Wiele osób nie bierze udziału w wyborach z różnych powodów. Każdej z tych osób wydaje się, że przecież jeden głos nic nie zmieni. A co gdyby w wyborach wygrał kandydat, który wprowadziłaby w państwie zmiany dotkliwe dla obywateli, a oni już nic nie mogliby z tym zrobić?
Burger King na przykładzie swojego kultowego burgera Whoopera pokazuje, jak mogłoby to w praktyce wyglądać, gdyby wszystkie decyzje były podejmowane przez inną osobę. Nawet gdyby chodziło o zawartość ulubionego burgera. Porównanie dość trywialne, ale tym samym Burger King w dosadny sposób uświadomił Brazylijczykom biorącym udział w eksperymencie marki, dlaczego tak ważne jest, by oddać swój głos w wyborach.
Zobacz również
Za realizację odpowiada brazylijska agencja David.
PS
Wybory samorządowe coraz bliżej. Już za chwilę zaleją nas ulotki, plakaty i banery kandydatów. Jednak historia pokazuje, że części osób zamiast pomóc zdobyć głosy wyborców, tylko popsują one wizerunek.
Światowy Dzień Książki 2025. Marketerzy polecają swoje ulubione lektury
PS2
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Zobaczcie zabawną reakcję KFC na obietnicę wyborczą jednego z kandydatów na Burmistrza w Sokołowie Podlaskim.
PS3
Pozostając w temacie wyborów, na słupach ogłoszeniowych w Warszawie pojawiły się plakaty wyborcze z obietnicami bez pokrycia składanymi przez Janusza Nosacza, Mirosława Pierdasa i Wacława Boskiego.