jego trakcie. Dodatkowo podziel się linkami do wartościowych treści. Możesz też pójść o krok dalej i udostępnić uczestnikom darmowy ebook, raport lub poradnik, które pozwolą im lepiej zgłębić temat.

5. Wyślij wcześniejsze zaproszenie na kolejny webinar

Poinformuj swoich odbiorców o nadchodzącym wydarzeniu, zanim zaczniesz promować je oficjalnymi kanałami. W jednym z e-maili wyślij im informację z datą, godziną oraz tematem kolejnego webinaru.

Pamiętaj, aby wziąć pod uwagę sugestie tematów, które udało się zebrać po pierwszej wiadomości. Wspomnij, że to właśnie twoi odbiorcy zainspirowali cię do podjęcia tego zagadnienia. Zadbaj również o to, aby wiedzieli, że jako pierwsi otrzymują zaproszenie na ten webinar, aby mogli poczuć się wyróżnieni.

6. Bądź w kontakcie z osobami, które nie mogły wziąć udziału w webinarze

Co z uczestnikami, którzy zapisali się na twoje wydarzenie, ale nie udało im się wziąć w nim udziału? Nie wykluczaj ich z twojej powebinarowej komunikacji. Ta grupa znajduje się już na twojej liście mailingowej, dlatego zrób wszystko, co w twojej mocy, aby na pewno wzięli udział w kolejnych wydarzeniach.

Po zakończonym webinarze odezwij się do zarejestrowanych osób, które nie znalazły się w pokoju webinarowym. Poinformuj ich, gdzie mogą znaleźć nagranie oraz zachęć ich do zadawania pytań, jeżeli nasuną im się jakieś po obejrzeniu webinaru.

Zapewnij ich też, że pozostaniesz z nimi w kontakcie. Jak tylko określisz datę kolejnego wydarzenia, poinformuj ich o tym niezwłocznie. Podobnie jak uczestników, ich również zaangażuj wysokiej jakości treściami, aby mogli czerpać z twojej wiedzy.

Wniosek

Nie ignoruj korzyści, które płyną z dobrze przygotowanej kampanii follow-up. Szczegółowo zaplanuj komunikację, aby być w stałym kontakcie z uczestnikami twojego webinaru. Następnie zaproponuj im wartościowe treści. Dzięki temu umocnisz swój wizerunek eksperta, który chętnie dzieli się wiedzą i prezentuje jakościowe i praktyczne pomysły.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij