TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Budweiser przekształca swoje seksistowskie reklamy z lat 50. i 60.

Budweiser przekształca swoje seksistowskie reklamy z lat 50. i 60.
Budweiser postanowił przemienić swoje seksistowskie reklamy z drugiej połowy XX w. w taki sposób, by dostosowały się do obecnych czasów.
O autorze
0 min czytania 2019-03-13

Marka Budweiser postanowiła zadośćuczynić za swoje seksistowskie reklamy, które w stereotypowy sposób przedstawiały kobiety i mężczyzn. Z okazji tegorocznego Dnia Kobiet, brand zaprezentował nowe kreacje, które zostały przekształcone w taki sposób, by adaptowały się do naszych obecnych czasów.  

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

PS

Nie jest tajemnicą fakt, że reklamodawcy z lat 40., 50. i 60. widzieli kobiety jako idealne gospodynie domowe, które pół życia spędzają w kuchni, chętnie przyjmowałyby klapsy, gdyby odważyły się kupić nieświeżą kawę i przynosiłyby śniadanie na kolanach mężowi, gdy ten miał modny krawat. Zobaczcie, jak pewien fotograf odwrócił role płci w seksistowskich reklamach.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS2

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Brytyjska organizacja Advertising Standards Authority wydała oświadczenie, w którym zakazała publikacji seksistowskich reklam. Wielka Brytania przyjęła też nowe regulacje, które mają skuteczniej chronić dzieci przed zbyt łatwym dostępem do pornografii.