Szkolenie klientów nie musi być trudne! Zobacz, jak robią to w Brand24

Webinary

partnerem merytorycznym działu jest ClickMeeting

Szkolenie klientów nie musi być trudne! Zobacz, jak robią to w Brand24

Precyzyjny dobór grupy docelowej oraz właściwa komunikacja to podstawy skutecznego marketingu. Dla klientów natomiast podstawą sukcesu jest dostęp do wiedzy na temat oferowanych usług i produktów.

Bez odpowiedniego zrozumienia narzędzia, jego możliwości i funkcji, nowi klienci nie staną się lojalnymi użytkownikami. Jak temu zaradzić? Brand24 znalazł rozwiązanie w webinarach i szkoleniach online.

Brand24 – na drodze do podboju światowych rynków

Brand24 to polska firma działająca w modelu SaaS. Dostarczają zaawansowane narzędzie do monitoringu sieci oraz mediów społecznościowych. Brand24 pojawił się na rynku 7 lat temu i w ciągu zaledwie kilku lat, firma z Wrocławia, stała się jedną najpopularniejszych marek branży MarTech w Polsce.

Dzięki funkcjonalnościom takim jak: strumień wzmianek, wykres natężenia dyskusji, influence score czy powiadomienia, Brand24 pomaga swoim klientom zarządzać wizerunkiem marki w sieci. Firma bardzo szybko osiągnęła międzynarodowy sukces, stając się tym samym inspiracją dla firm w Polsce.

Rynek branży online zmienia się jednak bardzo dynamicznie. Każdego dnia pojawiają się informacje o nowych produktach, oferujących podobne rozwiązania. Aby pozyskać nowych klientów oraz utrzymać lojalność obecnych, Brand24 potrzebował odpowiedniego narzędzia. Wybór padł na webinary.

Webinary – nie każ klientom czekać na odpowiedź

Od samego początku zespół Brand24 kładł duży nacisk na produkcję edukacyjnych treści dla klientów. – Sporą część naszych treści stanowią wysokiej jakości posty na blogu oraz materiały wideo. Koncentrowaliśmy się przede wszystkim na tworzeniu krótkich tutoriali, publikowanych następnie na naszym kanale na YouTube – mówi Mikołaj Winkiel, chief evangelist w Brand24.

Powyższe działania nadal cieszą się popularnością i są konsekwentnie realizowane. Brand24 potrzebował jednak narzędzia, które dodatkowo podniesie jakość obsługi klienta. Narzędzia, które pozwoli im odpowiedzieć na pytania, zanim w ogóle pojawią się w głowach użytkowników.

Webinary nie są i nie miały być sposobem na uniknięcie pytań; webinary dały nam szansę udzielić odpowiedzi, zanim klient zada pytanie – przyznaje Mikołaj Winkiel.

W jaki sposób?

Niezbędna edukacja o produkcie

Brand24 posiada w swoich zasobach bogatą bibliotekę treści, jak podcasty, ebooki, raporty i inne treści premium. Jednak to właśnie webinary stały się głównym narzędziem, pozwalającym osiągnąć główny cel: edukację klientów.

Dostępne funkcjonalności i możliwości narzędzia sprawiły, że Brand24 zdecydował się wprowadzić do swoich działań demo produktowe w formie webinaru. Demo produktowe to sprawdzona metoda prezentacji produktu, szczególnie skuteczna w przypadku produktów i narzędzi online.

Chcemy być w stałym kontakcie z osobami testującymi nasze narzędzie, prowadząc ich przez wszystkie zakamarki naszej platformy. Dbamy o to każdego dnia, ponieważ wierzymy, że klient mający wiedzę o produkcie, zostanie z nami dłużej. Nikt nie chce rezygnować z narzędzi, które przynoszą realną korzyść dla biznesu – mówi Winkiel.

Największą wartość jaką Brand24 dostrzega w webinarach, to możliwość bezpośredniego kontaktu z użytkownikami. – Uczestnicy mogą zadawać pytania na żywo, kiedy my demonstrujemy platformę i panel użytkownika. Jeżeli któryś z elementów prezentacji jest niejasny, każdy może zgłosić potrzebę powtórzenia lub wyjaśnienia danego zagadnienia. To ogromna zaleta webinarów! – dodaje Winkiel.

Webinary certyfikowane dla setek uczestników

Zgromadzenie 500 uczestników na jednym webinarze to nie lada wyzwanie! Wyzwanie, z którym zespół Brand24 radzi sobie doskonale, przyciągając nawet 500 osób na swoje webinary certyfikacyjne. Są to wydarzenia organizowane dla wybranych klientów firmy.

Prowadzimy specjalnie przygotowane kursy dla klientów, które kończą się testem. Uczestnicy, którzy uzyskają odpowiedni wynik z egzaminu, otrzymują również certyfikat potwierdzający ich kompetencje w monitoringu sieci – wyjaśnia Mikołaj,

Są to ogromne wydarzenia, przyciągające od 200 do 500 uczestników!

Gdybyśmy chcieli dotrzeć do takiej ilości osób na żywo, musielibyśmy poświęcić na to około dwóch miesięcy. Mnożąc tym samym koszty oraz czas pracy naszego zespołu – dodaje Winkiel.

ClickMeeting – intuicyjne narzędzie, bogaty zestaw funkcji

Jako firma technologiczna, Brand24 korzysta z wielu narzędzi online. Bardzo często również dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem na temat testowanych produktów z innymi użytkownikami.

Po wypróbowaniu kilkunastu platform do webinarów, zdecydowali się wdrożyć do swoich działań ClickMeeting.

ClickMeeting to intuicyjna platforma, która nie wymagała od nas żadnego czasu na naukę i wdrożenie. Już po kilku minutach stworzyliśmy pierwsze wydarzenie i byliśmy gotowi do wysyłki maili z zaproszeniem – mówi Mikołaj.

Najczęściej wykorzystywaną funkcjonalnością jest udostępnianie pulpitu. Głównym celem webinarów organizowanych przez Brand24 jest demonstracja ich produktu, do czego funkcja ta sprawdza się doskonale.

Oprócz tego czat! Niezbędny do utrzymania stałego kontaktu z uczestnikami. Dzięki tej funkcji możemy na bieżąco odpowiadać na pytania i pomagać w znalezieniu idealnych rozwiązań dla naszych klientów – dodaje Mikołaj.

Czy Brand24 poleca ClickMeeting?

Czy lider wśród narzędzi do monitoringu sieci poleciłby ClickMeeting innym graczom w branży B2B?

Bardzo często zdarza się, że nasi klienci i partnerzy pytają nas o to, czy możemy polecić im jakieś narzędzia. Bardzo chętnie dzielimy się tą wiedzą. Jeżeli chodzi o webinary, to ClickMeeting jest właśnie tym narzędziem, które polecamy do wydarzeń zarówno lokalnych, jak i na skalę globalną – podsumowuje Mikołaj Winkiel, Chief Evangelist w Brand24.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij