Tyskie skończyło w tym roku 400 lat, zaś profil marki na Facebooku, jako pierwszy wśród profili piwnych osiągnął liczbę 400 tys. fanów. Akcja w social mediach była wprowadzeniem do obchodów okrągłej rocznicy. Głównym celem było pokazanie, że historia Tyskiego piwa tworzona jest głównie dzięki zaangażowaniu jej fanów.
Halo, bileciki do kontroli!
Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.
Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!
- Z tej okazji marka postanowiła uhonorować tych, którzy najbardziej zaangażowali się w historię marki tworzoną w świecie 2.0. Tych, którzy na co dzień komentują, „lajkują”, udostępniają zdjęcia Tyskiego lub umieszczają własne fotografie, czyli w aktywny, zaangażowany sposób współtworzą profil. – mówi Aleksandra Zarychta-Kuzalska, Kierownik ds. PR marek, Kompania Piwowarska
Spośród 400 tys. fanów wybrano pięć najbardziej aktywnych osób. Akcja została oparta na zupełnie innych zasadach niż większość dotychczasowych działań marek w social mediach. Zamiast tworzyć konkurs, który miałby zwiększyć zaangażowanie w działania na profilu, postanowiono zaskoczyć tych, którzy najbardziej zaangażowali się w budowanie historii marki Tyskie.
Zanim powierzono im moderację profilu, Tyskie zaprosiło swoich fanów do Tyskich Browarów Książęcych. Piątka wybrańców wzięła udział w zwiedzaniu Browaru, przeszła warsztat degustacji piwa pod okiem doświadczonego sensoryka, oraz dowiedziała się od specjalistów z zakresu social media, jak w efektywny sposób moderować profil o takim zasięgu i ilości fanów, jaką ma Tyskie. Goście wzięli także udział w specjalnej sesji zdjęciowej, podczas której wcielili się w piwną arystokrację z dawnych lat.
Po powrocie z Tychów, każdy z fanów dostał na profilu Tyskiego jeden dzień „tylko dla siebie”. Tego dnia, ukazywały się trzy posty jego autorstwa, został on także wyróżniony na specjalnym cover photo. Działania związane z akcją były skupione głównie na wygenerowaniu wartościowego contentu, który fani tworzyli dla fanów.
Dwójka tymczasowych administratorów: Tomasz Wojdak oraz Paweł Kuskowski, których posty były najbardziej kreatywne, ale przede wszystkim wzbudziły największe zaangażowanie wśród tyskiej społeczności została uhonorowana w specjalny sposób. Ich portrety zawisły w Tyskim Browarium po obu stronach portretu księcia pszczyńskiego Jana Henryka XI, stając się tym samym elementem tyskiej historii na zawsze.
Kulisy akcji można obejrzeć tutaj: