Rapowy duet PROBL3M i organizacja WWF łączą siły, aby ukazać wizję przyszłości

Utwór „VI katastrofa” z albumu „Widmo” duetu PRO8L3M powstał na podstawie raportu „2050 Polska dla pokoleń” Business Consulting Group przygotowanego we współpracy z organizacją WWF. Działania stanowią teaserowy wstęp do kampanii, która komunikować będzie raport „2050 Polska dla Pokoleń”.
O autorze
1 min czytania 2019-04-05

Szósta katastrofa to potoczne określenie współczesnego zjawiska wymierania gatunków na Ziemi, spowodowanego wpływem i działalnością cywilizacji. Utwór pod takim samym tytułem trafił na płytę „Widmo” duetu PRO8L3M. Pesymistyczna wizja z tekstów Oskara okazała się mieć drugie dno.

„2050 Polska dla Pokoleń” to raport przygotowany przez Boston Consulting Group we współpracy z WWF Polska. Pokazuje, jaki wpływ na życie człowieka będą miały zmiany środowiskowe w przeciągu najbliższych 30 lat. Opisano je w dwóch scenariuszach: „business as usual” (czyli brak podjęcia odpowiednich działań) i „scenariusz dla pokoleń” (radykalne ograniczenia zużycia surowców, odejście od paliw kopalnych i inwestycje w ochronę środowiska). Prognozy zawarte w raporcie stały się inspiracją dla utworu duetu PRO8L3M „VI Katastrofa” oraz tłem dla wyjątkowego doświadczenia VR „#2050”. Wzięło w nim udział 4 tys. osób podczas OUTPOST-IN5TALAC7A – wyjątkowego przedpremierowego odsłuchu albumu „Widmo”, który rapowy duet zorganizował w lutym 2019 dla swoich fanów w Warszawie.

Doświadczenie VR #2050”, w którym twórcy – studio MELT, potraktowali dane i informacje zawarte w raporcie jako wypadkową do stworzenia kilkuminutowej podróży do roku 2050, pozwoliło uczestnikom odkryć znany z wielu wizji SF świat, w którym w mgnieniu oka wszystko okazywało się generowaną przez symulatory iluzją. Dlaczego? Bo prawdziwa rzeczywistość w 2050 jest już nie do zniesienia.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Za realizację aktywacji promującej raport „2050 Polska dla Pokoleń” odpowiada agencja OUTRAGE zajmująca się kreacją, produkcją i komunikacją niestandardowych projektów z obszaru rozrywki i kultury. Agencja McCANN Worldgroup odpowiada za kampanię komunikacyjną raportu zaplanowaną do roku 2021. Jej celem jest doprowadzenie do zmian systemowych w gospodarowaniu zasobami przyrodniczymi, czyli do odejścia od paliw kopalnych i zmniejszenia degradacji przyrody. Jej odbiorcami będą wszyscy Polacy.

Pierwszym zwiastunem kampanii jest właśnie utwór „VI katastrofa” oraz przedpremierowy odsłuch OUTPOST IN5TALAC7A z doświadczeniem VR „#2050”, które zostało stworzone przez MELT– wielokrotnie nagradzane studio kreatywne, tworzące immersyjne doświadczenia na granicy świata rzeczywistego z wirtualnym. OUTRAGE odpowiada za produkcję oraz promocję OUTPOST IN5TALAC7A i kampanię promocyjną towarzyszącą albumowi „Widmo”. Za realizację filmu towarzyszącego kulisom akcji odpowiada OUTRAGE, a za zdjęcia, produkcję i postprodukcję: połączone siły Dynamo Film i Delapost.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się