Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Maturzyści zatańczyli Poloneza Równości w geście solidarności z rówieśnikami LGBT+

Maturzyści zatańczyli Poloneza Równości w geście solidarności z rówieśnikami LGBT+
Nie tylko chłopak z dziewczyną, ale także dziewczyna z dziewczyną i chłopak z chłopakiem – tak wyglądał tradycyjny polonez tegorocznych maturzystów w stołecznym I SLO Bednarska. Wbrew utrwalonym kulturowo wzorcom, zatańczyli Poloneza Równości w geście akceptacji dla koleżanek i kolegów LGBT+.
O autorze
2 min czytania 2019-02-12

Studniówka to ważny dzień w życiu każdego młodego człowieka, swego rodzaju symbol wejścia w dorosłość. Polonez jest jej nieodłączną tradycją. Jednak, jak wiele innych tańców, dyktuje wyłącznie heteronormatywne wzorce kulturowe, trudne do przyjęcia dla osób nieheteroseksualnych. Często odmawia się im prawa do zatańczenia z wybranym partnerem czy partnerką. Stawia ich to w niekomfortowej sytuacji, a nierzadko skłania do rezygnacji z udziału w zabawie. W przeciwieństwie do par hetero, które nie muszą nikogo pytać o zdanie i mogą na studniówkę przyjść z kim chcą.

Polonez Równości zatańczony w parach jednopłciowych przez maturzystów z Bednarskiej jest odpowiedzią na pomijanie potrzeb młodych nieheteronormatywnych osób w czasie wydarzeń takich jak studniówka czy walentynki.

– Rozmowa z uczniami na ten temat wynika z tradycji i wartości naszej szkoły. Od lat staramy się traktować uczniów podmiotowo, kształtować w nich postawy w kontrze do nienawiści i wykluczenia społecznego, a co najważniejsze – dać im poczucie bezpieczeństwa oraz poszanowania godności człowieka. Kiedy więc zdecydowali, że chcą wesprzeć osoby LGBT+, wiedzieliśmy, że powinniśmy w tym pomóc. Mamy nadzieję, że ten gest doda odwagi uczniom LGBT+, sprawi, że poczują się bezpieczni i akceptowani. Spowoduje także szersze zrozumienie dla dylematów, z którymi się borykają – wyjaśnia genezę pomysłu Wanda Łuczak, dyrektorka I SLO.

Akcję wsparły stowarzyszenie Miłość Nie Wyklucza, Fundacja Wolontariat Równości i marka Ben&Jerry’s, które wspólnie działają na rzecz równości osób LGBT+. Hubert Sobecki, współprzewodniczący MNW, wskazuje że osoby, które znają osobiście przynajmniej jedną osobę LGBT+, popierają prawo do małżeństwa czy związku partnerskiego nieporównywalnie częściej, niż te, które twierdzą, że nie znają nikogo takiego.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Poparcie dla związków jednopłciowych wśród ludzi, którzy nie znają takich osób to 29%, a wśród tych, którzy znają choć jedną – to aż 62%*To tłumaczy dlaczego widoczność ludzi LGBT+, czyli na przykład możliwość tańca w parze jednopłciowej, jest tak mega ważna. W końcu wszyscy ludzie znają osoby LGBT+, ale nie wszyscy o tym wiedzą, bo mamy być niewidzialni i z założenia hetero, a tradycja poloneza to jedna z wielu małych rzeczy, które ten stan utrwalają – mówi Hubert Sobecki.

Zaangażowanie marki lodów Ben&Jerry’s jest wynikiem silnie rozwiniętej misji społecznej. Od początku istnienia wspiera ona organizacje pozarządowe walczące o równość na całym świecie i mocno wierzy w znaczenie społeczeństwa integracyjnego z równymi prawami, w którym każda kochająca para, niezależnie od płci, ma równe prawa.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– Aktualnie nasza strategia oparta jest na haśle Love is Love – każda miłość jest równa i tak samo istotna. W ubiegłym roku wraz z Miłość Nie Wyklucza i fundacją Wolontariat Równości zawarliśmy partnerstwo, którego celem jest zapewnienie prawa do zawarcia małżeństwa dla wszystkich do roku 2025, niezależnie od orientacji seksualnej i tożsamości płciowej. Wspólnie też, tuż przed ubiegłoroczną Paradą Równości w Warszawie, zorganizowaliśmy powrót niezniszczalnej tęczy na plac Zbawiciela, co było symbolicznym wsparciem tej społeczności. Teraz chcemy pokazać, że ktoś w ważnym momencie życia myśli o młodych LGBT+. Liczymy, że rozpocznie to szerszą dyskusję i w efekcie przyniesie lepsze zrozumienie dla ich spraw – podkreśla Martyna Kaczmarek, brand manager marki Ben&Jerry’s.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Polonez Równości został udokumentowany w filmie w reżyserii Michała Marczaka. W filmie, który wyprodukowało F25, zobaczymy  przygotowania do studniówki, poloneza i after party. Z kolei dzięki stronie polonezrowności.pl można zamenifestować swoje poparcie dla osób LGBT+.

Autorem koncepcji akcji jest agencja 180heartbeats + Jung v Matt. 

* Ogólnopolskie badanie postaw Polek i Polaków wobec równości małżeńskiej, MNW 2015 r.

PS

8 czerwca 2018 roku na zlecenie marki Ben & Jerry’s, dzięki połączeniu techniki i kreacji, na Plac Zbawiciela powróciła tęcza w zupełnie nowej multimedialnej odsłonie nie do podpalenia. Tutaj z kolei przedstawiamy, jak #OdKulis wyglądała realizacja akcji.

PS2

River Island wypuściło nową kampanię zatytułowaną „This is Family”, w której przedstawiono jednopłciowe pary w rolach rodziców.

PS3

Netflix został partnerem Marszu Równości i Poznań Pride Week w 2018 roku. Na jednej z kamienic w centrum miasta powstał tęczowy mural z bohaterką serialu „Orange Is the New Black”.