Human Ark przygotuje film o Smoku Diplodoku

Studio Human Ark otrzymało 80 tys. Euro na rozwój pełnometrażowej produkcji animowanej „Diplodok”. Film będzie adaptacją opowieści znanego polskiego autora Tadeusza Baranowskiego, którego komiksy sprzedały się w łącznym nakładzie ponad 2 mln egzemplarzy. Rozwój projektu poza MEDIA finansuje PISF.
O autorze
1 min czytania 2013-08-29

„Diplodok” jest rodzinną komedią o podróżującym w czasie smoku. Twórcy filmu pokażą widzom kolorowy świat fantasy łącząc nowoczesną technikę animacji 3D z ręcznie malowanymi elementami. Reżyserem filmu jest Wojtek Wawszczyk, jeden z prowadzących studio Human Ark, wcześniej związany z renomowanym studiem Digital Domain z Los Angeles. – Te komiksy były kultowe dla mojego pokolenia, cieszyły się w Polsce olbrzymią popularnością. Ludzie uwielbiali sympatycznych bohaterów i ich przygody przede wszystkim ze względu na inteligentny, pobudzający do myślenia humor. To idealny materiał na błyskotliwą historię filmową – mówi reżyser filmu Wojtek Wawszczyk z Human Ark. – Mamy ambitne plany, nie chcemy naśladować amerykańskich animacji, zależy nam na tym, żeby wykreować oryginalny obraz z wyraźnie zaznaczonym własnym stylem wizualnym, dodaje Wawszczyk.

Dofinansowanie przyznane przez MEDIA to także sygnał dla branży, że film ma olbrzymi potencjał międzynarodowy i jest atrakcyjną ofertą dla filmowej branży dziecięcej. Studio Human Ark poszukuje partnerów i koproducentów, od samego początku opracowuje też strategię cross – mediową.

– Wierzymy, że charyzmatyczni bohaterowie z opowieści o Smoku Diplodoku sprawdzą się doskonale nie tylko w komiksach i na ekranie, ale również w grach, czy w aplikacjach, mówi Anja Šošić z Human Ark, producentka filmu. Dystrybucja filmu wsparta będzie także reedycją komiksów Tadeusza Baranowskiego.

Scenariusz filmu razem z Wawszczykiem przygotuje Rafał Skarżycki. Obaj pracowali już przy animowanym filmie „Jeż Jerzy” – adaptacji komiksów pod tym samym tytułem. Produkcja „Diplodoka” rozpocznie się pod koniec 2014 roku, premierę przewidziano na rok 2016.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj