Komputronik: wzrost sprzedaży telewizorów o 90 proc., dzięki mundialowym działaniom

Wiele marek wykorzystało tegoroczny mundial do prowadzenia zintensyfikowanych działań marketingowych. Komputronik zakończył turniej ze wzrostem odsłon witryny, odwiedzin w sklepie stacjonarnym i przede wszystkim ze wzrostem sprzedaży.
O autorze
2 min czytania 2018-08-16

Czerwcowa kampania Komputronik była przygotowana w oparciu o szczególne zainteresowanie Polaków piłką nożną oraz wzmożoną aktywnością związaną z kibicowaniem w trakcie najważniejszych sportowych zmagań polskiej reprezentacji. Celem realizowanych działań było przekierowanie jak największej liczby unikalnych użytkowników na stronę internetową sklepu, a także do salonów stacjonarnych Komputronik.

Swoje przygotowania do kampanii związanej z mundialem marka rozpoczęła już na kilka miesięcy wcześniej. W ramach przyjętego harmonogramu i strategii, prowadzone były działania zarówno zewnętrzne, jak i wewnętrzne.

Głównym elementem spinającym kampanię była promocja, w ramach której klient kupując określone produkty, mógł otrzymać personalizowaną koszulkę kadry narodowej. Wsparcie dla tego działania było realizowane poprzez kampanie Google Ads. Format reklamy, na który zdecydowała się firma bazował na feedzie produktowym oraz banerach remarketingowych w sieci Google. Dodatkowo reklama objęła również kanały social media: Facebook oraz Instagram, gdzie w ramach reklamy w newsfeedzie oraz poprzez retargeting osoby potencjalnie zainteresowane promocją otrzymywały stosowne komunikaty.

W ramach własnych kanałów Komputronik prowadził komunikację poprzez umieszczenia banerów na stronie głównej, w ramach kategorii i kart produktów. Dodatkowo każdy z produktów objętych promocją oznaczony był specjalną etykietą, o ofercie informowały też pop-upy.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Informacja o ofercie była dystrybuowana również wewnątrz siedziby marki, głównie poprzez radiowęzeł i specjalne ekrany służące komunikacji z pracownikami.

Promując akcję specjalną, Komputronik sięgnął również po niestandardowe działania, których celem było uzyskanie jak największego zasięgu oraz zaangażowania wokół kampanii.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Kampania realizowana była poprzez wykupienie specjalnego pakietu sponsorskiego TVP, w ramach którego podczas meczy polskiej reprezentacji oraz transmisji ze studia pojawiały się screeningi, spoty oraz belki sponsorskie. Dodatkowo kampania wsparta była reklamą display’ową, w ramach której w aplikacji mobilnej pojawiały się banery oraz reklamy w formie fullscreen.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Formaty reklamowe pod hasłem „Ustrzel karnego!” były widoczne również na stronach internetowych: sport.pl, sport.interia.pl oraz na tvn24.pl.

Dodatkowo Komputronik zainicjował własne aktywności. Jedną z nich było typowanie wyników przez nowoczesne roboty sprzątające. „Robotypy” można było śledzić na dedykowanej stronie internetowej www.komputronik.pl/lp/robotypy/ oraz na fanpage’u marki. Realizacja filmików typujących połączona była z promocją wybranych inteligentnych urządzeń sprzątających.

Komputronik sięgnął również do sprawdzonych rozwiązań i gier, które już przed laty cieszyły się dużym zainteresowaniem, a później zostały na chwilę zapomniane. Dlatego na stronie www.komputronikmundial.pl można było nie tylko zapoznać się z promocjami związanymi z mundialem, ale również oddać się rozgrywce z komputerem lub innym połączonym ze stroną zawodnikiem w ramach gry paper soccer.

Efekty działań

Realizowane przez Komputronik działania w okresie około mundialowym zakończyły się pełnym sukcesem. Ogólny zasięg kampanii realizowanej online wyniósł ponad 8,5 mln, przekładając się również na znacznie zwiększoną liczbę kliknięć do strony w tym czasie.

Kampania zachęcająca do odbioru personalizowanej koszulki wygenerowała ponad 90 tys. kliknięć unikalnych użytkowników. Dużym zainteresowaniem cieszyła się również kampania w ramach której użytkownik za pomocą myszki miał oddać strzał na bramkę. CTR tej kampanii wyniósł niemalże 8 proc.

Również sprzedaż w tym okresie zakończyła się znacznymi wzrostami w porównaniu do roku ubiegłego. Największą popularnością w tym czasie cieszyła się kategoria RTV. Najczęściej kupowane były telewizory, które wyróżniały takie cechy, jak duży ekran i wysoka rozdzielczość oglądanych materiałów. W porównaniu do roku poprzedniego odnotowano wzrost sprzedaży telewizorów o 90 proc., co stanowi olbrzymią różnicę i daje motywację do dalszych akcji tego rodzaju. Dużym zainteresowaniem cieszyły się również urządzenia mobilne, na których prowadzący aktywny tryb życia, coraz częściej oglądają sportowe potyczki.