Dziewczynki nie chcą rezygnować z marzeń – Barbie rusza z globalnym projektem walczącym z uprzedzeniami związanymi z płcią

W przededniu Międzynarodowego Dnia Dziewczynek 11 października, marka Barbie ogłosiła globalny Projekt Dream Gap, którego celem jest uświadomienie ograniczeń sprawiających, że już małe dziewczynki tracą wiarę we własne możliwości i rezygnują z marzeń.
O autorze
1 min czytania 2018-10-10

Podejmowane przez Barbie, a wcześniej zidentyfikowane przez światowe instytucje, zjawisko Dream Gap dotyczy uprzedzeń i nierówności związanych z płcią. Prowadzą one do utraty pewności siebie i wiary we własne możliwości dziewczynek w wieku około 5 lat. W odróżnieniu od chłopców, dziewczynki tracą wiarę, że w przyszłości, jako dorosłe kobiety będą mogły zostać kim zechcą, będą realizować swoje marzenia i osiągać cele. Brak wiary w siebie pogłębiają utrwalane stereotypy kulturowe, system wychowania czy edukacji, a nawet wizerunek dziewczynek i kobiet kreowany w mediach.

Uwierz w swoje możliwości

Marka Barbie nieprzerwanie od niemal 60 lat inspiruje dziewczynki oraz dorosłych do budowania lepszej rzeczywistości, w której dziewczynki mogą osiągać wszystko, co sobie wymarzą i zostać kim chcą –#CloseTheDreamGap i #MożeszByćKimChcesz.

– Od 1959 roku Barbie buduje świat, w którym dziewczynki dostrzegają swoje nieograniczone możliwości. To nie tylko twórcza zabawa czy zabawki, ale także idee i koncepty, których celem jest inspirowanie i umacnianie pozycji dziewczynek, by w przyszłości potrafiły wykorzystywać/zrealizować cały swój potencjał. Jesteśmy przekonani, że Projekt Dream Gap poprzez uświadamianie istniejących nierówności oraz szereg podejmowanych przez Barbie® inicjatyw zainspiruje i zachęci do działania, zmiany postaw oraz zachowań, bo wszyscy w tym temacie mamy dużo do zrobienia – mówi Lisa Knight, general manager i senior vice president marki Barbie. 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Wdrażając projekt marka Barbie będzie wspierać dziewczynki i pomagać dorosłym w  przeciwdziałaniu Dream Gap poprzez:

– informowanie o zjawisku Dream Gap. W tym celu powstał film wideo będący kontynuacją kampanii „Możesz być kim chcesz”

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– wskazywanie wzorów do naśladowania. Marka Barbie® realizując program Barbie Shero przekonuje dziewczynki, że mogą być kim chcą pokazując kobiety, które udowadniają, że można i trzeba spełniać swoje marzenia. W Polsce pierwsze w historii wyróżnienie Barbie Shero otrzymała Martyna Wojciechowska, dziennikarka i podróżniczka, za wyjątkową pasję, wewnętrzną siłę i determinację w osiąganiu celów,

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

– lalki, dzięki którym dziewczynki rozwijają wyobraźnię i odkrywają swoje nieograniczone możliwości

– dotarcie do dziewczynek poprzez Barbie Vlog – kanał na YouTube, na którym Barbie objaśnia istotne dla dziewczynek tematy w przystępny sposób.

Naukowe podejście do tematu

Celem lepszego zrozumienia tematu Dream Gap marka Barbie® podjęła współpracę z profesorem nadzwyczajnym Andreiem Cimpianem z Uniwersytetu Nowojorskiego, który w ramach dwuletniego stypendium przeanalizuje to zjawisko. Aby dowiedzieć się więcej o dziewczynkach, badania zostaną rozszerzone na inne kraje.

Więcej informacji na temat Projektu Dream Gap znajduje się na stronie.