Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Reklama ze słynnym memem z rozkojarzonym chłopakiem została uznana w Szwecji za seksistowską

Reklama ze słynnym memem z rozkojarzonym chłopakiem została uznana w Szwecji za seksistowską
Szwedzki Urząd Rzecznika ds. Reklamy uznał reklamę dostawcy usług internetowych Bahnhof za seksistowską. Wszystko przez wykorzystanie słynnego mema z chłopakiem, który trzymając za rękę swoją partnerkę, odwraca się ostentacyjnie za idącą obok nich dziewczyną.
O autorze
1 min czytania 2018-10-01

zdjęcie: instagram.com/bahnhofbahnhof

Szwedzki dostawca usług internetowych Bahnhof w swoim ogłoszeniu rekrutacyjnym postanowił wykorzystać popularny mem „Distracted Boyfriend”. W przygotowanej przez firmę wersji grafiki dziewczyna chłopaka jest opisana jako „twoja obecna praca”, a atrakcyjna dziewczyna, za którą ogląda się chłopak to firma Bahnhof.

Reklamombudsmannen, czyli szwedzki odpowiednik naszej Komisji Rady Etyki, uznał reklamę za seksistowską, bo przedstawia kobiety jako obiekty seksualne, które można łatwo zmieniać. Zdaniem organizacji prezentuje też stereotypowy obraz mężczyzny, który w taki sposób postrzega kobiety. Reklamombudsmannen dodatkowo zaznaczyło, że nie ma wyraźnego związku między kobietami ze zdjęcia a tym, czym zajmuje się firma Bahnhof – kobieta symbolizująca na fotografii pracę została wyraźnie przedstawiona jako obiekt seksualny.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W odpowiedzi na zarzuty firma Bahnhof tłumaczyła, że chodziło jej tylko o to, by przedstawić się jako atrakcyjny pracodawca i zachęcić do wzięcia udziału w rekrutacji te osoby, które są znużone swoją dotychczasową pracą.

– Każda osoba znającą kulturę memów wie, w jaki sposób ten konkretny mem jest używany i interpretowany. W internecie mem ten funkcjonuje przeważnie bez seksualnego kontekstu. Staraliśmy się wytłumaczyć organizacji Reklamombudsmannen nasz post, ale najwyraźniej my interpretujemy go w inny sposób. Jedyne za co można nas ukarać, to za wykorzystanie tego starego i oklepanego już mema – mówią przedstawiciele Bahnhof – Anya Alenberg, szefowa komunikacji firmy, i Jon Karlung, dyrektor zarządzający.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

źródło: Reklamombudsmannen.org

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS

Reklama lubi kontrowersje – czasami aż za bardzo. Sprawdźcie, kto przesadził z formą oraz treścią i w ostatnim czasie został ukarany przez Komisję Etyki Reklamy.

PS2

Włoska agencja została ukarana za rozpowszechnianie w internecie fałszywych recenzji restauracji i hoteli. 

PS3 

Reklama producenta napoju energetycznego Devil Energy Drink wykorzystująca sugestie do seksu oralnego narusza dobre obyczaje. Sąd nakazał przeprosiny oraz zapłatę 60.000 zł na rzecz fundacji zajmującej się polskimi uczniami ze Wschodu.

PS4 

Producent napoju Devil Energy Drink zbiera środki na pokrycie kary sądowej i rozpoczyna sprzedaż plakatów z reklamą, za którą został ukarany w sierpniu przez Sąd Okręgowy w Legnicy.