Nielsen: zdrowa żywność rośnie w siłę

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Nielsen: zdrowa żywność rośnie w siłę

Agencja badawcza Nielsen od kliku lat zauważa wzrost trendu healthy. Sprzedaż jakich produktów będzie najszybciej rosła i czy trend zdrowej żywności na dobre zagościł już w portfelu producentów – na to pytanie odpowiada Monika Dyrda, client director z Nielsena.

Według badań przeprowadzonych przez Nielsena ¾ polskich konsumentów zgadza się ze stwierdzeniem „Jesteś tym, co jesz”’. Połowa z nas (54%) deklaruje, że uważnie czyta etykiety produktów, a 6 na 10 konsumentów mówi, iż szuka produktów z prostą i zrozumiałą listą składników. To pokazuje jak ważny dla Polaków jest temat zdrowej żywności i jak wielki ma ona potencjał.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Woda odnotowuje ciągły wzrost 

Trend prozdrowotny jest jednym z silniejszych trendów, jakie obecnie obserwujemy. Na fali tego trendu widzimy rosnącą sprzedaż np. kategorii wody butelkowanej, której spożywanie stało się wyrazem troski o siebie i synonimem zdrowego stylu życia. Rośnie nie tylko sprzedaż wody butelkowanej, silne wzrosty obserwujemy także wśród innych kategorii bądź segmentów, które postrzegane są jako zdrowsze, takich jak: batony specjalistyczne, smoothie, musy owocowe czy orzechy.

Gdzie jeszcze zauważamy wzrosty?

Truizmem jest stwierdzenie, że najszybciej będą rosły te produkty, które zaspokajają potrzeby konsumentów i najsilniej wpisują się w obecne trendy. Są to z jednej strony produkty zdrowsze, z krótszą listą składników (trend clean label), z drugiej zaś strony produkty pozwalające odpowiedzieć na wyraźny trend convenience i on the go – zaspokajające nasze potrzeby tu i teraz. Żyjemy coraz szybciej, potrzebujemy czasem szybkiej przekąski. Możemy tradycyjnie sięgnąć po słodkie lub słone przekąski, ale możemy również poszukiwać zdrowszych odpowiedników w ofercie tych kategorii. Przykładem takiego produktu może być smoothie. Segment ten w ostatnich latach rozwija się bardzo dynamicznie, porównując ostatnie dwanaście miesięcy od września 2017 zakończone we wrześniu 2018 roku do poprzednich wartość jego sprzedaży wzrosła ponad trzy i półkrotnie do poziomu 91,4 mln PLN, za ten wzrost zaś w największym stopniu odpowiadają dyskonty, w których wydajemy już ponad 7 zł z każdych 10 zł przeznaczanych na ten segment.

Nielsen obserwuje poszerzanie oferty i ilości produktów w wielu kategoriach, które możemy określić mianem zdrowszych lub zdrowych alternatyw. Przykładowo segmenty batonów specjalistycznych, musów owocowych czy smoothie rozwijają się dynamicznie zarówno w ujęciu sprzedażowym, jak i liczby nowych produktów czy graczy obecnych na rynku. Z trendu wzrostowego korzystają zarówno detaliści, jak i producenci. Warto także zwrócić uwagę, iż według badań Nielsena 6 na 10 Polaków deklaruje, iż jest skłonnych zapłacić więcej za produkty, które nie zawierają niepożądanych przez nich składników, co pokazuje, że przed rynkiem zdrowej żywności wciąż stoi duży potencjał.

 

Autorka: Monika Dyrda, client director, Nielsen

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij