1. W marketingu internetowym najważniejsze są:
Jak w każdym marketingu – skuteczność i zwrot z inwestycji - marketing jest działaniem służebnym wobec sprzedaży, więc jeśli w określonej perspektywie czasowej nie sprzedaje, jest nic nie warty.
W wielu kategoriach Internet daje zdecydowanie najlepsze możliwości namierzania konsumentów w ostatnich fazach procesu zakupowego i umiejętne wykorzystanie tego faktu wydaje mi się jednym z najważniejszych aspektów marketingu interaktywnego z perspektywy jego efektywności.
2. Pierwsza kampania, która dodała mojej agencji skrzydeł, to...
To kampania dla marki Jacobs Krönung - z tego, co mi wiadomo pierwszy interaktywny outdoor w Polsce. Kolejne to akcja CSR „Posadź Drzewo” dla Tetrapaku – w tej akcji zalogowało się 70 tys. osób w 2 tygodnie, co ciekawe, bez jakiegokolwiek wsparcia mediowego, jedynie poprzez rekomendację.
W mojej ocenie zapoczątkowaliśmy modę na marketingowe wykorzystanie sadzenia drzew – ten pomysł użył później np. Żywiec.
3. Najtrudniejsze zawodowe wyzwanie, z jakim przyszło mi się zmierzyć, to...
Budowanie agencji ze wszystkimi jego elementami, które należy ułożyć w spójną całość: budowaniem marki, zarządzaniem ludźmi, sprzedażą, obsługą klientów, coachingiem, wynikami finansowymi itd.
4. Projekt marketingowy, z którego jestem najbardziej dumny, to...
To wspomniana wcześniej kampania „Posadź Drzewo”. W jej paru edycjach posadzono łącznie ponad 500 tys. drzew. Poza tym jestem szczególnie dumny z akcji dla NIVEA „Mamy mają głos” realizowanej w mechanice „In the Name of Research", za którą dostaliśmy globalne „Best Practice” koncernu Beiersdorf.
5. Kampania, której twórcom szczególnie zazdroszczę, to...
Podziwiam np. spójna konstrukcję marki i kampanię wprowadzającą Alior Bank. Duża, wielowątkowa rzecz, a prowadzona z godną podziwu dyscypliną.
6. Najbardziej obiecujące nowe trendy w e-marketingu, to...
Teoretycznie wzrost rynku usług interaktywnych, ale on moim zdaniem jest całkowicie kompensowany coraz większą fragmentacją rynku, powstawaniem mnóstwa małych podmiotów, z którymi większe, chcąc nie chcąc, w jakiś sposób muszą się zmierzyć.
Istotnym trendem jest oczywiście wzrost rynku mobilnego – już dziś, większość użytkowników smartfonów surfowanie po sieci traktuje jako podstawową funkcję tych urządzeń.