Co czwarta kobieta na świecie doświadczyła beauty hejtu i tylko w zeszłym roku aż 115 milionów zdjęć zostało usuniętych z mediów społecznościowych z powodu beauty hejtu. W związku z tym marka Rimmel nawiązała współpracę na poziomie globalnym z Fundacją Cybersmile, a w Polsce z prowadzącą Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży, Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę, i stworzyła akcję #IWillNotBeDeleted, której celem jest zwiększanie świadomości oraz zwalczanie zjawiska beauty hejtu.
W ramach kampanii za pośrednictwem mediów społecznościowych, marka szerzy informacje o szkodliwości beauty hejtu i zachęca do swobodnego stosowania makijażu. Na stronie poświęconej akcji przedstawione zostały poruszające historie kobiet o odzyskiwaniu własnej siły. Co więcej, projekt #IWillNotBeDeleted promują m.in modelka Cara Delevingne i piosenkarka Rita Ora oraz jedna z najpopularniejszych w Polsce youtuberek związanych z branżą beauty – Red Lipstick Monster.
Zobacz również
Do akcji może zaangażować się każda osoba – wystarczy opublikować na swoim profilu na Instagramie zdjęcie z elementami czerwonego makijażu i oznacz je hashtagiem #IWillNotBeDeleted oraz profilem @rimmellondonpl. Każda publikacja to wsparcie dla osób dotkniętych beauty hejtem.
Więcej informacji na temat kampanii znajduje się na stronie.
Na początku września br. wystartowała kampania społeczna Love Over Hate! Jej celem było zachęcenie Polaków do walki z hejtem poprzez okazywanie sobie pozytywnych emocji, wzajemnego zrozumienia i akceptacji.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2
„Kierowcą tira nie zostajesz jak masz skończoną astronomię na UJ-ocie”, „Czy ktoś o zdrowych zmysłach idzie na kierowcę? Kto zostaje kierowcą?”, „praca dla przygłupów”– firma spedycyjna Adar zwraca uwagę na falę krytyki i hejtu, jaka dotyka kierowców tirów oraz ich rodziny.
PS3
„Pedał”, „szmata”, „brudas” – a jeśli kiedyś tak nazwą Twoje dziecko? Społeczna kampania HejtStop przypomina, że niespełna kilka sekund czasu wystarczy, aby przeciwstawić się zalewowi mowy nienawiści w sieci.
PS4
Fundacja Cybersmile stworzyła wraz z Chessie King (instagramerką, która bardzo mocno działa na rzecz samoakceptacji) kampanię, która demonstruje niszczący wpływ negatywnych komentarzy. Akcja zaczęła się od zwykłego postu na profilu Chessie, gdzie ta mówiła o pewności siebie.