Najbardziej pożądane marki smartfonów - raport MEC

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Najbardziej pożądane marki smartfonów - raport MEC

Najpopularniejszym operatorem wśród internautów jest Orange (32 proc. wskazań). Plus, T-mobile i Play to operatorzy wybierani przez internautów w drugiej kolejności. W 2012 r. już 52 proc. internautów korzysta z Internetu w telefonie, czyli cztery razy więcej niż rok temu (14 proc.).

  Najpopularniejszym operatorem telefonicznym zarówno wśród całej populacji Internautów jak i posiadających smartfona jest Orange. Play to operator częściej wybierany przez mających smartfona, Plus i T-mobile to sieci tak samo popularne zarówno wśród mających smartfona jak nie.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

 Posiadacze smartfonów to awangarda, która wyznacza trendy popularności na rynku marek telefonów komórkowych. Dobrze te zmiany ilustruje wykres pokazujący, jak w 2012 zmieniła się popularność marek w porównaniu z 2011 rokiem. Obecnie najpopularniejszą marką jest Samsung posiada ją blisko jedna trzecia posiadaczy smartfonów, na drugim miejscu jest Nokia (29 proc.). W ciągu roku  Samsung zwiększył swój udział w rynku smartfonów o 11 pkt. proc. a Nokia zmniejszyła o 5 pkt. proc. Zwraca także uwagę wzrost znaczenie marki LG, w ubiegłym roku jeszcze nie uwzględnionej w rankingu.

 

Nokia jest nadal najpopularniejszą marką wśród internautów, wyprzedza Samsunga o 10 pkt. proc. (38% vs. 28%). Dla co ósmego internauty najpopularniejsza marką jest Sony Ericcson.

 Polacy najczęściej mają telefon z systemem Android, który w ciągu roku zdominował polski rynek (wzrost z 17 proc. w 2011 do 38 proc.). Jednak aż 26 proc. mających smartfony nie wie jaki system działa w ich telefonie. Ten brak wiedzy może wskazywać na niższy poziom zaangażowania użytkowników czy brak chęci na wykorzystywanie wszystkich możliwości smartfona np. poprzez instalacje dodatkowych aplikacji przygotowywanych dla konkretnych systemów operacyjnych. A może po prostu ten wynik eksponuje małe doświadczenie użytkowników smartfonów – pamiętając, że 61 proc.  użytkowników ma smartfona krócej niż rok.

 Aż 66 proc. osób, które nie mają smartfona nie zamierza go w najbliższym czasie kupić. Ale wśród tych którzy mają taki zamiar 1/3 wybrałaby sieć Orange, a 55 proc. markę Nokia jako zapewne najlepiej znaną z dotychczasowego użytkowania. Wydaje się jednak, że deklarowane zamiary w dużej mierze zostałyby zweryfikowane w konkretnej sytuacji zakupu i w konfrontacji z konkretną ofertą operatora.  

 Badanie „Internet w komórce” przeprowadzono wśród 3365 polskich internautów metodą CAWI.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij