E.Leclerc deklaruje wycofanie ze sprzedaży do 2020 roku jednorazowych artykułów plastikowych marki własnej

E.Leclerc ogłosił plan rozwoju oferty związanej ze zdrową dietą i zdrowym stylem życia. Grupa zadeklarowała także wycofanie ze sprzedaży do 2020 roku jednorazowych artykułów plastikowych marki własnej.
O autorze
1 min czytania 2018-09-24

na zdjęciu: Jean-Philippe Magré, prezes zarządu E.Leclerc Polska

Ogłoszeniu strategii E.Leclerc związanej ze zdrowiem, towarzyszyło przedstawienie planów dotyczących ochrony środowiska. Do 2020 roku wycofane zostaną ze sprzedaży w sklepach grupy jednorazowe produkty plastikowe marki własnej. Będą to między innymi: słomki do napojów, patyczki do uszu oraz sztućce, talerze czy kubki.

 – Decydując się na ten krok, pokazujemy, że nie tylko reagujemy na wzrost świadomości konsumenckiej, ale chcemy również uczestniczyć w jej budowaniu. Wierzymy, że dzięki tej decyzji wpłyniemy na postawy naszych klientów oraz w konsekwencji – na zmniejszenie zanieczyszczenia mórz i oceanów – powiedział Jean-Philippe Magré, prezes zarządu E.Leclerc Polska.

E.Leclerc poszerza wybór produktów bio, bezglutenowych i dla wegetarian

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Celem E.Leclerc na najbliższe lata jest też wzbogacenie oferty żywności bio, propozycji dla osób z nietolerancjami pokarmowymi, a także produktów pochodzenia roślinnego. Plany grupy zakładają podwojenie asortymentu marki własnej w tych kategoriach do 2020 roku oraz wzmocnienie współpracy z producentami zdrowej żywności.

– Jako jedna z pierwszych sieci w Polsce wprowadziliśmy do naszych sklepów działy z żywnością ekologiczną, które stale rozbudowujemy. Jak potwierdzają eksperci agencji badawczej Nielsen, Polacy coraz chętniej chcą sięgać po tego rodzaju produkty, dlatego obecnie jest to jeden z głównych obszarów rozwoju E.Leclerc, na który mamy konkretny plan – mówił Jean-Philippe Magré, prezes zarządu E.Leclerc Polska.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Do 2020 roku znacząco wzrośnie liczba certyfikowanych produktów ekologicznych marki własnej Bio Village, których obecnie jest blisko 130. Plan poszerzenia asortymentu zakłada jego zwiększenie do 250 pozycji. Klienci mogą także liczyć na wzbogacenie oferty produktów serii NAT&vie pochodzenia roślinnego – ich liczba wzrośnie z 21 do 50. E.Leclerc zdecydowanie rozbuduje także markę własną dedykowaną osobom z nietolerancją glutenu, która aktualnie obejmuje 14 pozycji. Do 2020 roku będzie ich 40, z czego znaczną część będzie stanowiło pieczywo. Oprócz wzbogacenia wyboru zdrowej żywności, pięciokrotnie zwiększy się także liczba ekologicznych środków czystości marki Uni Vert, których docelowo będzie 30.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Plany dotyczące obszaru private labels to jeden z celów E.Leclerc w kontekście oferty zdrowej żywności. Kolejnym dążeniem jest wzmocnienie współpracy z producentami tej kategorii. IV Targi Produktów Spożywczych, były okazją do zaprezentowania propozycji dostawców współpracujących z E.Leclerc w tym obszarze. W połączeniu z prozdrowotnymi produktami marki własnej będzie ona stanowiła jedną z najbogatszych propozycji na rynku.