TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Allegro ujawnia, w który dzień w roku Polacy robią najwięcej zakupów

Jest taki dzien w roku, kiedy Polacy robią na Allegro największe zakupy. Paradoksalnie to nie jest ani Black Friday, ani Cyber Monday. W tym roku będzie to poniedziałek 10 grudnia.
O autorze
2 min czytania 2018-12-07

Z danych Allegro wynika, że wśród różnych szczytów zakupowych jeden wyróżnia się znacznie od kilku lat. Jest to szczyt zakupowy, przypadający w przedświąteczny poniedziałek w tygodniu poprzedzającym tydzień świąteczny, zwykle 12 – 14 dni przed Wigilią Bożego Narodzenia, podczas której tradycyjnie obdarowujemy bliskich upominkami. Liczba kupionych przedmiotów wzrasta wtedy znacznie w porównaniu do średniej z innych dni, ale także w porównaniu do innych dni z atrakcyjnymi ofertami, przecenami i premierami. W ubiegłym roku ten szczyt wypadł 11 grudnia. Polacy kupili tego dnia ponad 2,16 miliona przedmiotów, podczas gdy średnia roczna wynosiła ok 1 miliona dziennie. W tym roku najprawdopodobniej padnie rekord wszechczasów, bo na tydzień przed spodziewanym szczytem, czyli 3 grudnia, klienci na Allegro kupili aż 2,2 miliona przedmiotów. Średnia dzienna w całym 2018 roku to 1,2 miliona sprzedanych przedmiotów.

– Takie zachowanie klientów jest bardzo racjonalne z kilku powodów – mówi Francois Nuyts, CEO Allegro. – Po pierwsze, od szczytu zakupowego do Gwiazdki jest tyle dni, że przesyłka zdąży do nas dotrzeć. Po drugie zostaje jeszcze na tyle dużo czasu, że można zamówiony prezent obejrzeć i ewentualnie zwrócić lub wymienić. Po trzecie zaś dzięki wcześniejszym zakupom nie poddajemy się świątecznej gorączce, a decyzje podejmujemy rozsądnie i z planem. Można dzięki temu wykorzystać w pełni zalety zakupów na Allegro, czyli wybierać spośród ponad 90 milionów ofert w najlepszych cenach i cieszyć się pełnym bezpieczeństwem – dodaje Francois Nuyts.

Z badania przeprowadzonego w listopadzie 2018 przez Allegro i Mobile Institute wynika, że w 2018, średnia kwota wydana na prezent wyniesie dokładnie 152 zł. To więcej niż 2 lata temu, kiedy najczęściej wskazywaną odpowiedzią było 50–100 zł. Poniżej 50 zł na pojedynczy prezent chce wydać 5% Polaków, a powyżej 300 zł 10%. W 2015 roku proporcje były odwrotne.

Średnio na wszystkie prezenty chcemy wydać 684 zł. 41% Polaków mówi, że ich budżet prezentowy będzie nieznacznie wyższy, a 7%, że będzie znacznie wyższy niż w 2017.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Najchętniej wręczamy – podobnie jak w poprzednich latach – perfumy, potem kosmetyki i słodycze, a także produkty związane z hobby, Wysoko na liście są też ubrania i biżuteria, a także e-booki i książki. Coraz chętniej dajemy różnego rodzaju kupony i vouchery, podobnie jak produkty wyposażenia domu. Raczej nie zamierzamy dawać bliskim gotówki.

W tym roku najchętniej dostalibyśmy coś z elektroniki (24%) i produkty związane z hobby (23%). Kosmetyki chce dostać co czwarty, a książki lub e-booki co piąty badany. Pieniądze w gotówce interesują także 20% Polaków. O smartfonie marzy 18% badanych, a o smart-zegarku 16%. Marzy nam się też biżuteria, zegarek czy konkretna torebka lub buty. W tym roku po raz pierwszy pojawiły się też wskazania na dobre książki jako wymarzony prezent.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się