Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

W jaki sposób skutecznie docierać do „cyfrowych zombie”? Jak tworzyć brain-friendy komunikację reklamową? Czy marki powinny podejmować tematy związane ze zdrowiem psychicznym?

SPRAWDŹ

IQS: Jak oglądamy seriale? Binge-watching po polsku

Co trzeci Polak w wieku 9-55 lat deklaruje, że dominujący styl oglądania seriali to oglądanie wielu odcinków serialu pod rząd, jeden po drugim – wynika z autorskiego badania syndykatowego, którego autorem jest agencja badawcza IQS.
O autorze
1 min czytania 2019-01-25

Pomimo, że dominuje nieregularne oglądanie seriali, to oglądanie wielu odcinków pod rząd, które nazywane jest binge-watching’iem jest stosunkowo nowym zjawiskiem i charakteryzuje się kompulsywnym oglądaniem seriali, zazwyczaj kilku odcinków pod rząd.

Do rozprzestrzenienia się zjawiska binge-watchingu przyczynił się dynamiczny rozwój serwisów takich jak: Netflix, HBO GO, czy rodzimych platform oferujących możliwość obejrzenia wszystkich odcinków premierowego serialu lub nadrabiania zaległości serialowych.

Binge-watcherzy, zwani także seryjnymi oglądaczami, to częściej kobiety (39%) niż mężczyźni (30%).

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– W Polsce zjawisko to będzie nasilać się – twierdzi Beata Durka, Research Manager w IQS – szczególnie w dniach tzw. gorących premier. W tym roku w kwietniu czeka nas premiera ostatniego sezonu Gry o Tron (HBO GO), w lipcu Stranger Things (Netflix) i kontynuacja wielu innych seriali, które cieszą się dużą popularnością wśród Polaków.

Z badania Video Love Story 2 wynika, że binge-watching to zjawisko obserwowane częściej u reprezentantów pokolenia Y, które z uwagi na swój wiek i brak zobowiązań rodzinnych może poświęcać więcej czasu na oglądanie pod rząd 2-6 odcinków swoich ulubionych seriali. Istotnie więcej seryjnych oglądaczy seriali odnotowano wśród studentów i uczniów (43%). Natomiast wśród osób niepracujących więcej jest osób czekających na cotygodniowy premierowy odcinek (47%). W tej grupie jest istotnie mniej osób nieregularnie oglądających seriale (31%).

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– Dla binge-watcherów oglądanie, nierzadko całego sezonu dobrego serialu, jest czymś naturalnym, weekendową video-dietą, której towarzyszą specjalne rytuały związane z miejscem oglądania i towarzystwem – twierdzi Marta Rybicka, Business Unit Director IQS – Takie seryjne oglądanie silniej angażuje widzów w losy bohaterów i przywiązuje do tytułu. Ponadto sprawia, że seryjni oglądacze mają o czym rozmawiać ze znajomymi, są „na propsie”.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Nota metodologiczna: Wyniki pochodzą z badania Video Love Story 2, zrealizowanego przez IQS, w okresie maj-listopad 2018 roku metodami jakościowymi i ilościowymi. Cytowane wyniki pochodzą z badania CAWI, realizowanego na próbie n=2548 osób w wieku 9-55 lat.

Informacja o badaniu Video Love Story 2: Badanie Video Love Story 2 to druga edycja badania syndykatowego poświęcona oglądaniu Video z różnych źródeł i na różnych ekranach przez pokolenia Z, X i Y.