Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

#OdKulis: Akcja „Przynieś buty dla bezdomnego” WoshWosh

#OdKulis: Akcja „Przynieś buty dla bezdomnego” WoshWosh
Ponad 1000 par butów udało się przekazać potrzebującym w ramach akcji „Przynieś buty dla bezdomnego” WoshWosh. Przedstawiamy, jak #OdKulis wyglądała realizacja projektu.
O autorze
1 min czytania 2018-11-01

W cyklu #OdKulis pokazujemy, jak wyglądają najciekawsze kampanie i działania od wewnątrz: jak w praktyce wygląda realizacja, z jakimi najtrudniejszymi wyzwaniami muszą się zmierzyć twórcy oraz jakie nieplanowane i zaskakujące zdarzenia miały miejsce. Tym razem przedstawiamy kulisy akcji „Przynieś buty dla bezdomnego”, w ramach której salon Wosh Wosh odświeżał nienoszone już obuwie i oddawał je potrzebującym.

O kulisach akcji opowiada Martyna Zastawna, właścicielka WoshWosh.

Pomysł

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Przeglądając Facebooka, natknęłam się na post Fundacji, która zbiera ubrania dla bezdomnych. Widniała tam informacja o deficycie obuwia. To dla bezdomnych jest tak naprawdę być albo nie być, zwłaszcza w sezonie zimowym. W związku z tym, że moja firma zajmuje się obuwiem, a klienci przynoszą kilkanaście par butów dziennie, postanowiłam to połączyć, opisać sytuację i zaproponować dodatkową zniżkę za przyniesienie obuwia dla potrzebujących. Napisałam w tym celu do Fundacji, która przystała na mój pomysł i tak się zaczęło.

Realizacja

Słuchaj podcastu NowyMarketing

W realizację kampanii był zaangażowany cały zespół WoshWosh. Oprócz tego, że przyjmowaliśmy obuwie, często musieliśmy je delikatnie naprawić, wyczyścić czy zdezynfekować.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Przygotowania do rozpoczęcia akcji trwały kilka godzin, natomiast samą realizację można liczyć w dziesiątkach godzin.

Kolejne kroki

Cała akcja już się zakończyła. Od 29.09 do 6.10 zbieraliśmy obuwie dla potrzebujących. Następnie naprawialiśmy je, czyściliśmy oraz dezynfekowaliśmy. Kolejny krok to przekazanie butów dla potrzebujących (w czym brałam czynny udział). W planach mamy kolejne tego typu akcję.

Wyzwania

Na pewno największym wzywaniem była ilość butów, która do nas trafiła. Podział prac, odpowiednia selekcja, a następnie zawiezienie ponad 1000 par butów, było nie lada wyzwaniem, ale też ogromną satysfakcją.

Niespodzianki i nieplanowane sytuacje

Pozwoliłam sobie podzielić je na kilka punktów:

  1. Zaangażowanie ludzi (ogromny odzew!, paczki z butami z całej Polski, a nawet zza granicy).
  2. Samoorganizacja w celu dostarczenia nam butów (dostaliśmy kilkadziesiąt paczek z firm, które zrobiły zbiórki butów u siebie w pracy, a następnie wysłały nam).
  3. Bardzo duże zainteresowanie mediów (w tym zagranicznych! – bardzo duże zaskoczenie).
  4. Pomoc oferowana przez inne firmy (FoszerSawicki, koszulkowo czy Shoe-Te).

Jednak największym zaskoczeniem jest liczba butów, które udało nam się zebrać – 1082 pary.