Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

#MicrosoftMówi: Microsoft rusza z cyklem krótkich wideo nakręconych w windzie, przedstawiających zalety aplikacji firmy

W ramach cyklu krótkich filmów wideo nakręconych w windzie, pracownicy Microsoftu wyjaśniają przedsiębiorcom i pracownikom polskich firm biznesowe i technologiczne korzyści, płynące z wykorzystania aplikacji Microsoftu.
O autorze
2 min czytania 2019-02-11

Wszystko zaczęło się w latach ’90, kiedy Michael Angelo Caruso, wówczas dziennikarz Vanity Fair nie mógł liczyć na więcej niż 3 minuty uwagi ze strony Tiny Brown, redaktor naczelnej magazynu. Tina Brown była nieustannie zabiegana, a jej kalendarz wypełniony był po brzegi. Caruso chciał natomiast szczegółowo opowiedzieć jej o pomysłach na kolejne materiały, ale za każdym razem odbijał się od ściany. Nieco sfrustrowany całą sytuacją nie złożył jednak broni i postanowił chodzić za naczelną krok w krok, żeby w końcu mieć szansę zaprezentowania jej swoich pomysłów. Traf chciał, że Brown i Caruso pewnego dnia spotkali się… w windzie.

W ciągu 30-sekund spędzonych wspólnie w windzie Caruso „sprzedał” naczelnej temat i przekonał ją do publikacji na łamach pisma. Odtąd to właśnie winda stała się dla niego miejscem prezentowania ważnych dla niego tematów w zwięzły i przemyślany sposób. W ten sposób narodziła się idea elevator pitch, czyli skondensowanego przemówienia, mającego na celu przekonanie słuchacza do naszej propozycji.

W dzisiejszym świecie biznesu wszyscy jesteśmy trochę jak Michael Caruso ścigający swoją Tinę Brown. Nasze kalendarze również pękają w szwach i coraz częściej wręcz oczekuje się od nas umiejętności zwięzłego prezentowania myśli i pomysłów. W polskim oddziale Microsoft jest nie inaczej. Tu też zrodził się pomysł, by w podobny sposób mówić do klientów. Dlatego postawiono przed sobą zadanie zaprezentowania różnych aplikacji dla biznesu w zwięzły i przekonujący sposób. Kilkoro z pracowników podjęło wyzwanie i stanęło w windzie, jak niegdyś Caruso, oko w oko z kamerą. Takie są kulisy powstania projektu #WywindujBiznes.

W zmodyfikowanej formie, na potrzeby tej kampanii, elevator pitch to: jeden człowiek, jedna winda i 100 sekund. Każdy z pracowników miał za zadanie opowiedzieć bez jakiej aplikacji nie wyobraża sobie dnia pracy. 100 sekund, by przekonać innych, jak bardzo mogą skorzystać, dzięki poszczególnym aplikacjom Microsoftu. W końcu każdemu zależy na tym, żeby wykonywać nasze zadania szybciej i wygodniej, mieć więcej czasu na rzeczy ważne i mieć dostęp do potrzebnych zasobów, zawsze wtedy, kiedy tego potrzebuje. Idea takich elevator pitches dobrze zresztą wpisuje się w kulturę organizacyjną firmy Microsoft, w której przepływ wiedzy i nieustanne uczenie się nowych rzeczy są czymś absolutnie kluczowym. Na co dzień pracownicy korzystają z wielu narzędzi, które pomagają im sprawnie wykonywać pracę, dają dostęp do właściwych danych w odpowiednim czasie. Często nie zdają sobie sprawy z tego, jak bardzo są od nich zależni. Jeszcze częściej trudno im o tym opowiedzieć, bo przecież to taka codzienność, nic nadzwyczajnego. Dlatego też przedsięwzięcie mogło wydawać się karkołomne. Oczywistym jest przecież, że w 100 sekund nie da się opowiedzieć o wszystkich benefitach aplikacji biznesowych. O wszystkich może nie, ale o tych, które są najważniejsze z punktu widzenia użytkownika tej aplikacji już tak. Przynajmniej podjęto się tego zadania. Efekt możecie sami ocenić, oglądając pierwsze 3 „prezentacje z windy”. Kolejni pracownicy dołączą już niebawem. Dla pracowników Microsoft to też znakomite ćwiczenie, chociaż niełatwe. Natomiast przyświecał im jeden cel – edukować rynek w sposób najbliższy każdemu z nas, językiem naszych osobistych doświadczeń i korzyści.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W krótkich historiach z windy pracownicy Microsoftu wyjaśniają przedsiębiorcom i pracownikom polskich firm biznesowe i technologiczne korzyści, płynące z wykorzystania aplikacji Microsoft, takich jak Teams, Power BI, OneDrive, PowerApps, Dynamics 365, Outlook oraz innych. Zapraszamy do obejrzenia pierwszych 3 odcinków. Emisja kolejnych już wkrótce.

Wojciech Życzyński: #WywindujBiznes dzięki Microsoft Teams

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Ewa Wołodźko: #WywindujBiznes dzięki Power BI

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Malwina Czyż: #WywindujBiznes dzięki PowerApps

Kolejne elevator pitches ekspertów polskiego oddziału Microsoft, powstałe w ramach akcji #WywindujBiznes, pojawią się na kanale YouTube Microsoft dla Biznesu.