zdjęcie: twitter.com/RzecznikIKEA
IKEA wielokrotnie już udowodniła, że prowadzi wiele zrównoważonych działań, które mają na celu ochronę naszego środowiska i przeciwdziałanie zmianom klimatu. Teraz marka postanowiła iść w kierunku ideologii zero waste, bo ma w planach wprowadzenie biodegradowalnych i jadalnych naczyń z otrąb pszennych.
Zobacz również
Testy takowych naczyń aktualnie są prowadzone w restauracji IKEA w CH Blue City w Warszawie.
PS
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Spot „What if?” prezentuje stanowisko IKEA – marki, która cały czas chce być jeszcze lepsza, przyjaźniejsza dla swoich klientów i dla środowiska.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2
Naukowcy z Wydziału Chemicznego Politechniki Gdańskiej opracowali innowacyjny materiał polimerowy, z którego wykonali sztućce. Testy wykazały, że są one tak samo trwałe jak ich plastikowe zamienniki, a przy tym w pełni biodegradowalne.
PS3
Polska projektanta Róża Rutkowska stworzyła alternatywę dla plastikowych opakowań – tkaninę z grzyba kombucha, w którą można pakować żywność, tym samym przedłużając jej termin ważności.
PS4
Carrefour nawiązał współpracę z firmą Terracycle, w ramach której planuje wdrożyć koncepcję Loop, polegającą na oferowaniu swoim klientom produktów w opakowaniach zwrotnych. Do tej inicjatywy dołączył również Koncern Beiersdorf, właściciel takich marek jak Nivea, Tesa, La Prarie, Eucerin i Hansaplast.
PS5
Nestlé ogłosiło, że do 2025 r. wprowadzi opakowania w 100% nadające się do recyklingu lub takie, które będzie można ponownie wykorzystać. Z kolei już w od lutego br. firma rozpocznie eliminację plastikowych słomek, wykorzystując w tym celu alternatywne materiały, takie jak papier.
PS6
Coca-Cola w Polsce rozszerza swoją obecność w sektorze FMCG, wprowadzając markę AdeZ® – napoje roślinne powstające na bazie soi, ryżu, owsa, kokosa i migdałów. Nowatorskie opakowania PET w 30% złożone są z surowców roślinnych i w 100% podlegają recyklingowi.